мондео мк1 не иска да завърти стартера

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

мондео мк1 не иска да завърти стартера

Мнение от opex » 03 ное 2011, 02:59

Тая вечер тръгнах да паля, завъртя нормално няколко пъти, но не запали и върнах ключа. Малко след това пак тръгнах да паля обаче въобще не се и опитва да завърти, светват ABS и traction-a вместо това, чуват се някакви релета да цъкат няколко пъти равномерно като на мигачи и ако е отворена вратата мигат габаритите (предни и задни) както като отключвам/заключвам колата с едно от тях, другото май се чува някъде отпред.

Колата е от италия, там вече имам малко опит с техните аларми на едно Пунто по същия начин беше, обаче след разкачане на акумулатора - беше си забравила граматиката. Директно и изключихме буксата и колата запали и всичко е наред. Утре ще търся къде е и ще я изключа да видим не е ли от нея.

Ток има. Стартера е наред, казвам го понеже мк1-тата имат проблеми със стартера и някой може да го каже.
Къде да гледам ако не е от нея? На ескорта му правя основен ремонт през ауспуха в полеви условия ама Монди ми е на 2 дена и го гледам тъпо още като бебе лампа :)
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 не иска да завърти стартера

Мнение от OgiDogi » 03 ное 2011, 07:06

opex написа:Тая вечер тръгнах да паля, завъртя нормално няколко пъти, но не запали и върнах ключа. Малко след това пак тръгнах да паля обаче въобще не се и опитва да завърти, светват ABS и traction-a вместо това, чуват се някакви релета да цъкат няколко пъти равномерно като на мигачи и ако е отворена вратата мигат габаритите (предни и задни) както като отключвам/заключвам колата с едно от тях, другото май се чува някъде отпред.

Колата е от италия, там вече имам малко опит с техните аларми на едно Пунто по същия начин беше, обаче след разкачане на акумулатора - беше си забравила граматиката. Директно и изключихме буксата и колата запали и всичко е наред. Утре ще търся къде е и ще я изключа да видим не е ли от нея.

Ток има. Стартера е наред, казвам го понеже мк1-тата имат проблеми със стартера и някой може да го каже.
Къде да гледам ако не е от нея? На ескорта му правя основен ремонт през ауспуха в полеви условия ама Монди ми е на 2 дена и го гледам тъпо още като бебе лампа :)
Симптомите са като клякане на напрежението. Ако си абсолютно сигурен, че не ти окъсява стартера, значи имаш окислени или разхлабени клеми (или връзка към шаси).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 не иска да завърти стартера

Мнение от opex » 03 ное 2011, 19:01

Снощи ми дадоха ток за пробата да не би да е наистина от пад на напрежение - същата работа.
Т.е. не е от клякане на напрежението.

Просто давам на контакт, светва всичко по таблото и чек-а за врати, крушки и т.н., помпата върти в резервоара нормално 1-2 сек и спира, всичко по чек-а и таблото гасне с изключение на лампите за масло и акумулатор, въртя на палене - няма никой, дори не се и опитва или не се и чува дори и най-малкия звук за опит или цъкване на нещо.. нищо, само че светват тракшън-а и АБС-а (те мисля, че по принцип си светват след като запали за 3-4 сек и след това гаснат, но не съм сигурен 100% ). Пускам ключа да се върне на позиция контакт и отпред се чува някакво реле да цъка 4 пъти.
Това е :)

Стартера дори не знам къде се намира още, че всичко е доста нагъчкано в коша и не съм се ровил обстойно да гледам.
Достъпни ли са му карантиите отгоре, (предполагам в зоната между бобината, всм. колектор, сервото и кутията на въздушния филтър) или трябва канал/подемник?
А - и кои са му предпазителите? Прегледах тези в кутията при левия фар и всичко е здраво, има ли други?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 не иска да завърти стартера

Мнение от to6kooo » 04 ное 2011, 22:09

И кой го измисли това че МК1 имат проблеми със стартера? :o Вече се въздържам да пиша в този форум ама то на такива глупости не можах,ами проверява се бе колега,веригата к.ключ,реле на стартера,стартер!!! п.с. стартера си е на мотора от страната към купето :lol:

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 не иска да завърти стартера

Мнение от opex » 05 ное 2011, 23:19

Не знам кой го е измислил, прочетох го в чуждестранни форуми и гугъл в сумирани плюсове и минуси за модела.
Не знам защо се въздържаш да пишеш, но не виждам причина като знаеш нещо да не помогнеш, а ако някой те дразни да го сложиш където му е мястото.
Разбрах къде е стартера и че се сваля с развиване на 2 болта отгоре и 2 отдолу за което ми трябва канал или подемник каквито нямам сега..

Иначе като развитие на темата в петък сутринта ме дръпнаха и си запалих на 3-та веднага, карах 12км след това и загасих, от тогава до сега пали с ключ всеки път.
Сравнително неенергично върти обаче, леко виещо едно, все едно му е слаб акумулатора, а не е.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 не иска да завърти стартера

Мнение от ЯЛТА » 05 ное 2011, 23:33

Има вероятност ако е износен електромотора-втулките на ротора,- то тогава харчи повече ток и върти по бавно+ още други повреди,- износена втулка на бендикса, но всичко това се диагностицира и ремонтира след демонтаж на електромотора. А когато е от десетина-годишна кола е почти сигурно че не е 100 % в ред-изправен. Просто си трябва читав майстор да го "пипне".
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 не иска да завърти стартера

Мнение от OgiDogi » 06 ное 2011, 08:20

ЯЛТА написа:Има вероятност ако е износен електромотора-втулките на ротора,- то тогава харчи повече ток и върти по бавно+ още други повреди,- износена втулка на бендикса, но всичко това се диагностицира и ремонтира след демонтаж на електромотора. А когато е от десетина-годишна кола е почти сигурно че не е 100 % в ред-изправен. Просто си трябва читав майстор да го "пипне".
Също и почти напълно износени четки - при определено положение на ротора не дават добър контакт, да не говорим за натрупванията от графитен прах по колектора и четкодържателя, които могат да окъсяват. Четкодържател - около 30 лв. в магазините на КОСЕР.
Колкото до "читав майстор", необходима е само малко сръчност - да се развият болтчетата, които държат четкодържателя към капачката и дългите болтове, които държат капачката към корпуса, както и гайката на кабела към шалтера. Сваля се капачката, маха се четкодържателя и роторът излиза от планетния редуктор - инспекция и почистване, гресиране на втулките и евентуално на редуктора, после ротора обратно на мястото му. Монтажът на нов четкодържател може да се окаже "pain-in-the-ass", ако не се подходи правилно - четките се натискат навън, докато излязат малко от пружинките и се окажат натиснати странично. Поставя се върху колектора и четките се набутват, после - капачки, болтчета и гайки в обратен на разглобяването ред.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: мондео мк1 не иска да завърти стартера

Мнение от opex » 06 ное 2011, 18:36

Страшни сте :) Ако си намеря рампа или канал и повече свободно време, ако не се намери читав и скромен майстор междувременно.
Днеска като въртях един път отпред се чу едно вие-стържене 100% от него, така че там сме.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 30 госта