Страница 1 от 1

Подредба на кабели

Публикувано: 08 май 2011, 18:06
от ASUS72
Здравей те колеги, може ли някой да ми обясни каква е подредбата на запалителните кабели на свещите, тоест от към бобината. Къде е за първи цилиндър, втори, и т-н съмнявам се че предния собственик е оплескал нещо като ги е сменял.
Фиеста 1.1 моно 90г.
Благодаря предварително.

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 08 май 2011, 19:56
от cvetan.cenkov
1 3 4 2 ако са разменени просто няма да запали

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 10 май 2011, 18:03
от ASUS72
А какъв е редът на бобината, от къде се започва , за 1 цилиндър 2 цил. и т-н

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 11 май 2011, 00:03
от opex
cvetan.cenkov написа:1 3 4 2 ако са разменени просто няма да запали
Колега и на карбуратора и на инжекциона реда е 1 2 4 3, освен ако Хайнес не лъже.
1-ви цилиндър е като застанеш отпред срещу колата, най-левия.
Кой изход на бобината за кой цилиндър е обаче незнам, виж някъде по нея дали не пише/белези, или си препиши номера и тук или потърси в гугъл.

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 11 май 2011, 10:22
от cvetan.cenkov
и пак провери редът но работа е 1 3 4 2 това е така за да се балансира работата на дв защото в противен случаи се получават голими вибрации

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 11 май 2011, 13:25
от baro
Здравей на самата бобина пише номерата на цилиндрите , но на тия Фиести е много гадно завряна от зад на блока и трудно се вижда.А за реда на палене много ме учуди и мен на едните пише 1-2-4-3 а на дригия код мотор пише 1-3-4-2 :-/: .Погледнах моята бобина и на нея изходите са така погледната от страната на захранващата букса http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 09472x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; нарисувах я за по прегледно смятам че е ясно къде е буксата.Успех.

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 11 май 2011, 15:48
от HACKO
Бобината подава импулс едновременно на 1и4 ти цилиндър и след това на 2 и 3 ти, затова подредбата е една и за двата реда на работа (1-3-4-2 и 1-2-4-3).

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 11 май 2011, 20:43
от ASUS72
Благодаря за помоща , кабелите наистина бяха неправилно подредени, сега колата е съвсем друга. _friends_ *00143* :drink: :drink:

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 12 май 2011, 10:20
от cvetan.cenkov
На единия мотор на делкото посоката на въртене е по часовниковата стрелка и реда е 1 3 4 2 а ако го завартиш в обратна посока се получава 1 2 4 3 До Наско Колега доколкото аз знам от това което съм учил доста време няма как едновременно да се подава искра на 1 и 4 цилиндар Искра се подава между 5и6 градуса преди ГМТ на цилиндара които е в такт сгъстяване Ако имаш кръгова диаграма на газоразпределението ще видиш че когата 1 цилиндар е във фаза сгъстяване то 4 цилиндар е във фаза засмукване

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 12 май 2011, 12:27
от tropper
Когато колата е с електронно запалване, "бобината" представлява сглобка от два повишаващи автотрансформатора (т.нар. бобини), всеки един от тях има по два извода и захранва две свещи едновремено. Просто докато единия цилиндър е със сгъстена горивна смес, другия вече е преминал извхърлянето на изгорелите газове и е празен.

Когато е с механичен разпределител на искрата, както беше на Жигулите, е така като казваш. На въпросната Фиеста незнам как е.

Re: Подредба на кабели

Публикувано: 12 май 2011, 18:50
от HACKO
cvetan.cenkov написа:На единия мотор на делкото посоката на въртене е по часовниковата стрелка и реда е 1 3 4 2 а ако го завартиш в обратна посока се получава 1 2 4 3 До Наско Колега доколкото аз знам от това което съм учил доста време няма как едновременно да се подава искра на 1 и 4 цилиндар Искра се подава между 5и6 градуса преди ГМТ на цилиндара които е в такт сгъстяване Ако имаш кръгова диаграма на газоразпределението ще видиш че когата 1 цилиндар е във фаза сгъстяване то 4 цилиндар е във фаза засмукване
Това и аз съм го учил, обаче на този мотор НЯМА Делко.