Страница 1 от 2

Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 15 дек 2010, 11:59
от eddie_prudent
Здравейте колеги,

имам Mondeo 1.6 mk2 от 1999 и по време на път загуби мощност, угасна и след това не иска да пали.
изтеглиха ме до сервиз. Там го гледаха първо мислиха, че е бобината, после някакъв сензор но смениха и двете с нови (само за проба) и пак не тръгва. Сега се съмняват че е някакъв електронен модул който струвал 1500 евро (в Португалия съм) и се програмирал специално за колата.

Първо самия факт че се съмняват не ми харесва защото ако купя модула и пак не тръгва няма връщане в магазина (не е като бобина и сензор)

Второ ме интересува в българия колко вървят нови тези модули, евентуал но да си купя от там и да ми го пратят до тук (за 3/5 дена пристига като колет). Но въпроса е дали може да стане грешка или по рамата на колата и евентуално по сериен номер на стария модул няма верочтност за грешка.

Трето четох че в англия има фирми които предлагат възстановяване на ECU модули или ако не могат да се възстановят да копират информацията на друг модул втора ръка. Някой може ли да потвърди за подобни операции че се правят и в България и че са сигурни.

Също ще съм глабодарен за телефон на магазин в БГ където могада се обадя и да проверя на каква цена мога да купя ECU модул.

Дайте още съвети че до 1-2-3 дена трябва да реша какво да правя и колко ще похарча с други думи.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 01:04
от eddie_prudent
Здравейте колеги,

още се борим с този проблем. механика се мъчи да препрограмира компютъра но уж програмирането минава, но после колата не тръгва, даже се получиха някакви допълнителни проблеми със странно светване на лампи по контролното табло, параметри които се променяли много ... (уточнение че бобината е сменена с нова).

Така че почнах да търся "нов" комютър. Някой може ли да ми помогне понеже не съм в страната поне с оферта за нов или втора ръка. Ама в еБей не намирам.

98BB-12A650-BF VEND LP2-310 (втория номер ми кааха че бил важен за имобилайзера иначе не винаги или по трудно ставало препрограмиането ако е втора ръка ... за нов нямало проблем .. освен финансовия :))

за Мондео 1,6 Бензин Мк 2 от 1999.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 01:14
от essex
що си мисля че може и да няма някаква връзка м/у компа и свещи, бубина и т.н.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 02:05
от ZORRO 1972
essex написа:що си мисля че може и да няма някаква връзка м/у компа и свещи, бубина и т.н.
има,има,това е инжекцион.компа командва инжекциона.командва и предварението на искрата и триста и триисет работи,други.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 09:34
от Nebhotep
Дай VIN номер, за да проверя в Микроката.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 09:48
от Alexi
а погледна ли си ангренажния ремък ?

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 12:33
от escorttd1
Аз първо бих сменил сервиза. Тези явно не могат да направят диагностика и работят по метода "да сменим това и ако не стане ще сменим нещо друго...."
Бягай далеч от такива майстори!

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 13:07
от eddie_prudent
Nebhotep написа:Дай VIN номер, за да проверя в Микроката.
Привет,

не съм сигурен кое точно е VIN номера но имам тези номера които ми казаха че трябва да са същите.


98BB-12A650-BF VEND LP2-310


За сервиза ... викаха 2ма техници от един то сервизите на Форд, донесоха техен компютър, закачиха колата и пак нищо не са открили. Не съм ходил в сервиза на Форд защото там се плаща на час работа и ще ми излезе по скъпо от цената на колата. Така, че не е толкова "от сервиза" проблема.

Агренажен ремък е сменен преди 5000 км. Колата просто не иска да пали (не подава сигнал към бобината според механика)
Проверени са електрическите връзки и има всичко, съпротивленията на датчиците също са в норма. Има бензин и налягане защото четох, че може да е някаква защита от слабо налягане на бензиновата помпа ама не е.

Започвам да се чудя дали е възможно трансмитера на имобилайзера да се повреди и това да предизвика блокировката колата да запали. Върти стартера но не пали.

Ако не бях сложил газово преди 3000 км щях да зарежа колата направо.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 13:18
от Nebhotep
VIN номера е номера на рамата и е написан в талон на автомобила ти!
Относно проблема с имобилайзера ако изобщо е това, има такива случаи във форума и са решавани успешно с препрограмиране за около 80-100 лв.
Във всеки случай чисто нов компютър с имобилайзер е на цена около 2000 лв. и не си заслужава.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 13:48
от eddie_prudent
Nebhotep написа:VIN номера е номера на рамата и е написан в талон на автомобила ти!
Относно проблема с имобилайзера ако изобщо е това, има такива случаи във форума и са решавани успешно с препрограмиране за около 80-100 лв.
Във всеки случай чисто нов компютър с имобилайзер е на цена около 2000 лв. и не си заслужава.
Ах, ок. Рамата е:
WF0FXXGBBFXK04971
Мондео Мк 2 от 1999

В Португалия само компютър нов е 1500 евро плюс преогармиране. Не знам каква е цената на нов имобилайзер но преви си сметката че каквото в БГ е 1000 лева тука е 1000 евро. Така че ще е 2000 евро съответно.

Благодаря предварително за услугата.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 15:03
от Nebhotep
Интересно в Микроката този номер, който си дал не излиза. Излизат следните номера на компютри с имобилайзери за този VIN номер:
98BP12A650NA
R98BX12A650BA - този е с модела на твоя имобилайзер LP2-310
97BP12A650MAPP
98BP12A650BA
Да не са объркали нещо майсторите ти!?
Ако приемем, че твоя номер е R98BX12A650BA , цената в Мото Пфое с едноседмична поръчка е 2 316,19 лв., а в магазините на Моторкрафт в София и Пловдив цената е около: 1900-2000 лв. пак се едноседмично доставка.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 16:26
от eddie_prudent
Nebhotep написа:Интересно в Микроката този номер, който си дал не излиза. Излизат следните номера на компютри с имобилайзери за този VIN номер:
98BP12A650NA
R98BX12A650BA - този е с модела на твоя имобилайзер LP2-310
97BP12A650MAPP
98BP12A650BA
Да не са объркали нещо майсторите ти!?
Ако приемем, че твоя номер е R98BX12A650BA , цената в Мото Пфое с едноседмична поръчка е 2 316,19 лв., а в магазините на Моторкрафт в София и Пловдив цената е около: 1900-2000 лв. пак се едноседмично доставка.
Ами това е по документи. Единствено не съм сигурен дали е нула 0 или "о" О в номера.

Компютъра съм го снимал но снимката е в къщи, но това е номера който дадох на самия компютър.
Единсвтено ако компютъра вече е сменян защото колата я купих втора ръка.

Сега като споменаваш по каталог и рама в България ми казаха че агренажния ремък е с 3 ролки а се оказа, че е с 2 и купувах едната от тук защото си бях приготвил другия комплект от България. Явно нещо има разминавания в каталога и номерата ... не знам дали съм първия с подобни оплаквния.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 17:40
от urgan
След 98 година сменят доста неща по мондео, но като отидеш в магазина на продавача му е все едно коя година е колата и просто гледа къде пише мондео след 97-ма. От там идват разминаванията освен в официалния представител защото там работя по номер на рамата и няма как да се объркат частите. Моите ролки също са 2, разбира се ми дадоха за преди 98 г. които както се сещаш са 3.
Компютър 2-ра ръка не върши ли работа, тук са по 100-150 лева.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 17:55
от eddie_prudent
urgan написа:Компютър 2-ра ръка не върши ли работа, тук са по 100-150 лева.
Ако ми намериш компютър с по-горе споменатия от мен номер и номер на имобилаизер може и да свърши работа.

Тук втора ръка не намирам, нито в eBay. Има но номерата са други.

До колкото знам вчера колата е преместена в сервиза на техника който е програмирал компютъра защото той обещал да я подкара ако проблема е от компютъра както моя механик твърди, но още няма новини

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 12 яну 2011, 20:44
от Nebhotep
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... TS#p309402" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... TS#p112535" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ats#p45200" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 13 яну 2011, 14:21
от urgan
R98BX12A650BA - този е с модела на твоя имобилайзер LP2-310
Както ти е написал колегата, това е еку-то за твоята кола. Номера който си дал изобщо го няма в микрокат-а


http://cgi.ebay.ie/FORD-ECU-98BB-12A650 ... 720wt_1140

Тук има едно такова ЕКУ с този номер който ти си дал

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 13 яну 2011, 15:25
от eddie_prudent
Това ЕКУ го знам, за съжеление но ако прочетеш внимателно те предлагат да отремонтират ЕКУто което им изпратиш и да от го върнат до 10 дни.
Моето вече е пробвано да се отремонтира но нещо не става.

Затова търся друго. :(

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 14 яну 2011, 11:48
от methodboy
Проверете на 19 и 53 пин на компютъра какво напрежение има. Трябва да е от 11 до 14 V. Това е от PATS модула. Проверете дали има напрежение на бензиновата помпа. Ако няма търсете в двигателния отсек предпазител и релето. Управлението за там идва от 40, 54 и 80 пин на компютъра при закачен компютър. За 40 при подаване на контакт 11-14V след това 0 V. За 54 и 80 при подаване на контакт 0-1 V след това 11-14V. Като запали 40 на празен ход трябва да е11-14V. За 54 и 80 при развъртане на двигателя (поне така си го преведох engine cranking) 0-1V. Може да се провери и какво се подава на инжекторите. Кажи им да четат и да гледат тия майстори. Има достатъчно литература. Това съм го гледал от Autodata и Ford TIS. А за PATS модула ако не познава ключа изобщо не трябва да завърти(поне на Кугара е така, а те са с еднакви електроники с малки излкючения).

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 14 яну 2011, 14:25
от eddie_prudent
Мерси, много полезна информация за ключа и въртенето, защото колата върти но не пали.

А дали е възможно газовата удерба да повреди компютъра или бобината? Сложих газово преди около 9 месеца (Тартарини - италианско) за инжекцион. Не съм имал проблеми с него или с колата .... докато не се случи тази случка.

Не използвам оригиналаната аларма на колата, има сложена друга, с която ми се е случвало да запалиа колата при сключена аларма и тя се разписква но двигателя на спира. Така че и от това не би трябвало да е ама питам за съвети.

Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали

Публикувано: 14 яну 2011, 17:19
от mrdds
Обикновено тук в Бг при такъв проблем хората оставят колата в морга,вземат каквото им дадат и си купуват друга.Не знам в Португалия,но в България едно такова мондео струва 1500-2000 евро цялото,на теб ти искат тези пари за ECU-то само.

Ако не намериш компютър на старо на доста под половината цена за нов оставяй я в морга,сваляй си номерата,да ти издават някакъв документ за бракуване и си хващай самолета или си купи друга кола.