Смяна на запалителни свещи

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от Nebhotep » 06 фев 2012, 20:56

С предишните свещи NGK едва изкарах 25 000 км., явно съм уцелил куца бройка. Сега съм с оригинални платинени на Моторкрафт вече на 24 000 км. и няма ядове. Смятам, че разумния ресурс на платинените свещи е до около 50 000 км.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 06 фев 2012, 20:58

Да, имам някаква стара гедория, но нейните ключове са с друг стандарт на камъка и идват големи за този специален камък за свещи и затова ще се наложи да си взема ключ, с по-малкия стандарт, който е някъде от порядъка до 10 лв.
Колкото до марката и модела на свещите при положение, че карам основно на газ е по-добре да си взимам от обикновените и да ги сменям през по-кратки интервали, например при смяна на маслото (на всеки 12 месеца).
40 лв за свещи веднъж в годината ми се струва приемлива цифра за такъв консуматив, на фона на всички останали разходи които правя по автомобила!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 06 фев 2012, 23:57

Има камък за гедория специален за свещи (на Форда са 16мм), цената е 5-7лв, по-добре си купи такъв камък вместо ключ за свещи. По удобно е, може да използваш различни рамена, да прилагаш различни усилия,карето при нужда, а и е по-здраво.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 07 фев 2012, 20:16

Да, аз точно такъв камък си купих, но гедорията ми не пасва с него и ще си взема ново рамо, точно с тази цел......
А какво мислите за забиването на носа при студен двигател и рязко подаване на газ в ниските обороти, има ли вероятност да е от свещите?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от paci » 07 фев 2012, 22:05

didon80 написа: А какво мислите за забиването на носа при студен двигател и рязко подаване на газ в ниските обороти, има ли вероятност да е от свещите?
Да :)

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 10 фев 2012, 20:59

Ето една интересна статия от Бош за свещите на двигатели работещи с алтернативни горива:
http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... onents.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;"
Освен това е много важно да се избере свещ с подходящо топлинно число в зависимост от експлоатацията на автомобила. При движение в града на къси разстояния, когато двигателя не достига оптимална работна температура свещите не успяват да се самопочистят от нагара и това влошава работата им!
При мен са налице 2 особености: работа на бензин и газ и шофиране на къси разстояния в града, така че трябва да съобразя избора на свещи с това.

TishoVelchev
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 30 окт 2011, 07:59
Модел на автомобила: Fusion
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от TishoVelchev » 12 фев 2012, 09:16

Здравеите колеги,аз имам форд фюжън 1.6 тдци и свещите ми бяха изгорели , смених ги и сега свещите ми работят постоянно , някои може ли да ми кже защо е така, товарното реле е добре ,казаха ми че трябва да има управляващо реле и е наи вероятно от него ,но незнам каде се намира , някои може ли да ми помогне , благодаря ви предварително

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от OgiDogi » 12 фев 2012, 11:09

TishoVelchev написа:Здравеите колеги,аз имам форд фюжън 1.6 тдци и свещите ми бяха изгорели , смених ги и сега свещите ми работят постоянно , някои може ли да ми кже защо е така, товарното реле е добре ,казаха ми че трябва да има управляващо реле и е наи вероятно от него ,но незнам каде се намира , някои може ли да ми помогне , благодаря ви предварително
Определено имаш проблем, дали с реле или нещо по обратната връзка към компютъра, но предните ти свещи най-вероятно заради това са изгорели (което ще се случи и на новите, ако не вземеш мерки).
Все пак, добре е да провериш и на добре затоплен двигател, да не би да са включени само за допълнително подгряване, което може да продължи 2-3 минути, в зависимост от студа навън.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

TishoVelchev
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 30 окт 2011, 07:59
Модел на автомобила: Fusion
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от TishoVelchev » 12 фев 2012, 12:43

И на загрял мотор също работят, в момента я карам без подгрев ,изкарал съм товарното реле , преди малко я закачахме и излиза една грешка Р1359 което мисля че е едно реле но него знам каде е

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от OgiDogi » 12 фев 2012, 13:59

TishoVelchev написа:И на загрял мотор също работят, в момента я карам без подгрев ,изкарал съм товарното реле , преди малко я закачахме и излиза една грешка Р1359 което мисля че е едно реле но него знам каде е
Щом си изкарал релето, много ясно, че ще дава грешка.
Тъй и тъй си свалил релето, я го провери за залепнал силов контакт - с мултицет виж колко е съпротивлението между големите пластини. Ако е късо съединение, намери си ново реле или отвори това, за да му разлепиш контакта и да го почистиш (временно решение, пак ще дойде момента за ново реле).
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от tisho_tbk » 16 фев 2012, 00:11

Аз вече 4-та година карам с платинени на моторкрафт, като изминатите км са около 70 000. На 50 000 реших да ги сменя, купих от мотофое такива каквито ми препоръчаха. Пътувах веднъж Бургас-София-Бургас и останах разочарован. След което си върнах платинените. Много добра инвестиция се оказаха _friends_

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 16 фев 2012, 19:59

Придърпването изчезна, след като газта в бутилката свърши и заредих нова.........

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от essex » 16 фев 2012, 20:07

Имам едно питане за едни свещи Bosch , имам 4 броя Bosch на който пише Super R6 365 FR6DC и 2 броя Bosch Super R6 764 FR6DCX . Някой може ли да ми каже разликата ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 29 апр 2012, 21:51

Най-накрая успях да развия свещите и да видя състоянието им. Купих си нов ключ за гайките на джантите тип "кръстачка", който има на едното рамо възможност за поставяне на камък с желания размер и така сложих камъка за свещите, който си бях купил и не бе проблем да развия стегнатите свещи. Бяха с нагар, но сухи, като опитах да ги почистя със спрей за карбуратори(без резултат) и след това опитах да ги натопя за 1-2 часа в преобразовател на ръжда, както бях чел и наистина се поизчистиха. Дадаха ми и едни пластини за проверка на междуелектродното разстояние. 2 от свещите имаха лека нужда от намаляне на разстоянието. Оправих ги и ги сложих отново и ще наблюдавам колко време ще ме карат още.....

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от HACKO » 29 апр 2012, 23:21

Свещи най-лесно се чистят от нагар с горелка, нареждаш ги на нещо негоримо и ги нагряваш до Червено. Стават като нови, само последния път на свещите на Фиестата се разтопиха втулките които се свързват с кабела, оказаха се алуминиеви (ама и свещите са някакво менте Шампион).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 31 дек 2012, 12:29

Какво мислите за новите видове свещи с няколко електроди на масата! Дали ще правят по-добро изгаряне спрямо обикновените и това да доведе до увеличение на мощността, както е при двигателите Туинспарк на Алфа Ромео?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 31 дек 2012, 14:49

Кои са тези нови свещи? Пусни един линк.
При туин спарк разликата в няколкото коня отгоре за кубатура от друг вид двигател според мен се дължи много повече на разликата във валовете, всмукател и изпускател отколкото заради самите свещи, т.е. техния принос е малък. Все пак пак казвам това си е мое мнение, но съм чувал и алфисти да го споделят.
Иначе и към многоелектродните свещи, които знам, съм скептично настроен по принцип.
С нетърпение чакам да се появят такива свещи за колите ни, ама както казала Айше на Манго в първата брачна нощ на въпроса " а дано да си девствена " - " а дано, ама надали " :D
ИзображениеИзображение
Изображение
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от didon80 » 31 дек 2012, 15:33

Нови е условно казано, имах предвид че навлязаха в употреба след стандартните........
Дали има смисъл да се сложи много електродна свещ вместо обикновена?

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от dreadx » 31 дек 2012, 17:54

Някой пробвал ли е това:
http://www.eatonbalancing.com/blog/2009 ... e-gapping/
http://performanceunlimited.com/documen ... pping.html

Изглежда ми разумно и веднага бих го тествал, ако имах някакви отписани свещи за експериментални цели.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Смяна на запалителни свещи

Мнение от opex » 01 яну 2013, 19:51

Аз съм го пробвал, но не толкова екстремно, колкото са отрязали на някои от снимките. Мисля че имаше разлика, като че ли малко по-отчетлива работа, но не нещо фрапиращо.
Има значение и с каква свещ се борави, например ако е двойна платина трябва да се внимава да не се нарани платинената пъпка и да не се стига чак до нея.
Също така на някои снимки се вижда как е като отрязан електрода и са оставени остри ръбове от това - всичко трябва да е внимателно загладено, острите ръбове се нагряват повече до червено и могат да доведат до преждевременно запалване на сместа.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта