механично реле-регулатор (не е за форд:)
Публикувано: 17 авг 2006, 21:14
Здрасти
Имам един мотор, Ява 559 250 к.см. Въпросът е дали да я изхвърля или да я вкарам в употреба. Първият вариант не става.
Днес се борих с генератора. Открих, че от 5-10 години две намотки са правели късо понякога. Изолирах ги, но когато навивах едната отново, забравих дали са 6 или 7 навивките.
Сега се опитвам да проумея това чудо на техниката. Луда работа - отвсякъде и навсякъде има връзка, върви по разни скрити в бакелита шини и на мене ми се взе акъла
)).
От малък мразя онези означения с цифри - 30, 51, 61, 15, ... някакви идиотщини (идиота съм аз де - не ги знам), за които няма инфо никъде.
В крайна сметка не мога да накарам да се появи ток на клема 61 (това е лампата на таблото за зареждането и май е и възбуждането) или от това 61 да отиде на 51 (това пък е плюса на консуматорите - фарове, глупости..). Нормално на контакт трябва да отива от ключа на това 51, оттам по някакв задни пътища на 61, и като запаля, да изчезне от 61 (лампата гасне). В авариен режим - като няма акумулатор на мотора, ключа свързва 61 с бобината и се кара така, като в един момент се появява ток и за фара и др. подобни.
Иначе моторът си върви - на акумулатор няма грешка, но не зарежда, а в авариен режим - с махнат акумулатор, пак върви, но няма грам ток за консуматорите. Единственото нещо, което комутира връзките между 51 и 61 и режимите на работа е реле регулаторът! Искам да го проумея!
Ето и мотоцикъла: http://www.jawa.nl/jawa_559_360.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (ама това е някаква междинка но в дизайна няма голяма разлика))
П.Ц.:диодите не са изгоряли, то просто не са сложили - едно време не е имало. Изправя се тока от колектор и четки.
П.С2.: докато пиша, проумях, че проблемът ми е да докарам тока на шина 61 - възбуждането. Явно за това не зарежда, въпреки, че очевидно пък ток има - работи и без акумулатора.
Имам един мотор, Ява 559 250 к.см. Въпросът е дали да я изхвърля или да я вкарам в употреба. Първият вариант не става.

Днес се борих с генератора. Открих, че от 5-10 години две намотки са правели късо понякога. Изолирах ги, но когато навивах едната отново, забравих дали са 6 или 7 навивките.
Сега се опитвам да проумея това чудо на техниката. Луда работа - отвсякъде и навсякъде има връзка, върви по разни скрити в бакелита шини и на мене ми се взе акъла

От малък мразя онези означения с цифри - 30, 51, 61, 15, ... някакви идиотщини (идиота съм аз де - не ги знам), за които няма инфо никъде.
В крайна сметка не мога да накарам да се появи ток на клема 61 (това е лампата на таблото за зареждането и май е и възбуждането) или от това 61 да отиде на 51 (това пък е плюса на консуматорите - фарове, глупости..). Нормално на контакт трябва да отива от ключа на това 51, оттам по някакв задни пътища на 61, и като запаля, да изчезне от 61 (лампата гасне). В авариен режим - като няма акумулатор на мотора, ключа свързва 61 с бобината и се кара така, като в един момент се появява ток и за фара и др. подобни.
Иначе моторът си върви - на акумулатор няма грешка, но не зарежда, а в авариен режим - с махнат акумулатор, пак върви, но няма грам ток за консуматорите. Единственото нещо, което комутира връзките между 51 и 61 и режимите на работа е реле регулаторът! Искам да го проумея!

Ето и мотоцикъла: http://www.jawa.nl/jawa_559_360.htm" onclick="window.open(this.href);return false; (ама това е някаква междинка но в дизайна няма голяма разлика))
П.Ц.:диодите не са изгоряли, то просто не са сложили - едно време не е имало. Изправя се тока от колектор и четки.
П.С2.: докато пиша, проумях, че проблемът ми е да докарам тока на шина 61 - възбуждането. Явно за това не зарежда, въпреки, че очевидно пък ток има - работи и без акумулатора.