Страница 1 от 1

оборотомер на ескорт

Публикувано: 28 окт 2011, 15:35
от opex
Някой има ли представа от къде взима захранване или сигнал оборотомера на ескорт '93, понеже когато е студено или по-скоро като в влажно на вън (защото и лятото като е валяло го е правило) понякога не се активира като запаля двигателя, активира се като поработи известно време и като загрее. Случва се някой път и като го стъпча към червеното да изключи.
Чудя се ако го взима от датчика на коляновия вал и/или от компютъра дали не е тръгнал да заминава датчика или от слаба маса или нещо подобно, да знам къде горе-долу да търся.
Ако е към бобината значи трябва да е към ЕДИС-а, който я управлява (който е външен при мен), който пък се управлява от компютъра, който пък се определя от датчика на коляновия вал най-вече (като оставим на страна моментната програма за ъгъла спрямо показанията на останалите сензори...) къде точно (на кой пин?) е вързан...?
Почти съм сигурен, че някъде има връзка, която се "разкалва" като стане влажно, за това ме интересува точния път.. Може би слаба маса към таблото? (ако има и от къде се взима)

Re: оборотомер на ескорт

Публикувано: 28 окт 2011, 18:16
от HACKO
Виж първо това:
Изображение

Изображение
Не знам откъде точно взема сигнал, но минава през него (това е кондензатор, при Фиестата е просто мост), да не би буксата да е повредена и като се намокри да не прави контакт.

Re: оборотомер на ескорт

Публикувано: 28 окт 2011, 19:00
от opex
Това по принцип е кондензатор за да орязва интерферентните сигнали към касетофона и т.н. ... жуженето дето се чува в говорителите на някои коли с промяна на оборотите. При мен е захванат отстрани на планката за бобината.
Но пак ще проверя за всеки случай дали няма такова и при ЕДИС-а.

Re: оборотомер на ескорт

Публикувано: 28 окт 2011, 19:39
от HACKO
Това е прехвърлящия кондензатор на оборотомера, изключваш буксата и оборотомера спира. На Фордовете, които нямат оборотомер, има само букса, като се смени таблото с такова с оборотомер, за да тръгне се слага кондензатора.