Страница 1 от 1
Мондео МК1 2000, джия-стрелка скоростомер и тракшън контрол?
Публикувано: 24 авг 2006, 15:43
от pir0
Проблем със скоростомера и оборотомера !!!
Мондео 2000 куб. Джия - 1995 г .
Стрелката на километража често откача , и показва неверна скорост .Не е просто превишаване на скоростта с няколко километра , а рязко скача до 140 - 160 км , после при намаляване рязко пада , понякога отива и до крайно дясно положение ? Може ли съвет , как да се отремонтира ?
Извинявам се ако съм постнал в неправилна рубрика молбата си .
Вторият проблем е със системата за тръкшън контрол . При ниска скорост и особено при ускоряване , се чува звук - според мен някъде пред волана , може и да е в двигателният отсек , но пак в областта пред волана. При звука синхронно с него премива лампичката на таблото за тракшъна .Чуват се последователно няколко звука с продължителност 2-3 секунди .Много прилича на звука на работеща помпа на чистачки ,без да има течност . Нещо като грррррт .Може ли някой да даде съвет как се отстранява ?
Публикувано: 24 авг 2006, 18:18
от V_A_N_K_A_T_A
Първо Добре Дошъл
За километража,не знам от какво може да е ,твоя трябва да е електронен,бях се возил на един кадет,на който така му правеше километража

...
За тракшън контрола,е нормално да има някакъв шум,но ето
ТУК има нещо по този въпрос,мисля,че ще ти се изясни

Публикувано: 25 авг 2006, 09:28
от demiro
Велкоме и от мен!
При Мондео до средата мисля на 95 оборотомера и скоростомера не са електронни и една от детските болести е именно това,което си посочил.Учудващо е че той се решава с едно просто смазване на жилата на тези уреди.Виж от коя страна ще ти е по удобно да откачиш жилата и с тънка спринцовка вкарай порядъчно количество масло в изолацията на жилата.
Ако тракшъна се е повредил,лошо.Но първото което ми идва на ум,е дали ти е добре захранването,имам в предвид масата към купето на автомобила,както и дали акумулатора не е стар и напрежението не пада в движение под 10,5 волта,а и дали генератора зарежда добре.Ако имаш един от тези проблеми,симптомите може да са точно такива,но тогава ще има проблем и с АБСа

Публикувано: 26 авг 2006, 13:16
от evg2
Не Тракшън контрола а АБС шуми така и е нормално,когато някое колело превърти Т.К. подава сигнал на АБС да го блокира това става за части дт секундата многократно докато преустанови превъртането и работата на АБС се чува като това "Кр-р-р-р".Сащевремено Т.К. затваря автоматично дроселовата клапа за да паднат оборотите,колкото и да подаваш газ в тоя момент те са в рамките на зададените в "ЕКУ-то".Т.К. е за потегляне без преплъзване /боксуване/ при зимни условия и когато си с дубри гуми това е доста полезно през зимата.
Публикувано: 26 авг 2006, 21:11
от methodboy
Колеги това е блокаж на диференциала. Светва ти зелена лампичка на която е нарисувана автомобилна гума, която хвърля камъчки. При рязко тръгване (особено в завой или кофти настилка) някое колело пробоксува и се включва блокажа. Това че присветва от време на време (при описаните по горе условия) е добре и не трябва да те притеснява, а звука който чуваш е от релето. Ако теорията ми е вярна зад волана в дясно имаш бутон със същия символ. Ако нямаш моля да ме извините писал съм глупости.
Публикувано: 27 авг 2006, 11:53
от evg2
Няма намеса в работата на деференциала няма никакви устройства за блокаж в този модел това система ASR /или BTCS/
Публикувано: 27 авг 2006, 13:52
от methodboy
Зачитам: "Чрез електронният регулатор на боксуването превъртащите се колела при потегляне биват блокирани и се осигурява навременно потегляне". Дори и снимка си сложил, но мисля че не си дочел. Автора е H.R.Etzold 192 стр. в раздел спирачна уредба. Няма по какъв друг начин колелото да бъде блокирано при тръгване, освен намеса на диференциала. И evg2 искам да ти кажа че е много полезно зимата, карал съм и зная какво прави. И да не се обидиш

. Айде със здраве. А на pir0 след две седмици ще си ходя до Рз за уикенда може да се чуем и да ти дам да прочетеш нещо ако те интересува.
Публикувано: 27 авг 2006, 14:52
от Mondeo18TDI96
Извън темата:
methodboy написа:Зачитам: "Чрез електронният регулатор на боксуването превъртащите се колела при потегляне биват блокирани и се осигурява навременно потегляне". Дори и снимка си сложил, но мисля че не си дочел. Автора е H.R.Etzold 192 стр. в раздел спирачна уредба. Няма по какъв друг начин колелото да бъде блокирано при тръгване, освен намеса на диференциала...
То май ТИ не си го прочел до края
прочети спедващото изречение за BTCS
идеята си е проста - въртящото се колело се "блокира" със спирачката и усилието се разпределя м/у двете ... евтино "софтуерно" решение ... щото хардваре-то си е инсталирано заради ABS-a ...
Публикувано: 27 авг 2006, 17:25
от methodboy
Спирането на флуида е лесно(ABS), а на теб ти трябва някой да ми каже да се ргижи. Никой не ти натиска спирачката обаче. И като се замислищ е по лесно да блокираш диференциала. И още нещо тогава какво прави бутона зад волана?
Ето и един сайт:
http://www.musclecarclub.com/library/te ... trol.shtml
Публикувано: 27 авг 2006, 17:54
от methodboy
Извинявам се имало два начина да се свърши тази работа.

Публикувано: 27 авг 2006, 18:42
от evg2
Радвам се че се уточниха нещата, все пак не е тема кой колко е дигнал с колата си нещата са конкретни и ясни.
Благодаря Ви.
ре
Публикувано: 28 авг 2006, 18:09
от pir0
ами така си е 2000 кубика джията 1995 г . имат точно тракшън контрол - а как работи ................
А скоростомера деот питах ....... електронен е ........ има разлепено съпротимленийце , ако не става дасе запои - плс обаждайте се ако ви попадне табло за такова мондео