Страница 1 от 1

Фокус - загрява контактния ключ? Решено.

Публикувано: 29 авг 2010, 17:55
от Tati_go
След кратко пътуване 2-3 км. забелязах, че е топла металната част на ключа (някъде около 40-50 градуса, повече от телесната температура, но не е горещ).
Помислих, че има лош контакт и започнах да разглобявам пластмасите. След като свалих и куплунга на контактния ключ при допиране до металическата част на ключалката (ключа върху кормилната колонка) установих, че е топла, а колата не беше ползвана повече от денонощие,
Съседните металически части по колонката бяха с нормална температура - времето е горещо. По студени от ключа и то при допир с ръка.
Нормално ли е това? Какъв ток може да минава през ключа когато ключа за запалването не е вкаран в ключалката?

Re: Фокус - загрява контактния ключ

Публикувано: 29 авг 2010, 20:07
от Edinuser
Ако има загряване - тока е много по-голям от колкото е нормално (50-100мА ~ 0.5-1W мощност).
Нормално протичащият ток при изваден ключ, не може да загрее по никакъв начин ключалката.
Ако тока през ключа успява да го загрее - значи консумацията е прекалено голяма и може да гътне бързо акумулатора. Най-добре си премери консумацията от акумулатора при изваден ключ и ако е по-голяма от 0.1А - търси къде е проблема или я карай на майстор.

Но имай предвид че ако ключалката е огрявана директно от слънцето - метала се нагрява до по-висока температура от околните пластмаси, и изтива по-бавно от тях (на пипане металните части изглеждат по-горещи) .
Паркирай колата така, че да не я огрява пряко слънцето и сутринта провери дали е нагрята металната част.

Re: Фокус - загрява контактния ключ

Публикувано: 02 сеп 2010, 16:19
от Tati_go
Edinuser написа:Но имай предвид че ако ключалката е огрявана директно от слънцето - метала се нагрява до по-висока температура от околните пластмаси, и изтива по-бавно от тях (на пипане металните части изглеждат по-горещи) .Паркирай колата така, че да не я огрява пряко слънцето и сутринта провери дали е нагрята металната част.
Точно! Това е била причината за заблудата ми. Няма проблем със загряването на ключа. Просто колата е била на силно слънце, колонката се е загряла и от там се е загрявал контактния ключ.