Страница 1 от 1

Мондео МК1 2000, джия-стрелка скоростомер и тракшън контрол?

Публикувано: 24 авг 2006, 15:43
от pir0
Проблем със скоростомера и оборотомера !!!
Мондео 2000 куб. Джия - 1995 г .
Стрелката на километража често откача , и показва неверна скорост .Не е просто превишаване на скоростта с няколко километра , а рязко скача до 140 - 160 км , после при намаляване рязко пада , понякога отива и до крайно дясно положение ? Може ли съвет , как да се отремонтира ?
Извинявам се ако съм постнал в неправилна рубрика молбата си .
Вторият проблем е със системата за тръкшън контрол . При ниска скорост и особено при ускоряване , се чува звук - според мен някъде пред волана , може и да е в двигателният отсек , но пак в областта пред волана. При звука синхронно с него премива лампичката на таблото за тракшъна .Чуват се последователно няколко звука с продължителност 2-3 секунди .Много прилича на звука на работеща помпа на чистачки ,без да има течност . Нещо като грррррт .Може ли някой да даде съвет как се отстранява ?

Публикувано: 24 авг 2006, 18:18
от V_A_N_K_A_T_A
Първо Добре Дошъл *00125*
За километража,не знам от какво може да е ,твоя трябва да е електронен,бях се возил на един кадет,на който така му правеше километража :roll: ...
За тракшън контрола,е нормално да има някакъв шум,но ето ТУК има нещо по този въпрос,мисля,че ще ти се изясни :wink:

Публикувано: 25 авг 2006, 09:28
от demiro
Велкоме и от мен!
При Мондео до средата мисля на 95 оборотомера и скоростомера не са електронни и една от детските болести е именно това,което си посочил.Учудващо е че той се решава с едно просто смазване на жилата на тези уреди.Виж от коя страна ще ти е по удобно да откачиш жилата и с тънка спринцовка вкарай порядъчно количество масло в изолацията на жилата.
Ако тракшъна се е повредил,лошо.Но първото което ми идва на ум,е дали ти е добре захранването,имам в предвид масата към купето на автомобила,както и дали акумулатора не е стар и напрежението не пада в движение под 10,5 волта,а и дали генератора зарежда добре.Ако имаш един от тези проблеми,симптомите може да са точно такива,но тогава ще има проблем и с АБСа :roll:

Публикувано: 26 авг 2006, 13:16
от evg2
Не Тракшън контрола а АБС шуми така и е нормално,когато някое колело превърти Т.К. подава сигнал на АБС да го блокира това става за части дт секундата многократно докато преустанови превъртането и работата на АБС се чува като това "Кр-р-р-р".Сащевремено Т.К. затваря автоматично дроселовата клапа за да паднат оборотите,колкото и да подаваш газ в тоя момент те са в рамките на зададените в "ЕКУ-то".Т.К. е за потегляне без преплъзване /боксуване/ при зимни условия и когато си с дубри гуми това е доста полезно през зимата.

Публикувано: 26 авг 2006, 21:11
от methodboy
Колеги това е блокаж на диференциала. Светва ти зелена лампичка на която е нарисувана автомобилна гума, която хвърля камъчки. При рязко тръгване (особено в завой или кофти настилка) някое колело пробоксува и се включва блокажа. Това че присветва от време на време (при описаните по горе условия) е добре и не трябва да те притеснява, а звука който чуваш е от релето. Ако теорията ми е вярна зад волана в дясно имаш бутон със същия символ. Ако нямаш моля да ме извините писал съм глупости.

Публикувано: 27 авг 2006, 11:53
от evg2
Няма намеса в работата на деференциала няма никакви устройства за блокаж в този модел това система ASR /или BTCS/

Публикувано: 27 авг 2006, 13:52
от methodboy
Зачитам: "Чрез електронният регулатор на боксуването превъртащите се колела при потегляне биват блокирани и се осигурява навременно потегляне". Дори и снимка си сложил, но мисля че не си дочел. Автора е H.R.Etzold 192 стр. в раздел спирачна уредба. Няма по какъв друг начин колелото да бъде блокирано при тръгване, освен намеса на диференциала. И evg2 искам да ти кажа че е много полезно зимата, карал съм и зная какво прави. И да не се обидиш :) . Айде със здраве. А на pir0 след две седмици ще си ходя до Рз за уикенда може да се чуем и да ти дам да прочетеш нещо ако те интересува.

Публикувано: 27 авг 2006, 14:52
от Mondeo18TDI96
Извън темата:
methodboy написа:Зачитам: "Чрез електронният регулатор на боксуването превъртащите се колела при потегляне биват блокирани и се осигурява навременно потегляне". Дори и снимка си сложил, но мисля че не си дочел. Автора е H.R.Etzold 192 стр. в раздел спирачна уредба. Няма по какъв друг начин колелото да бъде блокирано при тръгване, освен намеса на диференциала...
То май ТИ не си го прочел до края :)

прочети спедващото изречение за BTCS :idea:

идеята си е проста - въртящото се колело се "блокира" със спирачката и усилието се разпределя м/у двете ... евтино "софтуерно" решение ... щото хардваре-то си е инсталирано заради ABS-a ...

Публикувано: 27 авг 2006, 17:25
от methodboy
Спирането на флуида е лесно(ABS), а на теб ти трябва някой да ми каже да се ргижи. Никой не ти натиска спирачката обаче. И като се замислищ е по лесно да блокираш диференциала. И още нещо тогава какво прави бутона зад волана?

Ето и един сайт:http://www.musclecarclub.com/library/te ... trol.shtml

Публикувано: 27 авг 2006, 17:54
от methodboy
Извинявам се имало два начина да се свърши тази работа. :oops:

Публикувано: 27 авг 2006, 18:42
от evg2
Радвам се че се уточниха нещата, все пак не е тема кой колко е дигнал с колата си нещата са конкретни и ясни.
Благодаря Ви.

ре

Публикувано: 28 авг 2006, 18:09
от pir0
ами така си е 2000 кубика джията 1995 г . имат точно тракшън контрол - а как работи ................
А скоростомера деот питах ....... електронен е ........ има разлепено съпротимленийце , ако не става дасе запои - плс обаждайте се ако ви попадне табло за такова мондео