Загряващо реле
Публикувано: 22 юни 2011, 14:52
Здравейте. Ще се опитам да Ви обясня накратко историята и проблема си, който ме мъчи от около 3г. Смених 2 CD-та на колата откакто я купих, но и при двете се срещаше един и същи проблем - след като се стартира колата си губеше настройките. Явно не е от CD-то, защото и при двете го правеше. измерих напрежението на акумулатора при запалване. С изненада установих, че падa до 9V, когато върти стартера. По спесификации на Pioneer, при падане на напреженито под 10V настройките се губят. Викам си добре акумулатора е скапан. Колата обаче пали без проблем и в най-студените дни вече 3г. Върти на поразия, но напрежението пара. Сега идва ред на първия въпрос:
Нормално ли е напрежението при запалване да пада до 9V (при Вас как е)? Акумулаторът е 74 амперчаса, 640А стартов ток, марка FIAM.
После реших да помогна на фабричната инсталация, като прекарам нова инсталация само за CD-то направо от акумулатора. Речено сторено. Прекарах 2.5кв. кабел, многожилен от акумулатора. Както знаете, за да работи CD-то му е нужен кабел за паметта (постоянен плюс) и захранващ, който се управлява от контактния ключ. Това е особено необходимо при Alpine, на които ако не им се спре захранващия ток скапват акумулатора за седмица. Поради тази причина реших да сложа РЕЛЕ, което да се управлява от фабричния кабел за радиото, който минава през контактния ключ и пуска ток на CD-то от директния кабел. Взех реле от кварталния магазина 40А за фарове на цена от 3.50лв. След като го свързах установих, че загрява яко дори без товар. При положение, че запоих кабелите за крачетата му изключвам лошо контактно съпротивление. отворих релето и установих, че загрява намотката (та чак до синьо) и от там се загряват и крачетата. Купих друго реле, но пак същата работа.
Сега и втория въпрос Релетата лиса скапани или аз нещо бъркам? Ето по тази схема е реализирано захранването, но вместо фарове имаме CD.

Ако проблема е в релето къде да търся? В някоя морга, но какво да взема за фарове ли или за парното и как да го позная?
Нормално ли е напрежението при запалване да пада до 9V (при Вас как е)? Акумулаторът е 74 амперчаса, 640А стартов ток, марка FIAM.
После реших да помогна на фабричната инсталация, като прекарам нова инсталация само за CD-то направо от акумулатора. Речено сторено. Прекарах 2.5кв. кабел, многожилен от акумулатора. Както знаете, за да работи CD-то му е нужен кабел за паметта (постоянен плюс) и захранващ, който се управлява от контактния ключ. Това е особено необходимо при Alpine, на които ако не им се спре захранващия ток скапват акумулатора за седмица. Поради тази причина реших да сложа РЕЛЕ, което да се управлява от фабричния кабел за радиото, който минава през контактния ключ и пуска ток на CD-то от директния кабел. Взех реле от кварталния магазина 40А за фарове на цена от 3.50лв. След като го свързах установих, че загрява яко дори без товар. При положение, че запоих кабелите за крачетата му изключвам лошо контактно съпротивление. отворих релето и установих, че загрява намотката (та чак до синьо) и от там се загряват и крачетата. Купих друго реле, но пак същата работа.
Сега и втория въпрос Релетата лиса скапани или аз нещо бъркам? Ето по тази схема е реализирано захранването, но вместо фарове имаме CD.

Ако проблема е в релето къде да търся? В някоя морга, но какво да взема за фарове ли или за парното и как да го позная?