Ел. мистерии с Ford Focus, епизод пореден
Публикувано: 23 авг 2011, 19:24
Здравейте отново, колеги. Мислех да изчакам неделната сбирка в София, за да се появя и да поговоря с препатили, ама се сетих, че във форума влизат много повече от присъстващите на срещите - та реших да пусна тема и тук за моите мистерии в двата месеца, откакто имам Фокус-а. Ще обясня в точки (и подредени по ред на появяване на проблемите) какво тормози мен и колицата, после ще споделя и мнението на майстор, а накрая - и съвет ще потърся от вас.
1. Още откакто я взех колата има странен проблем с уредите по таблото. При подаване на контакт - светват всички лампи, изгасват повечето, след запалване - всички угасват (освен когато прост.. така де, жълтата лампа не алармира, че пак съм с малко нафта). Обаче инструментите ги няма никакви. Всички стрелки стоят в начално положение - температура, оборотомер, километраж и датчик за гориво. След 20-на секунди таблото сякаш "оживява" и всичко започва да работи както си му е реда - без забавяне, без кофти премигвания на лампички etc.
- Покрай ровене из форумите и комуникация с хората се оформи всеобщото мнение, че "така става като ти връщат километража". Предвид, че не беше прекалено належащ проблем и предвид ограничения ми бюджет - оставих го "за по-късно"
2. Месец след като си я карах редовно (~500 км), след като минах обслужването - филтри, течности, ремъци, ролки - започна да се долавя по-трудно палене. Стартера или върти (тук започвам да обяснявам на мой език, защото техническите термини не са ми ясни) по-бавно, по-трудно. Имам случаи, в които удрям ключа, стартера завърта, колата започва да звучи сякаш е запалила и като пусна - нищо. От втория път всичко тръгва. Подобен феномен не се случва с определена честота, нито се влияе от студен старт или загрят двигател.
3. По средата на втория месец каране веднага след запалването лампата за маслото започна да загасва със закъснение - 1до2 секунди след като колата вече е запалена. Случи се няколко пъти, след което спря.
4. В началото на третия месец при запалване, след като колата запали (проблем 2 продължава) - се чува едно силно изтракване всеки път след запалване. Това вече започна да ме притеснява и зачаках отпуската, че да вкарам колата в бокса и да видим какво става.
4.1 Пак по същото време някъде започна да се случва интересен пролем - датчика за горивото, след запалване, показва абсолютно нула. Лампата за горивото свети. Ако изключа колата и я запаля пак - всичко се оправя. Това ми се случи 3 пъти в последните 7 дни.
- От днес, най-накрая в отпуск, се захванах веднага да решавам нарастващите проблеми с колата. Водих я при мой стар познат-майстор, който каза, че всички проблеми са свързани с "проблем по електрониката", ала понеже има малък сервиз в малък град - няма необходимата техника за диагностика и анализ.
Помагайте, колеги. Обмислям всякакви варианти, макар че нямам ясна идея срещу какво съм изправен. Колебая се дали да не откарам возилото в София (като се върна) до МП (след десетките публикации тук - всички негативни - хич не ми се ще) и да платя само една диагостика, поне да ми дадат малко светлина по въпроса. Или.. и аз не знам. Какво бихте ме посъветвали?
p.s. Поръчал съм си от China кабелче за диагностика + Ford Scanner програмата, до 14 работни дни би трябвало да пристигне. Само че не знам дали ще мога сам да се оправя с резултатите от диагностиката, дали това би помогнало, и евентуално - може ли да ме отърве от среща с МП.
Help.
P.s.2. ще гледам да дойда на неделната среща, хем за удоволствие, хем за някоя и друга дума с колегите
P.S.3. Колата е Focus 2003 1.8 TDCi
1. Още откакто я взех колата има странен проблем с уредите по таблото. При подаване на контакт - светват всички лампи, изгасват повечето, след запалване - всички угасват (освен когато прост.. така де, жълтата лампа не алармира, че пак съм с малко нафта). Обаче инструментите ги няма никакви. Всички стрелки стоят в начално положение - температура, оборотомер, километраж и датчик за гориво. След 20-на секунди таблото сякаш "оживява" и всичко започва да работи както си му е реда - без забавяне, без кофти премигвания на лампички etc.
- Покрай ровене из форумите и комуникация с хората се оформи всеобщото мнение, че "така става като ти връщат километража". Предвид, че не беше прекалено належащ проблем и предвид ограничения ми бюджет - оставих го "за по-късно"

2. Месец след като си я карах редовно (~500 км), след като минах обслужването - филтри, течности, ремъци, ролки - започна да се долавя по-трудно палене. Стартера или върти (тук започвам да обяснявам на мой език, защото техническите термини не са ми ясни) по-бавно, по-трудно. Имам случаи, в които удрям ключа, стартера завърта, колата започва да звучи сякаш е запалила и като пусна - нищо. От втория път всичко тръгва. Подобен феномен не се случва с определена честота, нито се влияе от студен старт или загрят двигател.
3. По средата на втория месец каране веднага след запалването лампата за маслото започна да загасва със закъснение - 1до2 секунди след като колата вече е запалена. Случи се няколко пъти, след което спря.
4. В началото на третия месец при запалване, след като колата запали (проблем 2 продължава) - се чува едно силно изтракване всеки път след запалване. Това вече започна да ме притеснява и зачаках отпуската, че да вкарам колата в бокса и да видим какво става.
4.1 Пак по същото време някъде започна да се случва интересен пролем - датчика за горивото, след запалване, показва абсолютно нула. Лампата за горивото свети. Ако изключа колата и я запаля пак - всичко се оправя. Това ми се случи 3 пъти в последните 7 дни.
- От днес, най-накрая в отпуск, се захванах веднага да решавам нарастващите проблеми с колата. Водих я при мой стар познат-майстор, който каза, че всички проблеми са свързани с "проблем по електрониката", ала понеже има малък сервиз в малък град - няма необходимата техника за диагностика и анализ.
Помагайте, колеги. Обмислям всякакви варианти, макар че нямам ясна идея срещу какво съм изправен. Колебая се дали да не откарам возилото в София (като се върна) до МП (след десетките публикации тук - всички негативни - хич не ми се ще) и да платя само една диагостика, поне да ми дадат малко светлина по въпроса. Или.. и аз не знам. Какво бихте ме посъветвали?
p.s. Поръчал съм си от China кабелче за диагностика + Ford Scanner програмата, до 14 работни дни би трябвало да пристигне. Само че не знам дали ще мога сам да се оправя с резултатите от диагностиката, дали това би помогнало, и евентуално - може ли да ме отърве от среща с МП.
Help.
P.s.2. ще гледам да дойда на неделната среща, хем за удоволствие, хем за някоя и друга дума с колегите

P.S.3. Колата е Focus 2003 1.8 TDCi