"Полтъргайст" във Форд Мондео
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
- Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
- Местоположение: Варна / София
- Status: Извън линия
"Полтъргайст" във Форд Мондео
Колеги, темата звучи абсурдно, нали? Обаче проблемът ми е реален и искам да се консултирам с Вас.
Мондео-то е произведено в края на 1995 (октомври-ноември).
Наблюденията ми са следните- когато времето навън е горещо (температората е около и над 30 градуса), в един момент автомобилът рязко губи обороти и гасне! Естествено спирам някъде, където се случи... Изчаквам 2-3 минути, паля и продължавам. Това му действа като Reset !? Не мога да го възпроизведа, не мога да кажа, че спирането зависи от обороти или скорост. След което продължавах да го карам без проблеми дълго време ... Проявяваше се два-три пъти годишно и то през лятото. Из Европа съм навъртял сума километри миналото и по-миналото лято без едно спиране от този характер.
Така беше до началото на това лято.
Сега гадния синдром се проявява почти безотказно щом стане горещо. Сутрин и вечер обаче, го карам без проблем.
В сервиз съм го водил няколко пъти. Всеки път го закаяат на диагностичех стенд и ми казват и показват, че е в чудесно състояние. "Успокоиха" ме обаче, че нямали подходящ куплунг да се закачат и да му направят пълна диагностика, не могат да прочетат диагностиката... "Полтъргайстът" се страхува от сервизи...
Имаше един период, в който се бях усъмнил, че това се случва, когато двигателят загрее и трябва да се включи вентилатора. Между другото индикаторът на температурата не работи- почти винаги е в крайно ляво.
Явно е нещо, температурно зависимо, но едва ли е в двигателя, защото той си е винаги доста топъл...
Бихте ли помогнали с някоя идея? Ако имате някакви идеи по темата, ще Ви бъда признателен.
Мондео-то е произведено в края на 1995 (октомври-ноември).
Наблюденията ми са следните- когато времето навън е горещо (температората е около и над 30 градуса), в един момент автомобилът рязко губи обороти и гасне! Естествено спирам някъде, където се случи... Изчаквам 2-3 минути, паля и продължавам. Това му действа като Reset !? Не мога да го възпроизведа, не мога да кажа, че спирането зависи от обороти или скорост. След което продължавах да го карам без проблеми дълго време ... Проявяваше се два-три пъти годишно и то през лятото. Из Европа съм навъртял сума километри миналото и по-миналото лято без едно спиране от този характер.
Така беше до началото на това лято.
Сега гадния синдром се проявява почти безотказно щом стане горещо. Сутрин и вечер обаче, го карам без проблем.
В сервиз съм го водил няколко пъти. Всеки път го закаяат на диагностичех стенд и ми казват и показват, че е в чудесно състояние. "Успокоиха" ме обаче, че нямали подходящ куплунг да се закачат и да му направят пълна диагностика, не могат да прочетат диагностиката... "Полтъргайстът" се страхува от сервизи...
Имаше един период, в който се бях усъмнил, че това се случва, когато двигателят загрее и трябва да се включи вентилатора. Между другото индикаторът на температурата не работи- почти винаги е в крайно ляво.
Явно е нещо, температурно зависимо, но едва ли е в двигателя, защото той си е винаги доста топъл...
Бихте ли помогнали с някоя идея? Ако имате някакви идеи по темата, ще Ви бъда признателен.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нещо подобно имах с предният си автомобил.Много як предпазител на вентилатора за охлаждане,той на моменти при включване почти дава на късо за много кратко предпазитела издържа но падът в напрежението гаси компютъра и той се рестартира.Когато изгоря предпазитела след около 6мес., разбрахме причината за тайственното гаснене на колата. Имах също много слаб акумолатор.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Вентилатора на радиатора на моменти дава на късо той е с четки при трептене + кабел дава на маса, бушона голям мисля че беше 32А и не може да изгори, късото е много за кратко не може да стопи бушона но ми пада волтажа и комутатора не работи на 9.5В колата угасва.Мултицета го возех в колата да мери постоянно напрежението защото за миг всичко загасваше. В тоя ред на мисли исам да ти кажаче ако имаш голям пад на напрежение комп.ти може да се резетва той не може да работи под 10В.тогава колата гасне.При 10.5В спира да работят системите ABS и EBV на Мондео и светва контр. лампа на АБС постоаяно.
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега ni4ev,
Като начало ГОРЕЩО ти препоръчвам да си оправиш показанието за температурата на двигателя!
Досега може да си прегрял я около 47 пъти
, но явно не е така след като още се движи. Оправи проблемният датчик/ел.инсталация/уред/термостат и наблюдавай показанията му в момента на проблема ти. Сподели резултите.
Като начало ГОРЕЩО ти препоръчвам да си оправиш показанието за температурата на двигателя!
Досега може да си прегрял я около 47 пъти

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
и аз се присъединявам към мнениетто за перката на радиатора.Ако трудно се развърта мотора при подаване на напрежение имаш момент на късо съединение-времето за което моторчето ще се завърти.Ако това време се оказва доста голямо е възможно пада на напрежение да стигне критичен минимум и компа да се шашка.А при много топло време,както казваш ти,е почти сигурно че перката ти се включва.
Не се заяждам бре, колега!! Не съм автоспециалист, затова питам.ni4ev написа:Колеги, имате ли някакви идеи по моя казус? Моля, не се заяждайте има или не комутатор...
Питах защото моя комутатор тази пролет ми направи същия номер и като го смених всичко сега си О.К.!

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%F2%EE%F0" onclick="window.open(this.href);return false;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта