Страница 1 от 1

прегоряли писти в 'табло' предпазители

Публикувано: 29 яну 2011, 18:52
от opex
Здравейте,
Става дума за Ескорт мк6 '93г, малко история на предния "оправен" проблем. Преди 2 лета отказа вентилатора в купето и климатика (или релето му), който е вързан към него (всъщност предпазителя в таблото). Интересното в случая беше, че при замерване на напрежението м-у предпазител и маса, без товар показва ~12v, но под товар - 0v. След като се закара на "жичкаджия" той видя, че е прегоряла пистата и я шунтира като изкара отделен захранващ проводник за вентилатора пак през отделен висящ предпазител. (друг е въпроса, че си остави ръцете и кабелите грееха поради хлабаво направените връзки, но както и да е това си го оправих и сам).

От тогава още ми правеше много рядко един друг проблем с бензиновата помпа в резервоара (EFI съм). Като дам на контакт в началото котвата на главното реле в таблото залепва и подава за 1-2 сек ток към помпата да качи гориво и спира, после при палене работи постоянно. Въпроса е, че тока минава през алармата (имобилайзера/релетата в нея) и проблема е че понякога де бръмчат напразно без да подават ток към помпата, но след няколко опита "залепваха", подават напрежение и колата пали.
Така и не се разбра за 2 години от како го прави след като вчера тотално отказа и днес започнах да разглобявам едно по едно да видя от помпата ли е, от студа и гадния бензин с вода в него, или прекъснат кабел по трасето, или релетата в алармата или самата тя като имобилайзер, или релето или предпазителя в таблото - оказа се след тестовете на всичко, че пак 12v има на изхода докато е залепила котвата на главното реле за помпата, но под товар изчезват до между 0 и 1-1,5v. Извод - същата простотия като с пистата на парното.

Къде да отида и да ми го ремонтират като хората, понеже в момента съм взел ток от постоянен + и го прекъсвам ръчно през един автоматичен предпазител за апартаментно табло марка АВВ :D: когато трябва да паля/гася.

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Публикувано: 29 яну 2011, 19:12
от Doin
Според форума бушонното табло на Ескорта е слабо място, баща ми също имаше спорадични проблеми. Защо вместо непрекъснато да оправяш старото не се ориентираш към друго? Има доста обяви за Ескорти на части, едва ли ще е скъпо!?

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Публикувано: 29 яну 2011, 23:37
от HACKO
Имах абсолютно същия проблем, дълго време като не чуя помпата преди палене или врътна и не запали, ритах таблото с левия крак и помпата тръгваше. Това лято ми омръзна и свалих таблото, отворих го и презапоих всички спойки смятам че се оправи. Обаче не съветвам никого да го прави, по-добре да се вземе работещо табло от морга, играчката е много, отне ми цял ден и накрая почти не виждах и кръста ужасно ме болеше. Проблема е че платката е от едно парче текстолит сгънато на четири свързани по периферията с множество пинове, които трябва да се отрежат и после внимателно да се запоят в местото на срязване.

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Публикувано: 30 яну 2011, 00:29
от paci
И каква е гаранцията, че другото табло не е на ръба на същия проблем?

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0% ... 0%BC%D0%B0

Според мен е по-добре с малко повече мъки да освежиш това което имаш.
Ако не можеш сам намери кадърен и съвестен човек да го направи като хората.

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Публикувано: 30 яну 2011, 02:29
от opex
Ами така де, всичко това ми е ясно :) Аз също съм електро и бих могъл да си го оправя, проблема е че е зима и умирам от студ и 20 мин. да клеча до колата и съм студент в сесия в момента и нямам време да се занимавам тепърва с това.
За това питам за читав майстор да я закарам и да я оправи. ;):

Re: прегоряли писти в 'табло' предпазители

Публикувано: 30 яну 2011, 11:05
от HACKO
Таблото се сваля и слага за 5мин, после ремонта се прави на подходящо място(във стая), няма начин да успееш на място. Трябва ти поялник над 100W, добро осветление и ъглошлайф със тънък диск (за прерязване на пиновете).

П.П. Паци, напълно съм съгласен със теб, че няма гаранция в това вт.употреба, но може да се направи уговорка монтажа и демонтажа е елементарен в сравнение с ремонта. А пък както смята да търси друг човек да го ремонтира, ако някой се съгласи изобщо няма да му вземе по-малко, отколкото това от моргата, а вероятноста проблема да остане е същата.