Страница 1 от 2

Бензинова помпа

Публикувано: 07 мар 2011, 18:58
от dts000
За да се смени бензиновата помпа, нужно ли е сваляна на резервоара? Имам проблем с бензиновата помпа. Като дигна задната седалка има много малка дупка до резервоара, дето минават само кабелите. А кръгът дето е помпата е доста по голям и няма как да се извади от там.
Форд Ескорт /комби/ 1,6 16V
При подаване на контакт, в продължение на 2-3 сек се чуваше как помпата качва гориво, а сега не се чува нищо. Два или три пъти резервоара оставаше без бензин и може би от там се развали и помпата.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 07 мар 2011, 19:08
от HACKO
Трябва да се сваля резервоара. Обаче първо провери (със пробна лампа или мултицет) дали отива напрежение до нея, защото проблема може да е от друго, например бушон, реле, инерционен изключвател или "студена спойка" на таблото.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 07 мар 2011, 19:12
от dts000
Благодаря за бързия отговор.
А как да разбера, коя жица е точно за напрежението. Там са пет жици. Предполагам има и за нивото на бензина.
При контакт на таблото трябва да има ток. Аз така го разбирам.
А между другото доста "тъпо" е направено за една помпа да се свали цял резервоар.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 08 мар 2011, 09:40
от nikolovvd
Бензиновата помпа е винаги потопена в бензин. Някой са в резервоара, а други извън него, но и тогава през двигателя на помпата минава бензин, за да го охлажда.
Оставянето на помпата на сухо води или до изгаряне на помпата или поне до задействане на защитата - бушона. Затова провери първо предпазителя/бушона, за да разбереш точно от къде ти е проблема.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 08 мар 2011, 11:20
от dts000
Може ли някой да ми каже кой бушон е за бензиновата помпа или каква е неговата картинка, оказваща помпата.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 08 мар 2011, 11:36
от carrot
Предпазителя вероятно е №5 - 20 А. Не си писал коя реколта е возилото.
Захранването на помпата е черно/червен кабел (освен това е по-дебел), кафяв е маса. Откачи буксата от панела на горивната помпа и мери там. При подаване на контакт трябва да има напрежение 1-2-3 сек.

Ако ти е много инертен уреда (мултицета) може и да не го хване...
ред.: Изтегли си ръководствата за ремонт ;) - има на английски - Haynes, на руски (изд. Шик, може би е копие на Haynes) и на български - H.R.Etzold. Вършат си работа ;):

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 08 мар 2011, 11:57
от dts000
благодаря!!!
Колата е 1993г.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 08 мар 2011, 18:36
от HACKO
carrot написа:......Ако ти е много инертен уреда (мултицета) може и да не го хване...
Точно за това давам като първо предложение пробна лампа, по автомобила върши повече работа от мултицета.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 08 мар 2011, 18:45
от nikolovvd
И обикновена крушка за габарит ще свърши работа.
Ако всичко е на ред ще свети непрекъснато, защото няма помпа да направи налягането, че да изклучи.
Ако не свети тогава се търси причината, поради която не свети.
Ако свети е помпата.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 08 мар 2011, 18:52
от HACKO
nikolovvd написа:И обикновена крушка за габарит ще свърши работа.
Тва имам предвид, като пиша пробна лампа (крушка, фасунга и два кабела).
Ескорта е на време, има няма налягане, спира след 3с, като запали има постоянно.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 08 мар 2011, 21:37
от dts000
Благодаря Ви за помоща. Днес свързах червено-черната жица и кафявата /и двете са малко по дебели от останалите/ за една крушка от 20 W и нищо. Лампата не светна. Пах подадох ток на таблото с ключа и пак не светна. Явно проблема е някъде другаде. Видях и 5 бушон /май е той за гаривната помпа/ и той си е здрав.
Възможно е /някъде го четох по нета/ да е от онзи червен бутон, който се намира зад кората на шофьорското място долу ниско, дето се задейства при удар. Колата не е претърпявала удар, но все пак трябва да го проверя. Но това в почивните дни, че навън тези дни е много студено, а и си трябва време.
Ако не е от това, ще я карам на мяйстор. Ако знаете някой за Благоевград, можете да ми дадете съвет.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 09 мар 2011, 08:52
от nikolovvd
dts000 написа:Ако не е от това, ще я карам на мяйстор. Ако знаете някой за Благоевград, можете да ми дадете съвет.
С това трябваше да започнеш! :D
Като подадеш контак на бушона появява ли се 12V (светва ли лампата)? То не ти трябва чак 20W крушка. И 5 ще свършат работа!
Днес чакам една доставса с всякакви тестери и ако сред тях има подходящ за кола ще ти постна някоя снимка.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 09 мар 2011, 12:08
от carrot
Провери инерционния изключвател - може да се задейства и от дупка...
Както те съветва nikolovvd, провери и дали на бушона има напрежение, ако не - реле горивна помпа (кафяво) или "традиционния" проблем :D: лоши спойки в бушонното табло

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 09 мар 2011, 12:44
от HACKO
dts000 написа:......
Възможно е /някъде го четох по нета/ да е от онзи червен бутон, който се намира зад кората на шофьорското място долу ниско, дето се задейства при удар. Колата не е претърпявала удар, но все пак трябва да го проверя. Но това в почивните дни, че навън тези дни е много студено, а и си трябва време.
Ако не е от това, ще я карам на мяйстор. Ако знаете някой за Благоевград, можете да ми дадете съвет.
Студа не ти пречи, на кората има прозорче с тапа, махаш тапата и натискаш бутона. Понякога изключвателя се задейства без да има удар.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 10 мар 2011, 18:35
от dts000
HACKO написа:
dts000 написа:......
Възможно е /някъде го четох по нета/ да е от онзи червен бутон, който се намира зад кората на шофьорското място долу ниско, дето се задейства при удар. Колата не е претърпявала удар, но все пак трябва да го проверя. Но това в почивните дни, че навън тези дни е много студено, а и си трябва време.
Ако не е от това, ще я карам на мяйстор. Ако знаете някой за Благоевград, можете да ми дадете съвет.
Студа не ти пречи, на кората има прозорче с тапа, махаш тапата и натискаш бутона. Понякога изключвателя се задейства без да има удар.

Супер, колата запали.
Било е от онзи червен бутон, дето спира напрежението към помпата. Не е имало удар, но явно от нещо се е задействало. Може и от някоя дупка да е станало.
Благодаря на всички за съветите, които ми дадохте.

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 11 мар 2011, 11:31
от nikolovvd
НЕ ОСТАВЯЙ РЕЗЕРВОАРА И ПОМПАТА БЕЗ ГОРИВО, ЗАЩОТО МОЖЕ ДА ИЗГОРИ!

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 27 дек 2017, 15:04
от dinkor
Имам същия проблем с форд фокус 1.8 115кс. 99г. бензин ... при подаване на контакт тока към помпата намаля .. и не върти самата помпа .. като и подам директен ток пали и върти .. втори ден се чудя къде е проблема !?

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 27 дек 2017, 21:30
от essex
Колеги ще ти дам само насоки.
1-во виж предпазителя е F12 - 15 ампера
2-во виж прекъсвача на тока за помпата, мисля че се намира в дясно долу при краката на пътника отпред, под пластмасовата кора.
3-рото нещо е релето за бензиновата помпа е R7
4-тото е таблото с релета и бушони
В тази тема колега има идентичен проблем на твоя https://fordbg.com/forum/index.php?topic=3877.0

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 28 дек 2017, 09:37
от dinkor
Благодаря колега .. при мен се оказа 15 амперовия предпазител ...

Re: Бензинова помпа

Публикувано: 28 дек 2017, 20:20
от essex
dinkor написа:
28 дек 2017, 09:37
Благодаря колега .. при мен се оказа 15 амперовия предпазител ...
Дефакто предпазителя е изгорял и за това не е разботила помпата ли ?
Ако е така замисли се защо гори, дали помпата не се товари, дали не затяга !?