неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя

Мнение от aaleks » 26 авг 2010, 09:54

rcancer написа:
Nebhotep написа:Извинявам се заблудил съм ви. Видях сега в Микроката, за дизела датчика се намира над термостата в дясната част на тялото. И гледа към радиатора. До него има още един датчик, но той е обърнат към дясната част на колата. Дано да съм помогнал. Успех!
направих снимка с телефона (дано се види добре). Има 4 датчика: единия е с 1 кабел; втория(най-отгоре е с 2 кабела) и 3-тия е срещу перката с 4 кабела. този последния помня, че е за вентилатора на радиатора, защото един път се беше извадила буксата и като я вкарах тръгна но през това време датчика на таблото си показваше вярно(тогава че колата загрява много).

Може ли да посочите кой от тези 3 датчика е за показанията на таблото?
Изображение

благодаря предврително!

Каемн
Подобен проблем се появи и при мен, с времето даже и нищо непоказваше. Датчика е №1 , въпреки видимо добрата връзка/кербовка между кабела и кабелната обувка, проблема беше точно там - решен чрез спойка. Сега си работи отново, но пак съм в началото на скалата и имам съмнения за термостат. Датчик №1 при 82 градуса е 212 ома . Температурата я мерих в разширителния съд, там тя се върти постояно за да може да се самообезвъздушява - може би.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя

Мнение от opex » 26 авг 2010, 21:49

Nebhotep написа:Ако двигателя ти е като моя, датчика се намира на един дебел маркуч водещ към радиатора точно под шлауха за засмукване на въздуха, който е съединен с кутията на въздушния филтър. Разкачаш го и под него се вижда един дебел датчик, няма как да го сбъркаш. Трябва да включва точно на 105 градуса и да изключва на 93.
Значи термостата (според Haynes пише, че започва да отваря м-у 85 и 89 градуса) се намира вътре в това "квадратното" отстрани на двигателя, откъм кутията на въздушния филтър и малко под изводите за кабелите към свещите.
Това, което е боднато отгоре му (дето все ми пропуска вода около резбата и незнам с какво да го оправя) е датчика, който мърда стрелката за температурата на таблото.
А това, което е завинтено на дебелия маркуч е датчика, който включва перката. И казваш, че той я включва на 105 и изключва на 93. Но все пак защо понякога се чува нещо откъм ECU-то като се включва и изключва. Мога ли към проводниците на този датчик да свържа ключе, като мост, за ръчно пускане на перката от купето? А мога ли и не е ли по-добре да сложа такъв датчик, който да включва на 100 и изключва на 93 (или около)? Кои са съвместими?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя

Мнение от Nebhotep » 27 авг 2010, 09:30

Това дето е отгоре на тялото на термостата не е датчика за температурата на таблото. Това е ECT датчика и той дава инфо на компютъра за температурата на охлаждащата течност, и няма връзка с показанията на таблото. Показанията на таблото са от датчика, който се намира в долната част на тялото на термостата. Относно ключе, да можеш няма проблем. Относно датчик с различна температура на включване, не мога да ти отговоря. Ако се купува оригинален за ескорта, температурите на включване и изключване са такива, каквито ти написах.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя

Мнение от deathstorm » 27 авг 2010, 18:58

Колега opex, нямаш проблем можеш да си изкараш ключе в купето. Аз съм така тъй като в 99% от времето не ми трябва перка, тъй като нямам термостат. Само лятото като ходих на балкан я включих щото тръгна да загрява. Датчика върху корпуса на термостата е за ECU, а отдолу малкия е за стрелката на таблото. Датчика на дебелия мъркуч е за вклюване на перката. Вадиш му куплунга, окъсяваш го и перката тръгва. Това което чуваш да цъка най-вероятно е релето на перката.

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя

Мнение от eleena » 04 апр 2011, 21:53

Темата е стара, но е по моя проблем. Датчика за включване на вентилатора има 4 извода. някой знае ли кой за какво е? Не ми работи вентилатора при загряване. При включване на климатика ми се включва ниската скорост, но когато прегрее високата скорост не включва. Проверих релето, че преди време беше изгорял диода точно на това реле, но е наред. При даване накъсо на двата по- широки извода на датчика за вентилатора, включва едно реле, което се намира зад акумулатора в дясно(не в ляво, там е другото реле) но...до там. Ако някой има и схема, ще съм благодарен.-Ескорт 1.6 зетек 1996 г.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта