Страница 1 от 2
Проблем с паленето
Публикувано: 07 дек 2010, 07:34
от Kamazabg
При студено време, когато завъртя, стартера губи мощност на пулсаации. Получава се нещо като затягане. Дали може да е само за смяна на втулки или е нещо по сериозно ? Колата е тая от профила
Re: Помощ за стартер
Публикувано: 08 дек 2010, 21:06
от pelteka
Втулки и четки.Така и така ще го сваляш.То друго няма кво да му се развали.
Re: Помощ за стартер
Публикувано: 18 дек 2010, 16:39
от Kamazabg
Стартера е свален. По какво да разбера дали е наред ? Има ли някакъв начин да го тествам или само в сервиз ?
Освен да го почистя и смажа за друго не се сещам. Мисля че не е от втулките. Оста влиза плътно, няма луфт и се върти нормално на ръка. После като го сглобявам трябва ли да сваля намотките на статора(тея с четирите големи болта отвън) ,че май друг начин да надяна колектора между четките няма

Re: Стартер
Публикувано: 18 дек 2010, 19:07
от Peet
Kamazabg написа:После като го сглобявам трябва ли да сваля намотките на статора(тея с четирите големи болта отвън) ,че май друг начин да надяна колектора между четките няма
Няма ли капаче на задната страна на стартера-оттам има достъп до четките? Ако развиеш болтовете на статора ще излезе заедно с плочката, на която са закрепени четките. Статора се захранва оттам. Не мисля, че трябва да опитваш да сваляш статора.
Re: Стартер
Публикувано: 18 дек 2010, 19:59
от HACKO
Четките, оттука ги виждам че са износени.
Re: Стартер
Публикувано: 18 дек 2010, 20:51
от Kamazabg
Може ли да е от четките цялата тая работа със затягането при ниски температури???
Re: Стартер
Публикувано: 18 дек 2010, 20:55
от pelteka
Не виждате ли ръждата по ротора.Разтоянието между ротора и намотките е 1-2 мм.Друго не пипаи.Четките ги смени.
Re: Стартер
Публикувано: 18 дек 2010, 22:06
от HACKO
Няма начин ротора да опира във статора и там да има ръжда, ако опира в мястото на опиране е лъскаво.
Re: Стартер
Публикувано: 19 дек 2010, 16:01
от Kamazabg
почистих го идеално сглобих го и го сложих на колата за проба..... Пак си върти бавно .... изтощих акомулатора (75Ah)но не запали

Вече се чудя от какво е . при ниски температури не пали

Когато е беше топло всичко си беше наред. А ако запаля веднъж, и мотора работи дори само 10 сек. после си пали съвсем нормално

Стартера се върти лесно, бързо и пали от раз.....
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 19 дек 2010, 16:29
от Kamazabg

Може ли да е от маслото??

Да се сгъстява при ниски температури например...
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 19 дек 2010, 23:59
от HACKO
Да се сгъсти, колко да се сгъсти? Четките смени ли? Аз съм със същия стартер и 45А акумулатор и минерално масло, миналата сутрин беше -16 и си въртеше нормално. Непаленето при ниски температури, може да се дължи на неправилно регулиран карбуратор.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 20 дек 2010, 00:17
от S_C
Тая машина няма четки.Не са и останали.Виж си модела на стартера и си вземи четки за него.
Тая мизерия отвътре трявба да изчезне.Това е графитен прах.Не трябва да е там.
Нормалните са около 4 пъти по-дълги от това на снимката.На стартета нищо му няма...просто няма мощност да завърти.А този ефект се дължи на лошите четки.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 20 дек 2010, 14:47
от ЯЛТА
ЧЕТКИТЕ, смени ги, ако втулките са дори малко износени,- дърпа повече ток, и върти по бавно, втулките трябва да влизат плътно, а на старите може да има отлагания които да те лъжат , че са плътни .Също така може втулката на бендикса да е износена, и от там също да идва проблема, тогава се сменя бендикса .
Re: Стартер
Публикувано: 20 дек 2010, 21:36
от pelteka
HACKO написа:Няма начин ротора да опира във статора и там да има ръжда, ако опира в мястото на опиране е лъскаво.
Няма как да опира щом втулките са му добре.Ръждата намалява магнитния поток и от там... Ялта е прав, ама за да не береш повече ядове си купи един нов.Ще сваляш,ще слагаш,ще ремонтираш, за известно време ще е добре и после пак всичко наново.Вярваи ми ще сте си спестиш доста нерви,време и крамоли с жена ти.

Re: Проблем с паленето
Публикувано: 20 дек 2010, 21:48
от ЯЛТА
Не забравяй , да изчистиш и колектора на четките,-- / каналите / .
Re: Стартер
Публикувано: 20 дек 2010, 22:39
от HACKO
pelteka написа:... Ялта е прав, ама за да не береш повече ядове си купи един нов.Ще сваляш,ще слагаш,ще ремонтираш, за известно време ще е добре и после пак всичко наново.Вярваи ми ще сте си спестиш доста нерви,време и крамоли с жена ти.

Не е сериозно заради износени четки, да съветваш човека да си купува нов стартер, че тя колата му струва по-малко.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 22 дек 2010, 10:37
от pelteka
Напротив, много съм сериозен.Ама нека тои си реши какво иска - да кара кола или да е ремонтира.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 22 дек 2010, 11:10
от vita
Здравейте! От 1 седмица съм с Focus 1999g и ми е странно паленето. При завъртането на ключа на 2-ро ниво си светват всички лампи, чува се нормално бензиновата помпа и след като си вдигне нивото, се чува едно трикратно "притропване". После всичко си е нормално - изгасват си лампите (без тази на помпата и акумулатора) и си пали без газ. Та ме притеснява това "притропване". Много ще съм благодарна, ако ме успокоите, че не е сериозно. Благодаря предварително.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 22 дек 2010, 23:42
от Peet
Kamazabg написа: А ако запаля веднъж, и мотора работи дори само 10 сек. после си пали съвсем нормално Стартера се върти лесно, бързо и пали от раз.....
Така се получава често при изтощен акумулатор.
Re: Проблем с паленето
Публикувано: 25 дек 2010, 13:21
от Kamazabg
Peet написа:Така се получава често при изтощен акумулатор.
Акумулатора е нов 75Ah и то ЗАРЕДЕН