Фокус - загрява контактния ключ? Решено.
- Tati_go
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 23 юли 2010, 19:15
- Модел на автомобила: Ford Focus. 1.8, TDCi, 100 к.с., 2003 г., комби.
- Местоположение: Г. Оряховица
- Status: Извън линия
Фокус - загрява контактния ключ? Решено.
След кратко пътуване 2-3 км. забелязах, че е топла металната част на ключа (някъде около 40-50 градуса, повече от телесната температура, но не е горещ).
Помислих, че има лош контакт и започнах да разглобявам пластмасите. След като свалих и куплунга на контактния ключ при допиране до металическата част на ключалката (ключа върху кормилната колонка) установих, че е топла, а колата не беше ползвана повече от денонощие,
Съседните металически части по колонката бяха с нормална температура - времето е горещо. По студени от ключа и то при допир с ръка.
Нормално ли е това? Какъв ток може да минава през ключа когато ключа за запалването не е вкаран в ключалката?
Помислих, че има лош контакт и започнах да разглобявам пластмасите. След като свалих и куплунга на контактния ключ при допиране до металическата част на ключалката (ключа върху кормилната колонка) установих, че е топла, а колата не беше ползвана повече от денонощие,
Съседните металически части по колонката бяха с нормална температура - времето е горещо. По студени от ключа и то при допир с ръка.
Нормално ли е това? Какъв ток може да минава през ключа когато ключа за запалването не е вкаран в ключалката?
Последна промяна от Tati_go на 02 сеп 2010, 16:19, променено общо 1 път.
Не ме интересува какво ще кажат за мен, стига да не е истина!
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Фокус - загрява контактния ключ
Ако има загряване - тока е много по-голям от колкото е нормално (50-100мА ~ 0.5-1W мощност).
Нормално протичащият ток при изваден ключ, не може да загрее по никакъв начин ключалката.
Ако тока през ключа успява да го загрее - значи консумацията е прекалено голяма и може да гътне бързо акумулатора. Най-добре си премери консумацията от акумулатора при изваден ключ и ако е по-голяма от 0.1А - търси къде е проблема или я карай на майстор.
Но имай предвид че ако ключалката е огрявана директно от слънцето - метала се нагрява до по-висока температура от околните пластмаси, и изтива по-бавно от тях (на пипане металните части изглеждат по-горещи) .
Паркирай колата така, че да не я огрява пряко слънцето и сутринта провери дали е нагрята металната част.
Нормално протичащият ток при изваден ключ, не може да загрее по никакъв начин ключалката.
Ако тока през ключа успява да го загрее - значи консумацията е прекалено голяма и може да гътне бързо акумулатора. Най-добре си премери консумацията от акумулатора при изваден ключ и ако е по-голяма от 0.1А - търси къде е проблема или я карай на майстор.
Но имай предвид че ако ключалката е огрявана директно от слънцето - метала се нагрява до по-висока температура от околните пластмаси, и изтива по-бавно от тях (на пипане металните части изглеждат по-горещи) .
Паркирай колата така, че да не я огрява пряко слънцето и сутринта провери дали е нагрята металната част.
- Tati_go
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 23 юли 2010, 19:15
- Модел на автомобила: Ford Focus. 1.8, TDCi, 100 к.с., 2003 г., комби.
- Местоположение: Г. Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Фокус - загрява контактния ключ
Точно! Това е била причината за заблудата ми. Няма проблем със загряването на ключа. Просто колата е била на силно слънце, колонката се е загряла и от там се е загрявал контактния ключ.Edinuser написа:Но имай предвид че ако ключалката е огрявана директно от слънцето - метала се нагрява до по-висока температура от околните пластмаси, и изтива по-бавно от тях (на пипане металните части изглеждат по-горещи) .Паркирай колата така, че да не я огрява пряко слънцето и сутринта провери дали е нагрята металната част.
Не ме интересува какво ще кажат за мен, стига да не е истина!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта