ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от peigera » 08 яну 2012, 09:10

Здр. имам форд ескорт 96г. модрл РС2000 проблема ми се появи по доста необичаен за мен начин днес сутринта докато спах се събудих от силно фучено под прозореца ми и като станах да проверя вентилатора който охлажда радиатора се беше включил сам при положение че нито мотора е запален даже е студен нито ключовете бяха на колата някакви идеи за сега ще започна с проверка на снопа с кабелите понеже правят проблем изолациите по принцип датчика е здрав и релето което включва въпросния вентилатор също не е залепнало някакви други идеи?
МЕРСИ ПРЕДВАРИТЕЛНО на хората изказали мнение по въпроса

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от DigiPro » 08 яну 2012, 10:02

Да не би да имаш проблем с бушонното табло?
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=20&t=27351

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от peigera » 08 яну 2012, 13:33

Не не е в бушонното табло поради 2 причини първата е че ако е там проблема няма да работи самия вентилатор а при мен работи даже в повече :? и втората е че абсолютно цялото табло го отварях преди няколко месеца и съм го презапоил даже и двете платки ги бях разделил и между тях също е препоено а и захранването на самия вентилатор при мен минава през големите предпазители които са до самия акумулатор а управлението идва естествено от датчика на който му се подава + 12в САМО когато е на контакт колата което изключва повреда в самия датчик
НО БЛАГОДАРЯ ЗА ОКАЗАНОТО СЪДЕЙСТВИЕ И ОТДЕЛЕНО ВРЕМЕ _friends_

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от ЯЛТА » 08 яну 2012, 14:10

peigera написа: + 12в САМО когато е на контакт колата което изключва повреда в самия датчик
Което ме довежда до идеята да е прецакан контактният ключ ? ! Проследи от къде получава +.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от DigiPro » 08 яну 2012, 15:17

Незнам как е при твоя мотор, но на Zetec вентилатора се включва при подаден сигнал от ECU-то, което пък следи ECT сензора. Ако е прекъснат някой от кабелите на този сензор перката се включва на високата степен. Друг е въпроса, обаче, че при изключен контакт (изваден ключ) не би трябвало да работи нищо.
Най-добре си изтегли ел. схеми за твоя двигател и проследи веригата на вентилатора.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от peigera » 08 яну 2012, 16:17

ще потърся схема за момента открих един пробил диод в релето което включва вентилатора подмених го но до релето идват едни 6,8-8волта и като постои известно време или получи сътресение релето залепва контакта и вентилатора тръгва когато махна релето от куплунга тази ,,отечка ,, е няма забелязах че самите връзки(пътечки) в кутийката на самото реле са заляти в пластмаса и предполагам че някак е проникнала вода защото има зелен окис изтрих го където беше видим но проблема остана утре ще търся такова реле и като имам резултат ще пиша


с контактния ключ нямам проблеми проблема е че това реле се захранва от големите предпазители до акумулатора които му дават постоянно 12 волта и това му позволява да се включва и без контакт при проблем в релето а до датчика стига само + когато е на контакт

БЛАГОДАРЯ ВИ _friends_

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от peigera » 08 яну 2012, 20:21

DigiPro дали може да помоля за малко помощ за схема нещо немога да открия аз :(

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от DigiPro » 08 яну 2012, 20:37

Аз нямам схеми за Ескорт. Има няколко колеги с RS2000, дано те да имат и някой да ти прати. Доклокото знам има една програма Ford TIS (нямам я и не съм я ползвал) в която има схеми.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от peigera » 08 яну 2012, 22:00

благодаря много

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от peigera » 09 яну 2012, 14:14

оказа се че такова реле не мога да намеря дори и ново :(:

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

РЕШЕН

Мнение от peigera » 09 яну 2012, 17:58

Проблема ми е решен днес се хванах и си направих нова платка на въпросното реле използвах оригиналните релета тъй като са качествени и здрави проблема ми беше че беше влязла вода и направила окис който ми даваше отечка и понякога ми задействаше релето без причина лошото беше че пътечките бяха заляти в пластмаса която се наложи да стопя за да сваля схемата на свързване ще се опитам да кача снимки с които се надявам да помогна на някой колега и да спестя всички премеждия които ми се наложи да премина

http://imageshack.us/g/38/picture019jp.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ПРОБЛЕМ С ВЕНТИЛАТОРА

Мнение от DigiPro » 09 яну 2012, 19:42

Браво колега! Добре е, че си успял да си решиш проблема и още по добре, че споделяш решението.
Слагам снимките ти директно в темата:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта