прегоряли писти в 'табло' предпазители
Публикувано: 29 яну 2011, 18:52
Здравейте,
Става дума за Ескорт мк6 '93г, малко история на предния "оправен" проблем. Преди 2 лета отказа вентилатора в купето и климатика (или релето му), който е вързан към него (всъщност предпазителя в таблото). Интересното в случая беше, че при замерване на напрежението м-у предпазител и маса, без товар показва ~12v, но под товар - 0v. След като се закара на "жичкаджия" той видя, че е прегоряла пистата и я шунтира като изкара отделен захранващ проводник за вентилатора пак през отделен висящ предпазител. (друг е въпроса, че си остави ръцете и кабелите грееха поради хлабаво направените връзки, но както и да е това си го оправих и сам).
От тогава още ми правеше много рядко един друг проблем с бензиновата помпа в резервоара (EFI съм). Като дам на контакт в началото котвата на главното реле в таблото залепва и подава за 1-2 сек ток към помпата да качи гориво и спира, после при палене работи постоянно. Въпроса е, че тока минава през алармата (имобилайзера/релетата в нея) и проблема е че понякога де бръмчат напразно без да подават ток към помпата, но след няколко опита "залепваха", подават напрежение и колата пали.
Така и не се разбра за 2 години от како го прави след като вчера тотално отказа и днес започнах да разглобявам едно по едно да видя от помпата ли е, от студа и гадния бензин с вода в него, или прекъснат кабел по трасето, или релетата в алармата или самата тя като имобилайзер, или релето или предпазителя в таблото - оказа се след тестовете на всичко, че пак 12v има на изхода докато е залепила котвата на главното реле за помпата, но под товар изчезват до между 0 и 1-1,5v. Извод - същата простотия като с пистата на парното.
Къде да отида и да ми го ремонтират като хората, понеже в момента съм взел ток от постоянен + и го прекъсвам ръчно през един автоматичен предпазител за апартаментно табло марка АВВ
когато трябва да паля/гася.
Става дума за Ескорт мк6 '93г, малко история на предния "оправен" проблем. Преди 2 лета отказа вентилатора в купето и климатика (или релето му), който е вързан към него (всъщност предпазителя в таблото). Интересното в случая беше, че при замерване на напрежението м-у предпазител и маса, без товар показва ~12v, но под товар - 0v. След като се закара на "жичкаджия" той видя, че е прегоряла пистата и я шунтира като изкара отделен захранващ проводник за вентилатора пак през отделен висящ предпазител. (друг е въпроса, че си остави ръцете и кабелите грееха поради хлабаво направените връзки, но както и да е това си го оправих и сам).
От тогава още ми правеше много рядко един друг проблем с бензиновата помпа в резервоара (EFI съм). Като дам на контакт в началото котвата на главното реле в таблото залепва и подава за 1-2 сек ток към помпата да качи гориво и спира, после при палене работи постоянно. Въпроса е, че тока минава през алармата (имобилайзера/релетата в нея) и проблема е че понякога де бръмчат напразно без да подават ток към помпата, но след няколко опита "залепваха", подават напрежение и колата пали.
Така и не се разбра за 2 години от како го прави след като вчера тотално отказа и днес започнах да разглобявам едно по едно да видя от помпата ли е, от студа и гадния бензин с вода в него, или прекъснат кабел по трасето, или релетата в алармата или самата тя като имобилайзер, или релето или предпазителя в таблото - оказа се след тестовете на всичко, че пак 12v има на изхода докато е залепила котвата на главното реле за помпата, но под товар изчезват до между 0 и 1-1,5v. Извод - същата простотия като с пистата на парното.
Къде да отида и да ми го ремонтират като хората, понеже в момента съм взел ток от постоянен + и го прекъсвам ръчно през един автоматичен предпазител за апартаментно табло марка АВВ
