Страница 1 от 1

скорости на перката

Публикувано: 26 май 2011, 17:10
от wladio
колеги,датчика за първа и втора скорост на перката за охлаждането един ли е?и това той ли е долу в десния ъгъл на радиатора?че нещо ме подвеждат че за високата скорост има друг датчик.ако е така каде е?благодарско.

Re: скорости на перката

Публикувано: 26 май 2011, 19:29
от HACKO
Можем само да гадаем, за вида на твоята Фиеста, но Фордовете нямат датчици по радиатора. Датчика за включване на вентилатора е на корпуса на термостата или на маркуча към радиатора.

Re: скорости на перката

Публикувано: 26 май 2011, 19:54
от wladio
HACKO написа:Можем само да гадаем, за вида на твоята Фиеста, но Фордовете нямат датчици по радиатора. Датчика за включване на вентилатора е на корпуса на термостата или на маркуча към радиатора.
да извинявам се-че не съм уточнил.фиестата е 1.8 д 2000 година.това долу на радиатора какво е тогава?сигурен съм че е датчик,защото му подавам ток на буксата и перката се включва на висока скорост.но иначе като загрее не иска високата скорост,за което съм сложил цк ключе.но не карам аз колата и за това искам да си е както трябва.

Re: скорости на перката

Публикувано: 26 май 2011, 20:22
от HACKO
Значи на 2000 вече са ги сложили на радиатора, по-старите са на маркуча. Сигурен ли си че трябва да имаш две степени, не е задължително, ако си със две степени до датчика трябва да отиват поне три кабела (датчика е един). Щом като дадеш на късо кабелите вентилатора тръгва, не ти остава нищо друго освен да смениш датчика.

Re: скорости на перката

Публикувано: 27 май 2011, 11:03
от tropper
Едно предположение - дали не става въпрос не за радиатора, ами за пластмасовия панел на перката/перките, където по принцип се намира резистора за първа/втора степен?

Re: скорости на перката

Публикувано: 27 май 2011, 18:01
от wladio
tropper написа:Едно предположение - дали не става въпрос не за радиатора, ами за пластмасовия панел на перката/перките, където по принцип се намира резистора за първа/втора степен?
да.и според мене е реостат или резистор и според температурата се определя скороста на перката,.въпроса ми бе дали е само той или има още някъде някакав датчик.благодаря ви.

Re: скорости на перката

Публикувано: 27 май 2011, 18:13
от HACKO
Дай малко да уточним, какво правиш, откачаш двата кабела и ги свързваш или подаваш +12V от друга точка?
Ето така изглежда датчика:
Изображение
или така
Изображение

Re: скорости на перката

Публикувано: 27 май 2011, 21:30
от wladio
HACKO написа:Дай малко да уточним, какво правиш, откачаш двата кабела и ги свързваш или подаваш +12V от друга точка?
Ето така изглежда датчика:
Изображение
или така
Изображение
колега,датчика е само с два края.махам буксата от него и подавам 12в. поотделно към двата края на буксата.(нали едното е вход др изход на напрежение) в едното положение перката тръгва на макс.ток подавам от акумулатора.благодаря за инфото.

Re: скорости на перката

Публикувано: 27 май 2011, 23:24
от HACKO
Значи това ти е резистора за бавни обороти.
Датчика се проверява чрез окъсяване на буксата а не със подаване на напрежение. С напрежение може да провериш мотора (което си направил вече) и резистора, включи кабела на който вентилатора тръгва на местото си и подай напрежение на другия край, вентилатора трябва да тръгне на бавна скорост.
Мисля че остава въпроса къде е датчика на твоята кола, не съм сигурен, но мисля че е на маркуча между мотора и радиатора.

Re: скорости на перката

Публикувано: 28 май 2011, 17:08
от wladio
HACKO написа:Значи това ти е резистора за бавни обороти.
Датчика се проверява чрез окъсяване на буксата а не със подаване на напрежение. С напрежение може да провериш мотора (което си направил вече) и резистора, включи кабела на който вентилатора тръгва на местото си и подай напрежение на другия край, вентилатора трябва да тръгне на бавна скорост.
Мисля че остава въпроса къде е датчика на твоята кола, не съм сигурен, но мисля че е на маркуча между мотора и радиатора.
Е няма нищо по маркуча.около термостата има две букси ,но не вярвам че е някоя от тях.те са за друго.тая шибана бърза скорост къде да я търся......май ще си е с цк ключето :D:

Re: скорости на перката

Публикувано: 28 май 2011, 19:47
от fordmaniac
При твоя Форд, както и при много други командването на перката минава през компа на инжекциона и блок релета. Диагностика на компа за да се видят стойностите на температурата и преглед на инсталацията ти трябва.
Успех.

Re: скорости на перката

Публикувано: 28 май 2011, 20:21
от HACKO
wladio написа: Е няма нищо по маркуча.около термостата има две букси ,но не вярвам че е някоя от тях.те са за друго.тая шибана бърза скорост къде да я търся......май ще си е с цк ключето :D:
И защо си сигурен че не са там? Ако се управлява от компа, като извадиш буксата и вентилатора тръгва във авариен режим, на висока скорост. Нямаш висока скорост, а ниска имаш ли?

Re: скорости на перката

Публикувано: 29 май 2011, 10:04
от wladio
HACKO написа:
wladio написа: Е няма нищо по маркуча.около термостата има две букси ,но не вярвам че е някоя от тях.те са за друго.тая шибана бърза скорост къде да я търся......май ще си е с цк ключето :D:
И защо си сигурен че не са там? Ако се управлява от компа, като извадиш буксата и вентилатора тръгва във авариен режим, на висока скорост. Нямаш висока скорост, а ниска имаш ли?
да.само ниската скорост имам.от високата няма и помен.

Re: скорости на перката

Публикувано: 29 май 2011, 14:13
от kriki
Колега вземи дай някоя снимка на предполагаемият датчик или там каквото е това на което подаваш захранване, че не съм убеден че всички говорите за едно и също нещо, и искам да те попитам как реши че я няма втората степен, при мене също не се включва по простата причина че първата явно работи досттъчно ефективно, загрее включи на бавната охлади и изключи. Дори икогато е пуснат климатика не съм засичал да загрее достатъчно за да включи на бързата сттепен. Въпросната бърза степен на перката съм я чувал само когато откача датчика (вкарам мкомпа в вариен режим). когато всичко е нормално ниската степен си е напълно достатъчна за охлаждане на мотора винаги когато съм искал да пробвам втората степен без значение на какъв автомобил съм откачал първата степен след което внимателно следя температурата очаквайки включването на бързата степен.

Re: скорости на перката

Публикувано: 29 май 2011, 18:30
от wladio
kriki написа:Колега вземи дай някоя снимка на предполагаемият датчик или там каквото е това на което подаваш захранване, че не съм убеден че всички говорите за едно и също нещо, и искам да те попитам как реши че я няма втората степен, при мене също не се включва по простата причина че първата явно работи досттъчно ефективно, загрее включи на бавната охлади и изключи. Дори икогато е пуснат климатика не съм засичал да загрее достатъчно за да включи на бързата сттепен. Въпросната бърза степен на перката съм я чувал само когато откача датчика (вкарам мкомпа в вариен режим). когато всичко е нормално ниската степен си е напълно достатъчна за охлаждане на мотора винаги когато съм искал да пробвам втората степен без значение на какъв автомобил съм откачал първата степен след което внимателно следя температурата очаквайки включването на бързата степен.
колега снимах,но не ми ги качва снимките на сайта.до колкото до загряването почти влиза в червеното,и тогава аз включвам от цк ключето втора степен.ако има начин направо да се включва втора скорост казвайте.благодаря ви.

Re: скорости на перката

Публикувано: 29 май 2011, 22:34
от HACKO
Игнорирай резистора, свържи двата кабела и ще тръгва направо на бързите.

Re: скорости на перката

Публикувано: 30 май 2011, 18:21
от wladio
HACKO написа:Игнорирай резистора, свържи двата кабела и ще тръгва направо на бързите.
ок.а от къде ще взима информация за температурата,за да се включва перката?

Re: скорости на перката

Публикувано: 30 май 2011, 20:31
от HACKO
Резистора, това което е на дифузьора до вентилатора, не дава никаква информация за температурата, само намаля напрежението за да се върти вентилатора по-бавно. Като го игнорираш, просто вентилатора ще тръгва директно на бърза скорост.

Re: скорости на перката

Публикувано: 31 май 2011, 17:20
от wladio
колеги благодаря ви.игнорирах резистора и сега върти само на бърза скорост.