Страница 1 от 1

Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 23 май 2011, 10:44
от kriki
Проблемът се отнася по-скоро за зимният период, както си духа нормално топло и обръща на студено, като чели има някаква връзка с скороста но не съм съвсем сигурен. От начало ми направи впечатление, че когато карам с по висока скорост (извън града) и после намаля и задържа на някаква ниска и постоянна скорост (вляза в голям град) след две три минути почва да духа студено и така примерно 5 минути или 10 и после пак си минава на топло ако взема да я ръчкам и да карам по бързо или вдигна зададената температура с два три градуса си минава на пак на топло, без значение колко време е минало. В последствие обаче се оказа, че го прави когато си иска, но пак ми се струва, че е само при по ниска скорост (до около 60-70 км.)Нормално температурата на която го държа е 20 или 21 градуса и си ми е доволно топло докато не започне да духа студено. Ако някой има идеи какво би могло да причинява тези аномалии или се е сблъсквал с този проблем ще се радвам ако го сподели :D

Re: Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 23 май 2011, 11:55
от diesel1.6
почисти си термочувствителният елемент. Намира се на таблото в средата, зад една малка решетка. Чува се как бръмчи при пуснато парно и конктакт без да е запален двигателят. Може да се почисти и с копресор, издухай го, за да не разглобяваш таблото.

Re: Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 23 май 2011, 14:19
от kriki
Вече я извърших тази процедура колега, но нямаше резултат, по принцип се съмнявам или в този датчик или в датчика за външна температура, лошото е че не знам какви стойности трябва да имат при различните температури

Re: Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 23 май 2011, 15:36
от by_cec
До колкото знам, на таблото има още един датчик(най вдясно, до колонката под едно виолетово филтърче), според който климатроника трябва да реши дали с тези 21 градуса искаш да се топлиш или да се охлаждаш.

Re: Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 24 май 2011, 01:39
от kriki
Да има го този датчик. Той е малко соларно панелче, коетомери колко пече за да внесе корекция в температурата и силата на обдухване, понеже при една и съща температура в купето разликата в усещането при силен пек и в мрачно време е огромна. Аз обаче го го зключвам като възможен проблем, тъй като соларният панел роизвежда ток при осветяване и тоес през деня ако този датчик работи когато му скимне може и да прави нещо ткова и да шашка системата, но вечер реално него все едно го няма. Мерси за идеята все пак, въпреки всичко ще му обърна внимание дали има някаква връзка между проблема и преминаването по осветени участъци от пътя при движение през нощта :)

Re: Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 30 юли 2011, 19:14
от kriki
Проблема взе да се прояснява, всички признаци водят към датчика за температура в купето :)

Re: Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 11 авг 2011, 16:28
от didon80
Пускал ли си климатроника в тестов режим да видиш дали показва някаква грешка?

Re: Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 13 авг 2011, 08:53
от kriki
Да колега, дава понякога една, понякога две грешки, съответно в вентилатора на вътрешният температурен датчик, и в самият датчик. Само дето не ми е останало време да гледам точно какво става, съмнявам се в буксата, не ми се вярва да се скапят едновременно и и датчика и вентилатора му, а и все още го прави доста рядко, а на мене полтъргаисти не ми се търсят :D

Re: Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 13 авг 2011, 20:02
от didon80
При мен също дава грешка във вентилатора на този датчик с номер 62 и аз също съм забелязвал, че понякога прави тази аномалия. Опитах с друг датчик преди време, но грешката си остана, но е възможно и той да е бил с такъв дефект.......

Re: Климатроник на мондео мк2

Публикувано: 14 авг 2011, 14:32
от kriki
Основно дава тази грешка която ти дава и на теб, "62" която е означава, че имапроблем в веригата на вентилатора на датчика за вътрешна температура, в последно време обаче на няколко пъти при над 30'' външна температура и 20'' зададена вътрешна температура ми се случи да реши че трябва да почне да духа топло на макс и когато му направих тест в този момент ми даде грешка "31" тоест високо съпротивление в веригата на вътрешният температурен сензор. Все си мисля че самата букса на датчика ще прави проблеми, ама няма кой да свали пластмасата и да поогледа буксата която така или иначе е една обща и за вентилаторчето и за самият термоелемент. Има вариант и да има напукани спойки по платката на самият климатроник и от там да идва проблема просто трябва да намеря време да го огледам, но изчаквам да започне да го прави по на често за да мога да го локализирам по лесно, и да е сигурно че съм го отстранил а не само да си разглабям и сглобявам без да е ясно дали има ефект :D