неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 23 ное 2006, 16:32
- Модел на автомобила: Ford Focus Titanium 2.0 Bifuel - 2009
- Status: Извън линия
неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Здравейте,
имам следния странен проблем (форд ескорт 1,8ТД, 1998): от няколко дена показателя на температурата се движи само в черната част(началната част). навън температурата на сянка е над 30 градуса и не вярвам показанията да са истина. Странното, е че поне видимо отклоненията на стралката са логични, т.е. при спускане пада а при изкачване на по-ниска предавка се покачва, но стралката не стига нормалниото си положение.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем. Притеснявам се, че ако вентилатора не е на отделна верига мога да прегрея двигателя.
Забравих да кажа, че когато използвам киматика и перката си се върти, показанията са по-ниски.
Моля споделете Вашето мнение и евентуално сервиз, в който не тръгват веднага да подменят части а се замислят какъв може да е проблема първо.
Благодаря предварително,
Подрави,
Камен
имам следния странен проблем (форд ескорт 1,8ТД, 1998): от няколко дена показателя на температурата се движи само в черната част(началната част). навън температурата на сянка е над 30 градуса и не вярвам показанията да са истина. Странното, е че поне видимо отклоненията на стралката са логични, т.е. при спускане пада а при изкачване на по-ниска предавка се покачва, но стралката не стига нормалниото си положение.
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем. Притеснявам се, че ако вентилатора не е на отделна верига мога да прегрея двигателя.
Забравих да кажа, че когато използвам киматика и перката си се върти, показанията са по-ниски.
Моля споделете Вашето мнение и евентуално сервиз, в който не тръгват веднага да подменят части а се замислят какъв може да е проблема първо.
Благодаря предварително,
Подрави,
Камен
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Единственото разрешение е смяна на датчика. Можеш преди това да правериш дали веригата датчик- уреда на таблото е нарад като окъсиш двете крачета на буксата на датчика. Ако стрелката отиде в червената зона значи нямаш замасяване или прекъсване. Аз наскоро правих тази процедура и си купих оригинален датчик за 64 лв. Малко е скъп, но пък ще ми е мирна главата. Иначе ментетата от по 20-25 лева, лъжат с 10- 15 градуса. Относно перката на радиатора, тя си е с отделен датчик и не се влияе от показанията на таблото!
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Камене, преди да купуваш и сменяш каквото и да е мини през автомивка и ги помоли да ти измият радиатора и в двете посоки - отвън навътре и от вътре навън.
Ако това не помогне, чак тогава се насочвай към датчика.
Ако това не помогне, чак тогава се насочвай към датчика.
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Има вероятност термостата да е заседнал в отворено положение.
По този начин охладителната течност на двигателя циркулира постоянно през радиатора и се охлажда от работещият вентилатор на радиатора(кондензатора) на климатика.Както е описал по-горе автора, като включи климатика температурата се понижава.
При работещ термостат това не трябва да се получава.
По този начин охладителната течност на двигателя циркулира постоянно през радиатора и се охлажда от работещият вентилатор на радиатора(кондензатора) на климатика.Както е описал по-горе автора, като включи климатика температурата се понижава.
При работещ термостат това не трябва да се получава.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
При мен няма проблем с радиатора или термостата, но при включен климатик температурата се понижава с около 5 градуса, все пак работи вентилатор! Може и да е проблем със задръстен радиатор, но надали толкова много ще рефлектира върху температурата.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
На Скорпиото като му измиха радиатора дори и в Софийските задръствания стрелката не минаваше над средата.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 23 ное 2006, 16:32
- Модел на автомобила: Ford Focus Titanium 2.0 Bifuel - 2009
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Предложението е логично и смятам да тествам, но може ли да ми помогнеш, като опишеш къде се намира датчика? В дясната част на мотора има поне 2, от които излизат проводници и ме е страх да не направя по-голяма бела. В нета свалих разни книги за Форд, но не намерих, къде е този датчик.Nebhotep написа:Единственото разрешение е смяна на датчика. Можеш преди това да правериш дали веригата датчик- уреда на таблото е нарад като окъсиш двете крачета на буксата на датчика. Ако стрелката отиде в червената зона значи нямаш замасяване или прекъсване. Аз наскоро правих тази процедура и си купих оригинален датчик за 64 лв. Малко е скъп, но пък ще ми е мирна главата. Иначе ментетата от по 20-25 лева, лъжат с 10- 15 градуса. Относно перката на радиатора, тя си е с отделен датчик и не се влияе от показанията на таблото!
Благодаря предварително.
Каемн
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Доколокото разбрах аз че колата не прегрява а недозагрява нали така.Колега пробвай когато сутрин палиш колата изчакай 1 -2 минути и виж дали радиатора почва да се стопля.Ако радиатора почва веднага да се стопля значи е заминал термостата ,а ако стои студен и чак след 10 мин примерно изведнъж се стопли значи термостата работи и търси проблема в датчика за температура.Успех.
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 23 ное 2006, 16:32
- Модел на автомобила: Ford Focus Titanium 2.0 Bifuel - 2009
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Проблема е само в показанията на таблото или поне аз се надявам да е така. След поне 2 часа път проверих маркучите и според мен си бяха нормално топли.baro написа:Доколокото разбрах аз че колата не прегрява а недозагрява нали така.Колега пробвай когато сутрин палиш колата изчакай 1 -2 минути и виж дали радиатора почва да се стопля.Ако радиатора почва веднага да се стопля значи е заминал термостата ,а ако стои студен и чак след 10 мин примерно изведнъж се стопли значи термостата работи и търси проблема в датчика за температура.Успех.
Ще пробвам дали след като запаля радиатора почва да топли веднага или по-късно. Може ли да ме опътиш, къде се намира датчика, който е за индикатора на таблото?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
На тялото на термостата, отдолу под дебелата тръба, която отива към радиатора!
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
При Зетека е там но при ТД не знам нека някой колега с Дизел да се произнесе по въпроса.А пробата важи само при студен мотор след запалване радиатора не трябва да се загрява веднага а след 10 мин.А като оставиш колата на място не загрява ли повече .Nebhotep написа:На тялото на термостата, отдолу под дебелата тръба, която отива към радиатора!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Извинявам се заблудил съм ви. Видях сега в Микроката, за дизела датчика се намира над термостата в дясната част на тялото. И гледа към радиатора. До него има още един датчик, но той е обърнат към дясната част на колата. Дано да съм помогнал. Успех!
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 23 ное 2006, 16:32
- Модел на автомобила: Ford Focus Titanium 2.0 Bifuel - 2009
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
направих снимка с телефона (дано се види добре). Има 4 датчика: единия е с 1 кабел; втория(най-отгоре е с 2 кабела) и 3-тия е срещу перката с 4 кабела. този последния помня, че е за вентилатора на радиатора, защото един път се беше извадила буксата и като я вкарах тръгна но през това време датчика на таблото си показваше вярно(тогава че колата загрява много).Nebhotep написа:Извинявам се заблудил съм ви. Видях сега в Микроката, за дизела датчика се намира над термостата в дясната част на тялото. И гледа към радиатора. До него има още един датчик, но той е обърнат към дясната част на колата. Дано да съм помогнал. Успех!
Може ли да посочите кой от тези 3 датчика е за показанията на таблото?
благодаря предврително!
Каемн
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Според мен колега е номер 1 с едното кабелче .Може да пробваш да го откачиш и да видиш ще има ли показания на таблото при откачен датчик.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Търсеният от теб датчик е този най- отгоре, дето си го обозначил с № 1! Цената на оригинален е приблизително 55 лв. Успех!
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 23 ное 2006, 16:32
- Модел на автомобила: Ford Focus Titanium 2.0 Bifuel - 2009
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Благодаря ви много. Когато извадя куплунга - стралката отива в най-ляво положение. Може ли да се провери дали проблема е в устройството, което движи стралката т.е. да не е от датчика? Идеята ми е ако може да накарам да отиде в най-дясно положение стрелката...
Поздрави,
Камен
Поздрави,
Камен
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Дай кабелчето на корпус(маса) и стрелакта трябва да мине в другата посока.Датчика променя съпротивлението си според температурата на двигателя.rcancer написа:Благодаря ви много. Когато извадя куплунга - стралката отива в най-ляво положение. Може ли да се провери дали проблема е в устройството, което движи стралката т.е. да не е от датчика? Идеята ми е ако може да накарам да отиде в най-дясно положение стрелката...
Поздрави,
Камен
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13096
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Като купуваш новия датчик, гледай цвета на пластмасовата изолация, ТРЯБВА да е същия като на стария инак пак няма да показва точно. Във по-нормалните магазини, датчика струва 8-10лв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
А къде се намира този датчик колега? На мен като ми се включи перката стрелката на температурата е точно на границата между бялото и червеното и се чува сякаш нещо сработва откъм ECU-то. А последния път като го гледах и наоколо, не видях реле способно да издържи такъв ток.Nebhotep написа:Относно перката на радиатора, тя си е с отделен датчик и не се влияе от показанията на таблото!
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: неточно/страно работещ датчик за температура на двигателя
Ако двигателя ти е като моя, датчика се намира на един дебел маркуч водещ към радиатора точно под шлауха за засмукване на въздуха, който е съединен с кутията на въздушния филтър. Разкачаш го и под него се вижда един дебел датчик, няма как да го сбъркаш. Трябва да включва точно на 105 градуса и да изключва на 93.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта