Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 01 юни 2010, 20:23
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1996год. комби с 1.6 16V Zetek EFI
- Status: Извън линия
Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
Здравейте колеги от скоро съм горд собственик на Ескорт Комби 1996год. с 1.6 16в 88к.с. Зетек ЕФИ (L1H)
Като цяло от колата съм много доволен.
Но се оказа, че като всяка кола на годинки си има и своите забележки.
Не знам дали тук е мястото на тази тема, но ще съм благодарен ако и се обърне внимание и заедно решим проблема пък и по този начин и други ще решат своите.
1-ви проблем. От както взех колата прибора на таблото за измерване на температурата на двигателя не работи, но веднъж видях как стрелката започва да се покачва колата още беше студена но преди да стигне до интервала НОРМАЛ пак спря да работи, което ме навява на мисълта че все пак има възможност да се оправи и най-вероятно трябва намеса на ВД-40. Най-вече ме интересува къде се намира датчика за прибора на таблото и дали той е пряко свързан с перката на радиатора и как да проверя дали перката работи.
2-ри проблем. От около седмица километража не ми работи, опитах се да сваля таблото, но когато махнах капака който държи въздуховодите приборите за парното и т.н. развих таблото от 4-те винта но не излезе или по точно и аз не посмях да напъна, за да не ги счупя. Интересувам се дали да го свалям или проблема е от другаде когато работеше стрелката трептеше и изведнъж спря.
3-ти проблем. От както взех колата независимо дали на Бензин или на Метан, когато колата е в движение при освобождаване от скорост започва да държи м/у 1500 и 2000 обр./мин., а на място не сваля под 1000 обр./мин.
4-ти проблем. Не знам дали е свързан със третия, но понякога се случва както карам и изведнъж колата губи мощност забива муцуна и при отпускане на педала на газта от моя страна и след това пак го натисна колата потегля прави го от 1-ва до 5-та предавка като ми се струва, че след 2000-2500 този проблем изчезва, а и колата ми се струва по тромава под тези обороти.
Ще съм благодарен ако някои със същия форд ми каже къде точно се намира всеки датчик и как да го оправя.
Благодаря предварително на всички колеги.
Като цяло от колата съм много доволен.
Но се оказа, че като всяка кола на годинки си има и своите забележки.
Не знам дали тук е мястото на тази тема, но ще съм благодарен ако и се обърне внимание и заедно решим проблема пък и по този начин и други ще решат своите.
1-ви проблем. От както взех колата прибора на таблото за измерване на температурата на двигателя не работи, но веднъж видях как стрелката започва да се покачва колата още беше студена но преди да стигне до интервала НОРМАЛ пак спря да работи, което ме навява на мисълта че все пак има възможност да се оправи и най-вероятно трябва намеса на ВД-40. Най-вече ме интересува къде се намира датчика за прибора на таблото и дали той е пряко свързан с перката на радиатора и как да проверя дали перката работи.
2-ри проблем. От около седмица километража не ми работи, опитах се да сваля таблото, но когато махнах капака който държи въздуховодите приборите за парното и т.н. развих таблото от 4-те винта но не излезе или по точно и аз не посмях да напъна, за да не ги счупя. Интересувам се дали да го свалям или проблема е от другаде когато работеше стрелката трептеше и изведнъж спря.
3-ти проблем. От както взех колата независимо дали на Бензин или на Метан, когато колата е в движение при освобождаване от скорост започва да държи м/у 1500 и 2000 обр./мин., а на място не сваля под 1000 обр./мин.
4-ти проблем. Не знам дали е свързан със третия, но понякога се случва както карам и изведнъж колата губи мощност забива муцуна и при отпускане на педала на газта от моя страна и след това пак го натисна колата потегля прави го от 1-ва до 5-та предавка като ми се струва, че след 2000-2500 този проблем изчезва, а и колата ми се струва по тромава под тези обороти.
Ще съм благодарен ако някои със същия форд ми каже къде точно се намира всеки датчик и как да го оправя.
Благодаря предварително на всички колеги.
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
здр датчика на температурата за таблото ти се намира от страната където са запалителните бобини те са 2 но са в един корпус там отдоло под маркучите ти се намира и датчика за таблото той е с два кабела но там има два еднакви датчика единия е за таблото а другия е за компютъра ще го познаеш като дадеш накъсо двата кабела когато колата ти е на контакт трябва стрелката да се вдигне на максимум и така ще разбереш трябва да си вземеш хубав датчик иначе няма да стане по добре да ти каже някой от колегите тук които са си решили вече този проблем каква марка да е датчика
той не е свързан с вентилатора за него има друг датчик който трябва да е на един дебел маркуч ако не се лъжа беше с 4 кабела датчика
ако ти държи такива обороти най честия проблем им е че пукат един маркуч за вакум и от там се бърка мотора а относно 1000 -та оборота това е нормално за колата и винаги ще държи много близки до 1000 оборота изключително рядко ще е виждаш под тези обороти
за датчика на таблото не можах да бъда много точен но ти говоря за нещо което съм го гледал преди няколко години и съм позабравил ако дадеш снимки мисля че ще се сетя точно кой беше
относно километража трябва да го свалиш да видиш дали не е разкачена една бяла букса от него ако не е много вероятно е да ти е скъсано жилото едно сиво излиза от скоростната кутия и отива в километража
развиеш ли му четерите болта дръпни към теб той ще излезе до някъде след това трябва да разкачиш буксите с кабелите НЕ МОГАТ ДА СЕ ОБЪРКАТ ПОСЛЕ ПРИ МОНТАЖА и малко по трудно се разкача жилото натиска се по бялата пластмаса от едната страна където е най издута
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=44616" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
това е за стрелката на температурата който е заграден в червено точно той ти трябва еднакви са нищо че тук става въпрос за 1,8
Мод: Използвай бутона "промени" и се опитай да оформяш някакви изречения
той не е свързан с вентилатора за него има друг датчик който трябва да е на един дебел маркуч ако не се лъжа беше с 4 кабела датчика
ако ти държи такива обороти най честия проблем им е че пукат един маркуч за вакум и от там се бърка мотора а относно 1000 -та оборота това е нормално за колата и винаги ще държи много близки до 1000 оборота изключително рядко ще е виждаш под тези обороти
за датчика на таблото не можах да бъда много точен но ти говоря за нещо което съм го гледал преди няколко години и съм позабравил ако дадеш снимки мисля че ще се сетя точно кой беше
относно километража трябва да го свалиш да видиш дали не е разкачена една бяла букса от него ако не е много вероятно е да ти е скъсано жилото едно сиво излиза от скоростната кутия и отива в километража
развиеш ли му четерите болта дръпни към теб той ще излезе до някъде след това трябва да разкачиш буксите с кабелите НЕ МОГАТ ДА СЕ ОБЪРКАТ ПОСЛЕ ПРИ МОНТАЖА и малко по трудно се разкача жилото натиска се по бялата пластмаса от едната страна където е най издута
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=44616" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
това е за стрелката на температурата който е заграден в червено точно той ти трябва еднакви са нищо че тук става въпрос за 1,8
Мод: Използвай бутона "промени" и се опитай да оформяш някакви изречения

-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 01 юни 2010, 20:23
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1996год. комби с 1.6 16V Zetek EFI
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
Благодаря много peigera да от датчикът, също така ме интересува по какъв начин мога да разбера дали датчика който е отгоре този който дава инфо на компа за температурата как да го проверя дали работи.
и дали ако той не работи възможно ли е и заради това да не работи и ламбда сондата.
Благодаря предварително
и дали ако той не работи възможно ли е и заради това да не работи и ламбда сондата.
Благодаря предварително
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 01 юни 2010, 20:23
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1996год. комби с 1.6 16V Zetek EFI
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
До всички колеги с проблем по 3-та и 4-та точка проблема при мен се оправи като бяха почистени дроселовата клапа и стъпковото моторче, мисля че е излишно да пиша как се чистят във форума има доста теми пуснати точно по тези въпроси. Успех на всички с подобни проблеми.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
Щом дава някакви показания, но неточни явно си е изпял песента. Трябва да го смениш, но най- добре с оригинален датчик, защото тези които предлагат като заместители дават отклонения от 5 до 15 градуса. Оригинален струва 64 лв.
Стойности на ECT (Engine Coolant Temperature):
При 0 градуса: 88000-102000 ома;
При 20 градуса: 35000-40000 ома;
При 40 градуса: 15000-17000 ома;
При 60 градуса: 7100-8000 ома;
При 80 градуса: 3000-4500 ома.
Нов оригинален ECT датчик е 66 лева.
По въпроса с километража, щом ти е треперела стрелката и е спряла след това е възможно да ти е закъсано жилото някъде, а може и да се е скъсало или по- гадната опция VSS сензора на скоростната кутия. Лошото е че този датчик струва към 250 лева. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... %B6#p46463" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Успех!
Стойности на ECT (Engine Coolant Temperature):
При 0 градуса: 88000-102000 ома;
При 20 градуса: 35000-40000 ома;
При 40 градуса: 15000-17000 ома;
При 60 градуса: 7100-8000 ома;
При 80 градуса: 3000-4500 ома.
Нов оригинален ECT датчик е 66 лева.
По въпроса с километража, щом ти е треперела стрелката и е спряла след това е възможно да ти е закъсано жилото някъде, а може и да се е скъсало или по- гадната опция VSS сензора на скоростната кутия. Лошото е че този датчик струва към 250 лева. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... %B6#p46463" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Успех!
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 01 юни 2010, 20:23
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1996год. комби с 1.6 16V Zetek EFI
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
Колега а до колко е сигурно че колата е със VVS сензор вчера бях в сервиз и развиха жилото и казаха че се върти също така ми казаха че няма и такъв датчик но това не означава че разбират казаха че жилото където влизало в таблото било на пластмасова зъбчатка която се е износила но не са сваляли таблото и ми казаха да купя ново някой идеи или човек който си разбира от работата за да видя какъв е точно случая.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 01 юни 2010, 20:23
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1996год. комби с 1.6 16V Zetek EFI
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
Датчика за измервателния уред на температурата е сменен проблема беше от него установих го като дадох на късо и стрелката отиде в червеното.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
Колега, със сигурност колата ти има VSS сензор. Първо разглоби таблото и виж да не се е измъкнало жилото отзад на километража. Ако е там проследи по дължината на жилото за прегъвания и протривания на изолацията. След това разгробявайте VSS датчика, но задължително при човек който знае какво прави, че може да се счупи в скоростната кутия и няма вадене. Успех!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с ФОРД ЕСКОРТ 1.6 16винтила зетек ЕФИ. ПОМОЩ!!!
На скоростната кутия, там където е завито жилото, трябва да има цилиндър от който излизат три кабела. Трябва да има, но той не участва в показанието на километража а само дава информация на компа. Щом стрелката е трептяла и след това е спряла, или жилото е скъсано или превърта.
Какво направи бе човек, 310лв, това е 1/3 от цената на Ескорта
Nebhotep написа:...
Нов оригинален ECT датчик е 66 лева.
По въпроса с километража, щом ти е треперела стрелката и е спряла след това е възможно да ти е закъсано жилото някъде, а може и да се е скъсало или по- гадната опция VSS сензора на скоростната кутия. Лошото е че този датчик струва към 250 лева......
Какво направи бе човек, 310лв, това е 1/3 от цената на Ескорта

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта