Страница 1 от 1

Ескорт- стопено реле на късе светлини

Публикувано: 14 юли 2011, 08:56
от radiomixbg
Здравейте,колеги.Не намерих такава тема за това пиша нова.Значи.Колата е ескорт 1990 1,4 кабриолет и реших да вкарам малко екстри.Сложих ел стъкла отзад ,подгряване на седалките и т.н и последно сложих (по точно си направих )модул за включване на късите светлини при смрачаване(стъмване).До тук добре вече седмица си работят дори им сложих и закъснение при включване защото се оказа ,че ги включва дори при сянка от дърво или стълб и вече чака около 10 сек преди да ги включи.Но днес като спрях гледам няма къси.Врътвам ключа принудително и пак няма къси.Вдигам капака и какво да видя,релето за късите се стопило от едната страна-като го разместя ок работи.Но не си спомням да беше така като го взех(колата де).Някой правил ли е такива неща и може ли да помогне с нещо.Какво би стопило релето и как работи инсталацията като цяло.

Връзката е следната- едно реле подава (+) към ключа на таблото и така захранва габарити,светлини по таблото и задни стопове.За къси светлини отпред обаче се подава (-) до колкото схванах.И второ реле подава (-) към ключа за фаровете на таблото.Когато първото изключи изключва и второто.Да ама не късите оставаха да светят докато не изключиш от контакт.Сега обаче релето се е стопило.Смятам ,че горе доло обясних ситуацията.
Очаквам мнения.

Re: Ескорт- стопено реле на късе светлини

Публикувано: 14 юли 2011, 10:11
от фук-фук
Аз лично много обичам да ми "разказват" електричната схема! Но както и да е. Колега, за греенето може да има две причини: повижена консумация или лоша връзка. Само че при повишена консумация ще ти изгорят предпазителите, така че теоретично причината за нагряването е лоша връзка в или около релето. Съветвам те да смениш релето и да подготвиш гнездото на релето. Ако можеш, погледни от долната страна на таблото, да не би да са се прокъсали кабелите към това реле.

Re: Ескорт- стопено реле на късе светлини

Публикувано: 14 юли 2011, 10:58
от radiomixbg
Извинявам се за схемата или по точно за идеята да я преразкажа.Едното краче е наистина хлабаво и е възможно да нагрява от него.Сега ще опитам да постна схемата коята съм направил ВЪРХУ съществуващата инсталация.

Изображение


Проблема е не само релето но и когато фото релето изключи изключва и второто реле(аз ги гледам разглобени)късите не изгасват.Ще сменя релето и ще пробвам дали то не е залепило като е било с разхлабен контаткт и ще пиша.И още нещо не прилагайте схемата още я тествам да не земе някой да си изгори инсталацията като мене :))))

И ОЩЕ НЕЩО ЗАБРАВИХ ДА ДОПЪЛНЯ В СХЕМАТА ,ЧЕ МЕЖДУ (+) НА КЛЕМОРЕДА КЪМ ПЪРВОТО РЕЛЕ(фото релето) Има бушон в кутийка 10А