Страница 1 от 1

Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Публикувано: 19 ное 2011, 19:57
от yusito4
Здравейте,купих си нов акумулатор но при проверката на стартовия ток на двигетеля се оказа че той е доста висок.На парвото палене беше 480А а втория път 380А.Нормалния стартов ток е било около 200А.Така ме увериха че няма да ми признаят гаранцята на акумулатора.От каде може да е проблема-четки на стартера или изгоряла нагряваща свещ,или пак нещо друго.Моля за мнението ви!

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Публикувано: 19 ное 2011, 21:08
от diesel1.6
Сещам се само за втулки на стартера. Четките ще намалят стартовия ток. И маслото влияе.
Но това за гаранцията си е чиста измама - ако акумулаторът ти пише, че осигурява стартов ток повече от това, което харчиш, кое колко трябва да е за да важи гаранцията? Освен това, моментен пик ли мерят, или това е постоянна консумация? Ако ще мерим пик, е въпрос на точен уред за да изкара и 1000 А в момента на развъртането на ротора.

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Публикувано: 20 ное 2011, 10:41
от OgiDogi
diesel1.6 написа:Сещам се само за втулки на стартера. Четките ще намалят стартовия ток. И маслото влияе.
Но това за гаранцията си е чиста измама - ако акумулаторът ти пише, че осигурява стартов ток повече от това, което харчиш, кое колко трябва да е за да важи гаранцията? Освен това, моментен пик ли мерят, или това е постоянна консумация? Ако ще мерим пик, е въпрос на точен уред за да изкара и 1000 А в момента на развъртането на ротора.
И четките оказват не малко влияние, особено при по-новите стартери с 4 четки (високооборотни с планетен редуктор). Когато са износени неравномерно, стартерът хем дърпа по-голям ток, хем върти по-бавно.
Една клема, 2 проводника и 2 болта - стартерът е готов за носене на майстор или направи си сам.

Re: Висок стартов ток при палене и гаранция на акумулатора?

Публикувано: 20 ное 2011, 12:26
от diesel1.6
Без да обясниш как четка, която не прави добър контакт ще увеличи консумацията , не мога да се съглася.
Пак да кажа за гаранцията - питай, след като стартовия ток на акумулаторът е 500 А, как при консумиран 300 - 400, няма да ти уважат гаранцията? Това засяга всеки, добре е да си го изясним - точно тука му е мястото. И да се изясни продавачите дали ти говорят за стартов ток на електродвигателя на стартера, или за консумиран ток от стартера по време на палене - разликата е съществена.
Коя фирма/марка акумулатор е това? Аз ще им звънна, ако знам кои са.

Re: Висок стартов ток при палене и гаранция на акумулатора?

Публикувано: 20 ное 2011, 12:39
от OgiDogi
diesel1.6 написа:Без да обясниш как четка, която не прави добър контакт ще увеличи консумацията , не мога да се съглася...
Когато четките са 4 и не са износени равномерно, през 2 от тях минава голям ток, а през другите две токът не е достатъчен за отместване на ротора и създаване на въртящ момент. Така получаваш част от намотката в режим на късо съединение - ето ти лош контакт и голяма консумация. При развъртане на стартера, към чистото активно съпротивление на проводника в намотките се добавя и индуктивното съпротивление на проводник в подвижно/променливо магнитно поле и токът започва да намалява. От там и парадоксалното на пръв поглед: бавно въртене = голям ток и високи обороти = ниска консумация. А ниската консумация, с цел щадене на акумулатора, е основната причина стартерите да се правят с планетни редуктори и високи обороти (12 - 15 хил. об./мин. и редукция от порядъка 5:1 = 2-3 хил. оборота на бендикса).

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Публикувано: 20 ное 2011, 14:06
от diesel1.6
Това, ако стане на практика, ще се прояви като пулсиращ ток на стартера и ако мерят само максимален, ще хванат най-голямата консумация.

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Публикувано: 20 ное 2011, 19:45
от HACKO
Аз стартер със 2 четки не съм виждал. Възможно е заради износени четки да не може да се развърти стартера и заради това и тока да е по-голям.

Re: Висок стартов ток при палене и гаранция на акумулатора?

Публикувано: 23 ное 2011, 13:08
от yusito4
diesel1.6 написа:Без да обясниш как четка, която не прави добър контакт ще увеличи консумацията , не мога да се съглася.
Пак да кажа за гаранцията - питай, след като стартовия ток на акумулаторът е 500 А, как при консумиран 300 - 400, няма да ти уважат гаранцията? Това засяга всеки, добре е да си го изясним - точно тука му е мястото. И да се изясни продавачите дали ти говорят за стартов ток на електродвигателя на стартера, или за консумиран ток от стартера по време на палене - разликата е съществена.
Коя фирма/марка акумулатор е това? Аз ще им звънна, ако знам кои са.
Акумулатора е Gigawatt 74АН с 680А стартов ток.За гаранцията има изредени сумати критерии,в това число и проблем със стартера.Но на стартера изобщо не му падат оборотите,варти от раз пали веднага.Нямам утечка и алтернатора си зарежда нормално.

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Публикувано: 24 ное 2011, 18:57
от Miri4
Сваляй стартера и му направи ремонт. 99% имаш разбити втулки. При мен въртеше но като го свалих се оказа че поради разбити втулки ротора стърже в статора и е потрошил магнитите. Вътре беше мазало и пак въртеше ,което ме заблуждаваше много. Така че сваляй.

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Публикувано: 01 дек 2011, 13:30
от kkkc100
diesel1.6 написа:Сещам се само за втулки на стартера. Четките ще намалят стартовия ток. И маслото влияе.
Но това за гаранцията си е чиста измама - ако акумулаторът ти пише, че осигурява стартов ток повече от това, което харчиш, кое колко трябва да е за да важи гаранцията? Освен това, моментен пик ли мерят, или това е постоянна консумация? Ако ще мерим пик, е въпрос на точен уред за да изкара и 1000 А в момента на развъртането на ротора.
пусковия ток е нормално да е висок !!! все пак момента които се създава от стартера за да се развърти дригателя захранването на погревните свещи е логично висок !
са малкото може да е гъсто тр да е 10в40
лагери втулки на стартера ако не са наред от там виж колко е пусковия ток на акумулатора на сиеррата на маика ми е 740 ампера -2,3 дизел
на мондеото ми е 680 амп - 2.0 ТДЦИ
ако се ебават с гаранцията има телефони за защита на потребителя !
това което тр да измерят за гаранцията не е пусковия ток ,а тока на утречка!!!!! / мери се при напълно изгасен затворен заключен автомобил ..... както я оставяш през вечерта ////заключена изгасени габарити плафони и вкл аларма/ мултицет/в режим милиамперметър/ се закача м/у минусовата клема на акумулатора и кабела които е масата/онзи към купето/ тр да е под 50 mA за да ти важи гаранцията ..... ест замерва се и след като зи запалил алтернатора дали зарежда акумулатора на клемите на акумулатора тр да има напрежение над 13.5 волта не пожече от 16 ;)
ДЕРЗАЙ

Re: Висок стартов ток при палене на двигателя при фокус(дизел)

Публикувано: 06 окт 2012, 01:08
от yusito4
Miri4 написа:Сваляй стартера и му направи ремонт. 99% имаш разбити втулки. При мен въртеше но като го свалих се оказа че поради разбити втулки ротора стърже в статора и е потрошил магнитите. Вътре беше мазало и пак въртеше ,което ме заблуждаваше много. Така че сваляй.
С нов стартер веднага се оправи работата.На стария нямаше какво да се направи.Всичко вътре беше разбито.