Колко е загрял двигателя?
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 20 окт 2010, 17:59
- Модел на автомобила: fiesta
- Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Колко е загрял двигателя?
Интересувам се от скалата на температурата на двигателя(примерно влиза в NORMAL и между Н и О на колко градуса е загряла)Надявам се ме разбрахте
-
- потребител
- Мнения: 157
- Регистриран: 30 дек 2011, 13:17
- Модел на автомобила: Мондео МкIII 2.2 TDCi
- Местоположение: Бургас (София - от време на време)
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
Искаш да знаеш обхвата на "normal" (от колко до колко градуса попада в тази част на скалата) ? Така го разбирам аз...
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
N- 60 градуса
O- 70 градуса
R- 80 градуса
M- 90 градуса
A- 100 градуса
L- 110 градуса
O- 70 градуса
R- 80 градуса
M- 90 градуса
A- 100 градуса
L- 110 градуса
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 20 окт 2010, 17:59
- Модел на автомобила: fiesta
- Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
Благодаря на колегата от последният пост,това ме интересуваше
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
Или си в грешка, или аз почти винаги карам на 50°, щото стрелката ми рядко отлепя от белия сектор на път към N, а между другото - забученият във въздуховода термометър показва температура на въздушната струя до 65°, което не би било възможно при температура на охладителната течност 50° примерно. Ако сложиш горна граница 115° на L и надолу да са през 5°, ще изглежда по-реално.Nebhotep написа:N- 60 градуса
O- 70 градуса
R- 80 градуса
M- 90 градуса
A- 100 градуса
L- 110 градуса
Ако питаш мен - имам хубаво парно, като тръгна извън града и се налага да врътна 1/3 назад регулатора, иначе в купето отива към 30° и особено със зимни дрехи е непоносимо, не съм пробвал до колко ще стигне . Колата е внесена от Австрия.dimkar написа:А имаш ли хубаво парно? Защото ако нямаш, най вероятно колата ти е внос от Италия.
Последна промяна от OgiDogi на 01 фев 2012, 21:15, променено общо 1 път.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
А имаш ли хубаво парно? Защото ако нямаш, най вероятно колата ти е внос от Италия.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
Показанията са сравнявани с ECT датчика на автомобила, при закачен компютър за диагностика!
Колега не е зле да си прегледаш охладителната система или датчика за показания на таблото, че не е нормално да си в белия сектор.Или си в грешка, или аз почти винаги карам на 50°, щото стрелката ми рядко отлепя от белия сектор на път към N, а между другото - забученият във въздуховода термометър показва температура на въздушната струя до 65°, което не би било възможно при температура на охладителната течност 50° примерно. Ако сложиш горна граница 115° на L и надолу да са през 5°, ще изглежда по-реално.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
А някой отчита ли, че точността на този уред е +-20градуса? Той е само ориентировъчен, не случайно датчика, който дава информация на компютъра е друг.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
Чакайте, да видим, как стои въпросът с парното. Защото може да е друг проблемът.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
За какъв двигател става въпрос? Дизел и бензин мисля, че работят на различна температура, а таблото и индикатора в него е универсален.
И както НАСКО каза уреда има огромно отклонение.
Вариант е да се вземе хубав омметър, който да се закачи на изводите на датчика за температура на двигателя, който подава данни към компютъра, не този за таблото, ще трябва да се изключи за момент за да не се мери и съпротивлението на веригата до компютъра все пак.
Датчика е един и същ за всички, но за някои коли в Аутодата са вкарвани точни стойности, за други диапазон, така че давам и двете, едно и също е.
Примерно за стария ми ескорт 1.6 16в
0* = 95000 ома
20* = 38000 ома
40* = 16000 ома
60* = 7500 ома
80* = 3800 ома
100* = 2200 ома
за мондеото '95 2.0 16в
0* = 88000-102000 ома
20* = 35000-40000 ома
40* = 15000-17000 ома
60* = 7100-8000 ома
80* = 3000-4500 ома
100* = не е дадено, но е пак в този диапазон като горе - 2200 ома.
Карам го със сензора от 1.6 и нямам абсолютно никакви грижи.
Гледа къде му е стрелката, мери съпротивлението и гледа на колко градуса отговаря.
Естествено, ако е здрав сензора и данните му са достоверни. Това е и начина му за проверка описан в ръководството.
И както НАСКО каза уреда има огромно отклонение.
Вариант е да се вземе хубав омметър, който да се закачи на изводите на датчика за температура на двигателя, който подава данни към компютъра, не този за таблото, ще трябва да се изключи за момент за да не се мери и съпротивлението на веригата до компютъра все пак.
Датчика е един и същ за всички, но за някои коли в Аутодата са вкарвани точни стойности, за други диапазон, така че давам и двете, едно и също е.
Примерно за стария ми ескорт 1.6 16в
0* = 95000 ома
20* = 38000 ома
40* = 16000 ома
60* = 7500 ома
80* = 3800 ома
100* = 2200 ома
за мондеото '95 2.0 16в
0* = 88000-102000 ома
20* = 35000-40000 ома
40* = 15000-17000 ома
60* = 7100-8000 ома
80* = 3000-4500 ома
100* = не е дадено, но е пак в този диапазон като горе - 2200 ома.
Карам го със сензора от 1.6 и нямам абсолютно никакви грижи.
Гледа къде му е стрелката, мери съпротивлението и гледа на колко градуса отговаря.
Естествено, ако е здрав сензора и данните му са достоверни. Това е и начина му за проверка описан в ръководството.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- backstage1978
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 03 авг 2011, 15:54
- Модел на автомобила: Mondeo МК2 Ghia X 2.0
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
и термостата НАЙ ВЕЧЕNebhotep написа:Показанията са сравнявани с ECT датчика на автомобила, при закачен компютър за диагностика!
Колега не е зле да си прегледаш охладителната система или датчика за показания на таблото, че не е нормално да си в белия сектор.Или си в грешка, или аз почти винаги карам на 50°, щото стрелката ми рядко отлепя от белия сектор на път към N, а между другото - забученият във въздуховода термометър показва температура на въздушната струя до 65°, което не би било възможно при температура на охладителната течност 50° примерно. Ако сложиш горна граница 115° на L и надолу да са през 5°, ще изглежда по-реално.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
Ако питаш мен - имам хубаво парно, като тръгна извън града и се налага да врътна 1/3 назад регулатора, иначе в купето отива към 30° и особено със зимни дрехи е непоносимо, не съм пробвал до колко ще стигне . Колата е внесена от Австрия.
При мен показанията са като при колегата, парно всичко си е нормално, термостата го смених преди няколко месеца, от 4 години я карам моята все така си е показвала.
При мен показанията са като при колегата, парно всичко си е нормално, термостата го смених преди няколко месеца, от 4 години я карам моята все така си е показвала.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
Е, значи всичко си е наред. Най-вероятно уредът не отчита правилно. Преди няколко години, когато купих моята Фиеста, имах подобен проблем. Стрелката стоеше на 1/3, а не 1/2. Но зимата нямаше и хубаво парно. Смених термостата, който се оказа, че отваря на 76*С. Колата е внос от Италия. Новият термостат отваря на 82*С и всичко си е точно вече.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
Ами термостат и всичко си е ок при мен, по спомен пък перката се включваше някъде на М-то, но това става изключително рядко, който кара мондео предполагам знае, че перката само в екстремни условия работи.
Последна промяна от Didibao на 04 фев 2012, 13:27, променено общо 1 път.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Колко е загрял двигателя?
Сменил си термостат?Didibao написа:Ами термостат и всичко си е ок при мен, по спомен пък перката се включваше някъде на М-то, но това става изключително рядко, които кара мондео предполагам знае, че перката само в екстремни условия работи.
Който кара или които карат?
Който е запознат това важи за всички фордове
Стрелката на уреда в купето винаги ми е стигала до 1вото краче на N и там си седи.
Видимо върви студена по уред, но парното и разхода са ми перфектни.
Обаче това лято явно се сети нещо да показва каквото трябва и ми изкара акъла, че прегрява.
Препоръчаха ми един човечец и отивам аз.
Очаквах дежурните приказки по адрес на форд, но човека каза "ма ти ко ме направи ... няма прегрял форд"
Гледа човека, мерихме и всичко си беше точно.
Перката се включва и изключва когато трябва, но уреда си показва каквото му е кеф.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта