Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
yusito4
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 02 ное 2011, 22:11
Модел на автомобила: focus 1.8tdi
Status: Извън линия

Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Мнение от yusito4 » 19 ное 2011, 19:57

Здравейте,купих си нов акумулатор но при проверката на стартовия ток на двигетеля се оказа че той е доста висок.На парвото палене беше 480А а втория път 380А.Нормалния стартов ток е било около 200А.Така ме увериха че няма да ми признаят гаранцята на акумулатора.От каде може да е проблема-четки на стартера или изгоряла нагряваща свещ,или пак нещо друго.Моля за мнението ви!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Мнение от diesel1.6 » 19 ное 2011, 21:08

Сещам се само за втулки на стартера. Четките ще намалят стартовия ток. И маслото влияе.
Но това за гаранцията си е чиста измама - ако акумулаторът ти пише, че осигурява стартов ток повече от това, което харчиш, кое колко трябва да е за да важи гаранцията? Освен това, моментен пик ли мерят, или това е постоянна консумация? Ако ще мерим пик, е въпрос на точен уред за да изкара и 1000 А в момента на развъртането на ротора.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Мнение от OgiDogi » 20 ное 2011, 10:41

diesel1.6 написа:Сещам се само за втулки на стартера. Четките ще намалят стартовия ток. И маслото влияе.
Но това за гаранцията си е чиста измама - ако акумулаторът ти пише, че осигурява стартов ток повече от това, което харчиш, кое колко трябва да е за да важи гаранцията? Освен това, моментен пик ли мерят, или това е постоянна консумация? Ако ще мерим пик, е въпрос на точен уред за да изкара и 1000 А в момента на развъртането на ротора.
И четките оказват не малко влияние, особено при по-новите стартери с 4 четки (високооборотни с планетен редуктор). Когато са износени неравномерно, стартерът хем дърпа по-голям ток, хем върти по-бавно.
Една клема, 2 проводника и 2 болта - стартерът е готов за носене на майстор или направи си сам.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене и гаранция на акумулатора?

Мнение от diesel1.6 » 20 ное 2011, 12:26

Без да обясниш как четка, която не прави добър контакт ще увеличи консумацията , не мога да се съглася.
Пак да кажа за гаранцията - питай, след като стартовия ток на акумулаторът е 500 А, как при консумиран 300 - 400, няма да ти уважат гаранцията? Това засяга всеки, добре е да си го изясним - точно тука му е мястото. И да се изясни продавачите дали ти говорят за стартов ток на електродвигателя на стартера, или за консумиран ток от стартера по време на палене - разликата е съществена.
Коя фирма/марка акумулатор е това? Аз ще им звънна, ако знам кои са.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене и гаранция на акумулатора?

Мнение от OgiDogi » 20 ное 2011, 12:39

diesel1.6 написа:Без да обясниш как четка, която не прави добър контакт ще увеличи консумацията , не мога да се съглася...
Когато четките са 4 и не са износени равномерно, през 2 от тях минава голям ток, а през другите две токът не е достатъчен за отместване на ротора и създаване на въртящ момент. Така получаваш част от намотката в режим на късо съединение - ето ти лош контакт и голяма консумация. При развъртане на стартера, към чистото активно съпротивление на проводника в намотките се добавя и индуктивното съпротивление на проводник в подвижно/променливо магнитно поле и токът започва да намалява. От там и парадоксалното на пръв поглед: бавно въртене = голям ток и високи обороти = ниска консумация. А ниската консумация, с цел щадене на акумулатора, е основната причина стартерите да се правят с планетни редуктори и високи обороти (12 - 15 хил. об./мин. и редукция от порядъка 5:1 = 2-3 хил. оборота на бендикса).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Мнение от diesel1.6 » 20 ное 2011, 14:06

Това, ако стане на практика, ще се прояви като пулсиращ ток на стартера и ако мерят само максимален, ще хванат най-голямата консумация.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Мнение от HACKO » 20 ное 2011, 19:45

Аз стартер със 2 четки не съм виждал. Възможно е заради износени четки да не може да се развърти стартера и заради това и тока да е по-голям.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

yusito4
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 02 ное 2011, 22:11
Модел на автомобила: focus 1.8tdi
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене и гаранция на акумулатора?

Мнение от yusito4 » 23 ное 2011, 13:08

diesel1.6 написа:Без да обясниш как четка, която не прави добър контакт ще увеличи консумацията , не мога да се съглася.
Пак да кажа за гаранцията - питай, след като стартовия ток на акумулаторът е 500 А, как при консумиран 300 - 400, няма да ти уважат гаранцията? Това засяга всеки, добре е да си го изясним - точно тука му е мястото. И да се изясни продавачите дали ти говорят за стартов ток на електродвигателя на стартера, или за консумиран ток от стартера по време на палене - разликата е съществена.
Коя фирма/марка акумулатор е това? Аз ще им звънна, ако знам кои са.
Акумулатора е Gigawatt 74АН с 680А стартов ток.За гаранцията има изредени сумати критерии,в това число и проблем със стартера.Но на стартера изобщо не му падат оборотите,варти от раз пали веднага.Нямам утечка и алтернатора си зарежда нормално.

Потребителски аватар
Miri4
потребител
потребител
Мнения: 367
Регистриран: 05 май 2009, 20:42
Модел на автомобила: Focus 1.8 TDCI 2002 г. 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Мнение от Miri4 » 24 ное 2011, 18:57

Сваляй стартера и му направи ремонт. 99% имаш разбити втулки. При мен въртеше но като го свалих се оказа че поради разбити втулки ротора стърже в статора и е потрошил магнитите. Вътре беше мазало и пак въртеше ,което ме заблуждаваше много. Така че сваляй.

Потребителски аватар
kkkc100
потребител
потребител
Мнения: 478
Регистриран: 16 яну 2010, 23:32
Модел на автомобила: Mondeo MK3 TDCI 2.0 130 HP /X.2001/
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Мнение от kkkc100 » 01 дек 2011, 13:30

diesel1.6 написа:Сещам се само за втулки на стартера. Четките ще намалят стартовия ток. И маслото влияе.
Но това за гаранцията си е чиста измама - ако акумулаторът ти пише, че осигурява стартов ток повече от това, което харчиш, кое колко трябва да е за да важи гаранцията? Освен това, моментен пик ли мерят, или това е постоянна консумация? Ако ще мерим пик, е въпрос на точен уред за да изкара и 1000 А в момента на развъртането на ротора.
пусковия ток е нормално да е висок !!! все пак момента които се създава от стартера за да се развърти дригателя захранването на погревните свещи е логично висок !
са малкото може да е гъсто тр да е 10в40
лагери втулки на стартера ако не са наред от там виж колко е пусковия ток на акумулатора на сиеррата на маика ми е 740 ампера -2,3 дизел
на мондеото ми е 680 амп - 2.0 ТДЦИ
ако се ебават с гаранцията има телефони за защита на потребителя !
това което тр да измерят за гаранцията не е пусковия ток ,а тока на утречка!!!!! / мери се при напълно изгасен затворен заключен автомобил ..... както я оставяш през вечерта ////заключена изгасени габарити плафони и вкл аларма/ мултицет/в режим милиамперметър/ се закача м/у минусовата клема на акумулатора и кабела които е масата/онзи към купето/ тр да е под 50 mA за да ти важи гаранцията ..... ест замерва се и след като зи запалил алтернатора дали зарежда акумулатора на клемите на акумулатора тр да има напрежение над 13.5 волта не пожече от 16 ;)
ДЕРЗАЙ
Цял живот живееш само заради един миг.
Мигът ,заради който си струва да умреш
...и истински са живели само тези,
които са открили този свой миг...

yusito4
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 02 ное 2011, 22:11
Модел на автомобила: focus 1.8tdi
Status: Извън линия

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Мнение от yusito4 » 06 окт 2012, 01:08

Miri4 написа:Сваляй стартера и му направи ремонт. 99% имаш разбити втулки. При мен въртеше но като го свалих се оказа че поради разбити втулки ротора стърже в статора и е потрошил магнитите. Вътре беше мазало и пак въртеше ,което ме заблуждаваше много. Така че сваляй.
С нов стартер веднага се оправи работата.На стария нямаше какво да се направи.Всичко вътре беше разбито.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта