"Полтъргайст" във Форд Мондео

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
ni4ev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
Местоположение: Варна / София
Status: Извън линия

"Полтъргайст" във Форд Мондео

Мнение от ni4ev » 05 авг 2006, 18:14

Колеги, темата звучи абсурдно, нали? Обаче проблемът ми е реален и искам да се консултирам с Вас.
Мондео-то е произведено в края на 1995 (октомври-ноември).
Наблюденията ми са следните- когато времето навън е горещо (температората е около и над 30 градуса), в един момент автомобилът рязко губи обороти и гасне! Естествено спирам някъде, където се случи... Изчаквам 2-3 минути, паля и продължавам. Това му действа като Reset !? Не мога да го възпроизведа, не мога да кажа, че спирането зависи от обороти или скорост. След което продължавах да го карам без проблеми дълго време ... Проявяваше се два-три пъти годишно и то през лятото. Из Европа съм навъртял сума километри миналото и по-миналото лято без едно спиране от този характер.
Така беше до началото на това лято.
Сега гадния синдром се проявява почти безотказно щом стане горещо. Сутрин и вечер обаче, го карам без проблем.
В сервиз съм го водил няколко пъти. Всеки път го закаяат на диагностичех стенд и ми казват и показват, че е в чудесно състояние. "Успокоиха" ме обаче, че нямали подходящ куплунг да се закачат и да му направят пълна диагностика, не могат да прочетат диагностиката... "Полтъргайстът" се страхува от сервизи...
Имаше един период, в който се бях усъмнил, че това се случва, когато двигателят загрее и трябва да се включи вентилатора. Между другото индикаторът на температурата не работи- почти винаги е в крайно ляво.
Явно е нещо, температурно зависимо, но едва ли е в двигателя, защото той си е винаги доста топъл...
Бихте ли помогнали с някоя идея? Ако имате някакви идеи по темата, ще Ви бъда признателен.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 06 авг 2006, 16:07

Това бензин или дизел е
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

ni4ev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
Местоположение: Варна / София
Status: Извън линия

Мнение от ni4ev » 06 авг 2006, 16:35

Мондеото е безиново- 1.6 16V CLX.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 06 авг 2006, 17:52

Нещо подобно имах с предният си автомобил.Много як предпазител на вентилатора за охлаждане,той на моменти при включване почти дава на късо за много кратко предпазитела издържа но падът в напрежението гаси компютъра и той се рестартира.Когато изгоря предпазитела след около 6мес., разбрахме причината за тайственното гаснене на колата. Имах също много слаб акумолатор.

ni4ev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
Местоположение: Варна / София
Status: Извън линия

Мнение от ni4ev » 06 авг 2006, 18:05

За предпазителя не мога да кажа нищо- би трябвало да е оразмерен за такъв товар... Акумулаторът ми е ОК. И какво стана в твоя случай, колега?
BTW прочетох темата за MAF сензора. Това ме навежда на идеята да взема да го почистя!

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 06 авг 2006, 18:29

Смених вентилатора,бушонът му беше от предният собственик къкъвто е имал под ръка.Като падне под 9.5V Електрониката изключва за около 5-10 секунди, прост дефект но неприятни преживявания.

ni4ev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
Местоположение: Варна / София
Status: Извън линия

Мнение от ni4ev » 06 авг 2006, 19:34

Нещо не ми е съвсем ясно. Излиза, че заради бушон си сменил вентилатора? Защо?

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 06 авг 2006, 22:27

Вентилатора на радиатора на моменти дава на късо той е с четки при трептене + кабел дава на маса, бушона голям мисля че беше 32А и не може да изгори, късото е много за кратко не може да стопи бушона но ми пада волтажа и комутатора не работи на 9.5В колата угасва.Мултицета го возех в колата да мери постоянно напрежението защото за миг всичко загасваше. В тоя ред на мисли исам да ти кажаче ако имаш голям пад на напрежение комп.ти може да се резетва той не може да работи под 10В.тогава колата гасне.При 10.5В спира да работят системите ABS и EBV на Мондео и светва контр. лампа на АБС постоаяно.

ni4ev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
Местоположение: Варна / София
Status: Извън линия

Мнение от ni4ev » 07 авг 2006, 08:57

Благодаря ти за инфо-то, но аз нямам такива наблюдения. Ще го имам предвид.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 07 авг 2006, 09:27

Мондеото има ли комутатор?? :oops:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 07 авг 2006, 17:52

Само дизелите нямат.

ni4ev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
Местоположение: Варна / София
Status: Извън линия

Мнение от ni4ev » 08 авг 2006, 10:06

Колеги, имате ли някакви идеи по моя казус? Моля, не се заяждайте има или не комутатор...

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 08 авг 2006, 12:30

Колега ni4ev,

Като начало ГОРЕЩО ти препоръчвам да си оправиш показанието за температурата на двигателя!
Досега може да си прегрял я около 47 пъти :D , но явно не е така след като още се движи. Оправи проблемният датчик/ел.инсталация/уред/термостат и наблюдавай показанията му в момента на проблема ти. Сподели резултите.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 08 авг 2006, 12:38

и аз се присъединявам към мнениетто за перката на радиатора.Ако трудно се развърта мотора при подаване на напрежение имаш момент на късо съединение-времето за което моторчето ще се завърти.Ако това време се оказва доста голямо е възможно пада на напрежение да стигне критичен минимум и компа да се шашка.А при много топло време,както казваш ти,е почти сигурно че перката ти се включва.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 08 авг 2006, 15:30

ni4ev написа:Колеги, имате ли някакви идеи по моя казус? Моля, не се заяждайте има или не комутатор...
Не се заяждам бре, колега!! Не съм автоспециалист, затова питам.
Питах защото моя комутатор тази пролет ми направи същия номер и като го смених всичко сега си О.К.!
:wink:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%F2%EE%F0" onclick="window.open(this.href);return false;

ni4ev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
Местоположение: Варна / София
Status: Извън линия

Мнение от ni4ev » 08 авг 2006, 17:04

Благодаря! Звучи конструктивно! Ще се захвана един по един да "чистя" проблемите. А дали има начин да се бае на въпросната перка на вентилатора (да се смаже например...)? Имате ли идея?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 08 авг 2006, 17:20

може разбира се!това си е чист електромотор на ротора,на който е закрепена перка.Има четки,ротор,статор,лагери(или графитни втулки),като се замърси и трудно се върти,или ако четките не контактуват добре-пак.

ni4ev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
Местоположение: Варна / София
Status: Извън линия

Мнение от ni4ev » 08 авг 2006, 17:24

Благодаря! Ще го мятам и него!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 08 авг 2006, 17:29

и да не забравиш да кажеш причината като я отсраниш.

ni4ev
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 05 авг 2006, 11:54
Модел на автомобила: Focus Ghia 1.6 TDCi Hatch
Местоположение: Варна / София
Status: Извън линия

Мнение от ni4ev » 08 авг 2006, 17:32

Обезателно ще споделя патилата javascript:emoticon(':shock:')
Shocked

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта