Всички мълчат като риби как се прави диагностика през него, а компа си е същия добър стар EEC-IV !!!
А га ядаха кифтйетта ни риваа като си чупих пръстите да пиша теми и обяснявам как се прави през 3-пиновата..
И в сервизите се циганят, че нямали били техника и софт, а предходните и следващите години коли могат, по-важното предходните с 3-пин букса дето казват, че било невъзможно да се закачат на компютър, а в един сервиз преди 3 години съм го виждал с очите си на ескорт '93-та... айсиктир..
Последната надежда е да намериш юзъра Tomin тук във форума и да прочетеш какво е писал.
Той е от чешкия форум за форд. Може да го търсиш и направо там. Там са и темите му със скрийншотове и информация за всичко.
Направил си е собствен кабел с електроника и собствен софтуер, който чете сигурно и информация дето във форд не са сънували, че я има от тоя компютър. Разбираш се с него и за ~80 евро с включени там пощенски разходи и т.н. ти праща всичко.
едит: все пак, преди да се е затрила и тая поредна тема, ще сумирам някои неща, барем някой да вземе да сподели:
На всички Мондеота мк1 до края на производството си 96-та се слага EEC-IV компютър. Следващите (мк2 или мк1-фейслифт за някои) вече са с EEC-V - това за информация, направо ги забравяме сега.
Някои мондеота, по-ранните, може би до пролетта на '95 имат 3-пиновата букса за диагностика до казанчето за маслото на хидравликата. Те са лесни - слага се светодиод между тоя пин дето съответства на пин 17 на компютъра и + на акумулатора, другите два пин-а се дават на късо с мост и диода след малко почва да светка и да изкарва кодовете като морз... има теми сега не ми се обяснява пак.
По-късните мондеота са със същия компютър, обаче буксата за диагностика е изнесена под волана защото точно в този период края на 95 и 96-та Форд преминават към ОБД2 стандарта. Обаче ни така ни така. Тая букса ползва пинове 3,4,5,7,11 и 16. И казват, че със светодиод номера ставал и тук, като се върже между пинове 3 и 16 (16 е +12 волта от акумулатора, така че внимателно!), а пинове 5 и 11 се дадат на късо - да, ама не става нищо. Пинове 4 и 7 са за диагностика на ABS и airbag модулите и не ни интересуват. До колкото разбирам и със смешния гугъл транслейт пин 3 на който трябвало да мига диода бил логическа 1-ца т.е. +5в, явно за това ми и свети постоянно. Странното е, че на форум специално за Скорпио тоя вариант го пишат, че бачкал - пак с 2.0 мотор и същия компютър.
Цяла седмица нямах време, утре съм свободен и дано да е хубаво времето още малко - нервирал съм се и ще изкарам компютъра, да видя тоя пин 17 вързан ли е някъде, или е свободен, и вързан ли е вътрешно някъде в компютъра, и ако да да проверя дали ще стане да си прочета грешките и майната им на тия ОБД-та недомислени на форд...Ако не... не знам..