Лампата на акумулатора свети-несвети

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
K.Ivanov
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3
Местоположение: Finland
Status: Извън линия

Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от K.Ivanov » 16 мар 2012, 15:09

Здравейте. От няколко дни лампата прави-неправи следните няколко неща (всяко по отделно и на свободен принцип):
1. При подаване на контакт светва само лампата на маслото, но не и на акумулатора.
2. По време на работа на двигателя лампата почва да премигва/мъжди, а понякога през това време оборотормера почва да показва по-високи обороти, а не се усеща да са такива (+ 30-50+% може би), осветлението на таблото затъмнява.
3. След запалване лампата на акумулатора остава светнала.

За момента моментните решения за 2 и 3 са - за 2 да изфорсирам мотора и лампата угасва и таблото се осветява нормално, за 3 - да подам мъничко газ след като запаля, едва ли не да 'тупна' лекичко педала.
3 не съм го считал за проблем до сега а и относно 2 - обикновено като е студено и след като запаля оборотомера си показва странни по-високи обороти за известно време (няколко минути), но до сега не съм обръщал внимание и на това като на сериозен проблем.

Като работи мотора и съм над него се чува леко съскане от генератора. Заминал е, нали - четки, реле? Има ли смисъл да питам в сервиза да го поправят, или направо нов? // За нов искат 100 евро + около час работа (50-60 евро). Или поне толкова предположи един техник като го питах.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от HACKO » 16 мар 2012, 15:29

Регулатор с четки е 10лв, сменя се за 5мин без да се сваля генератора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от dreadx » 16 мар 2012, 23:06

Съскането дето се чува от въртящите се ремъци не е знак за повреден алтернатор.

т.1 ме навежда на мисълта, че при теб най-вероятно е контактен проблем - в мястото, където едното от винтчетата притиска регулатора към корпуса има контактна пластина. Почисти също и една пружинираща пластина под регулатора, която му дава плюс (май е с някакво сребърно покритие - не го дери много).
Може да смениш и четките на регулатора, ако ти изглеждат прекалено износени. Не знам какви резервни части се намират във Финландия, тук взимаш регулатора и тръгваш по авто-магазините да си избереш четки - не се водят за конкретен модел, или поне в магазина не знаят. Много коли са с еднакви алтернатори - моят е Bosch-K1, на един колега AUDI-A4-то е със същия. Ако си с такъв и стигнеш до разглобяването му - пиши да ти обясня.
Изображение
Ако ти се занимава провери и кабела към стартера - моят е поставен на такова място, че лесно се мокри.

И непременно прави тези неща при *изключен* акумулатор.

Потребителски аватар
K.Ivanov
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3
Местоположение: Finland
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от K.Ivanov » 25 мар 2012, 05:40

Утре ще се заигравам поне с кабелите да ги гледам и ръчкам, а ако намеря някъв гайд или документация за ремонт на самия алтернатор ще е страхотно, защото ме е страх да бърникам 'по интуиция'.

Снощи като палих колата лампата на акумулатора не светеше, а по-късно както карах и почна да премигва 'както обикновено'. Изфорсирах мотора и пак си се върна към нормално. По-късно обаче забелязах как фаровете, таблото и лампата в купето почнаха да намаляват значително, по едно време оборотомера заминал на 0, но мотора си работи, а лампата на таблото не светеше. Наложи ми се да спра и да изгася мотора и като се върнах при колата да я запаля стартера дори не завъртя. Пробвах пак цъ. След 2-3 минути пак пробвах - запали почти все едно нищо не е било, изфорсирах мотора и след това - всичко си беше нормално.

Таа, може ли малко помощ с намиране на литература за алтернатора? Нещо без успех е при мен : (

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от dreadx » 25 мар 2012, 14:54

http://www.3dzubehor.com/Rover/Boschrepair.html
То не се знае с какъв точно алтернатор си, ама свали го и ще го мислим. Ако има нещо скъпо за смяна си вземи втора употреба алтернатор и му врътни една профилактика само. Ако си с Bosch-K1 като моя май е най-добре, въпреки че много трудно се отвиват 4-те винта дето държат корпуса - с някво карате, и после може да презапоиш намотките към диодната плочка. Четките се свалят и сменят лесно, без разглобяване. Огледай и кабела между алтернатора и стартера, при мен беше изгнил в местата на куплунга и кабелната обувка, даже започни от кабела - така или иначе ще трябва да го откачаш, казаха ми че било често проблем с този кабел. Но за свети-не-свети може да се окаже от четките и контактите към регулатора. Регулатора на bosch-k1 се сваля без да махаш целия алтернатор от колата - само капака отзад и е на два винта.

Потребителски аватар
K.Ivanov
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3
Местоположение: Finland
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от K.Ivanov » 25 мар 2012, 17:30

Моя не изглежда като на снимката. Как да сменя четките без да свалям агрегата, не съм виждал отвътре генератор до сега и не знам кое да гледам ( :oops: ) ? Може ли това да стане изобщо? А междувременно какви проверки мога да направя с мултицет? Нямам опит със сваляне разглобяване и ще ми отнеме повече време вероятно. А и нито имам поялник, а и нямам толкова време да се занимавам с това : ( Сега ще ходя да зяпам кабелите колкото мога на бързо и утре ще посетя една морга да видя за рециклиран алтернатор.

Иии друг ефект се получи, но не съм сигурен дали не е съвпадение/резултат да се скапало радиото - като вкарам панела му и то почва да се включва-изкючва (показва ми надписа за изклюване See you) или просто почва да мига дисплея с леко пръщене.

От едната страна е ролката а от другата накрая има метална пластина, която виждам да е свързана с болтове за агрегата. Освен това на 2 пръста до него е тръбата за изгорелите газове, а над него са маркучи. Не виждам как би се правило нещо по него без да се свали целия. Забелязах, че има и лека пукнатина по корпуса му.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от HACKO » 25 мар 2012, 19:56

При тебе я няма пластмасовата капачка, от втората снимка, а корпуса покрива диодните плочи, като регулатора се вижда отвън. Самия регулатор изглежда почти по същия начин, като на първата снимка, само кутийката с електрониката (това черното дето изглежда като мощен транзистор) е отстрани на тялото, между двата отвора за закрепване. Закрепен е с два болта, като на третата снимка, до тях има достъп, като се откачи ремъка и се отпусне максимално напред (ако я няма ламарината която го защитава от ауспуха, не се отпуска нищо) и се развиват болтовете с подходяща отвертка. Издърпваш стария регулатор и на негово място слагаш новия, закачаш и обтягаш ремъка и си готов.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
K.Ivanov
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3
Местоположение: Finland
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от K.Ivanov » 26 мар 2012, 16:23

Взех регулатор. Сега обаче както и да се въртя и да го бутам не виждам как мога да го сменя без да сваля целия алтернатор. Не се вижда отвън. Сега трябва да намеря втори ключ 13 :roll:
Ето снимки: една отгоре и една отдоло
Изображение Изображение

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от dreadx » 26 мар 2012, 20:20

Това е точно като моя алтернатор, можеш да свалиш отзад капачката от гайките, и регулатора е на два винта - аз ги развих с клещи, понеже бяха ръждясали. Кабела е на букса - извади го и огледай за изгнило.
Почисти и една пластинка отвътре, дето опира в регулатора.
Както и мястото, където регулатора се завинтва за корпуса - под единия винт има контактна пластина.

И преди да правиш нещо, откачи клемите от акумулатора, понеже ходят директно до тези кабели.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от HACKO » 26 мар 2012, 20:43

А знаеш ли колко лесно се сваля този генератор? Просто се развива болта,който се вижда на първата снимка на обтегача и двата болта отдолу. Трябват ти два ключа 13мм, после вече си го раглеждаш и разглобяваш на воля. На повечето генератори Бош (да не кажа всички) от този модел тази ламарина я няма, има плоска ламарина, която е захваната за блока, там където е и стойката, служи да предпазва генератора от топлината на колектора.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
K.Ivanov
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3
Местоположение: Finland
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от K.Ivanov » 26 мар 2012, 21:05

dreadx написа:Това е точно като моя алтернатор, можеш да свалиш отзад капачката от гайките, и регулатора е на два винта - аз ги развих с клещи, понеже бяха ръждясали. Кабела е на букса - извади го и огледай за изгнило.
Почисти и една пластинка отвътре, дето опира в регулатора.
Както и мястото, където регулатора се завинтва за корпуса - под единия винт има контактна пластина.

И преди да правиш нещо, откачи клемите от акумулатора, понеже ходят директно до тези кабели.
Няма как да ги стигна гайките, които са откъм мотора. За това го свалих целия и вече смених регулатора. Първата ми мааалко по-сериозна поправка. Сериозна, колко да е сериозна... до сега не съм разглобявал агрегат. Ама пак съм горд от себе си :)

Болтът долу отдясно (ако се гледа срещу бронята) ми мамата. Отдолу е лед и бях сложил една от задните постелки, а и нямах втори 13 гаечен, а само един къс универсален дето едва стигах болта. Късно се сетих да го заклеща там в нещо. Дано утре сутринта не вали поне та да мога да го върна тоя болт на мястото му и да го затегна. Че и да заработи :D

едит: После пак го отворих и поостъргах мръсотията по буксата на кабела и там където се пада пластинката под винтчето на регулатора. Но каква пластинка има под самия регулатор освен 'пружината'?
Последна промяна от K.Ivanov на 27 мар 2012, 10:35, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от HACKO » 26 мар 2012, 21:11

Успех, пък аз в Събота сложих летните гуми ;):
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
K.Ivanov
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3
Местоположение: Finland
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от K.Ivanov » 27 мар 2012, 10:36

dreadx написа:Това е точно като моя алтернатор, можеш да свалиш отзад капачката от гайките, и регулатора е на два винта - аз ги развих с клещи, понеже бяха ръждясали. Кабела е на букса - извади го и огледай за изгнило.
Почисти и една пластинка отвътре, дето опира в регулатора.
Както и мястото, където регулатора се завинтва за корпуса - под единия винт има контактна пластина.

И преди да правиш нещо, откачи клемите от акумулатора, понеже ходят директно до тези кабели.
После пак го отворих и поостъргах мръсотията по буксата на кабела и там където се пада пластинката под винтчето на регулатора. Но каква пластинка има под самия регулатор освен 'пружината'?

Потребителски аватар
K.Ivanov
потребител
потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 юни 2011, 16:18
Модел на автомобила: Fiesta '89 1.1
Fiesta '97 1.3
Местоположение: Finland
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от K.Ivanov » 27 мар 2012, 13:22

Ха сега - помощ :shock:

Поставих на мястото му алтернатора, обаче нещо не пасва на абсолютно същото място. Преди си отбелязах на ръба при болта на контрата къде точно е бил и сега не го стига - седи малко по-надоло. Ако го наместя там, така че да е опънат и ремъка, болтът не може да влезне в дупката си, защото дупката му е леко покрита от релсичката. Сега ремъка стой достатъчно хлабав, че да мога да въртя сам шайбата на алтернатора, а ремъка не се увлича с нея.

Двата болта, които го държат отдолу са различни и вярвам, че ги поставих както си бяха - по-дългия отдясно. От къде ще дойде тази разлика така изведнъж, толкова ли място има при дупките на болтовете, че да позволят разместване :shock:

едит: Оправих се. Ползвах ключа за гумите за лост и го напънах малко повече и то взе че се намести :)

Работи, муахахаха

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от eleena » 18 май 2012, 22:42

Здравейте, от вчера взе да ми присветва лампата за акумулатора, а днес и даже постоянно. Като я изгася и запаля се оправя. Вечерта пак я запалих и взех да меря напрежението на заряд- всичко нормално и изведнъж гледам падна напрежението. Гледам на таблото- лампата светнала. Тъй като имах вече съмнение в кабела , който излиза от генератора че прекъсва, го размърдах и акумулатора взе да зарежда. Та въпроса ми е - трудно ли се разглобява генератора или може на място да извадя кабела и да го проверя, ако е на куплунг.Форда е с хидравлика и климатик и гледам, че мястото е доста неприятно, та затова питам.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от Nebhotep » 18 май 2012, 22:55

Доста е трудно, тръбите на климатика пречат. Може да се наложи и откачане и на водния радиатор от стойката, ако се навиеш да разглобяваш. Смятам че само за смяна на кабел няма да се наложи сваляне на алтернатора. Успех!

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от eleena » 18 май 2012, 23:17

Мерси, а кабела дали е на куплунг или трябва да се махне капака на генератора, за да се откачи? И на климатика ако му се развият болтовете на компресора, дали ще е достатъчно да се мръднат тръбите, за да не пречат?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от Nebhotep » 19 май 2012, 09:03

Ето това ръководство отговаря на питането ти: http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=56233" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;. Куплунга на реле- регулатора е отстрани на алтернатора, за да замениш кабел няма нужда се отвива капака на генератора!

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от eleena » 19 май 2012, 20:02

Оказа се, че проблема не е в кабела, а най- вероятно в четките- покрай тях имаше насъбрана смес от мръсотия и спечено масло(хидравличния маркуч беше се скъсал преди това и беше олял целия алтенатор), а самите четки се показват около 3мм. Пръстените са малко вдлъбнати, но няма да успея да ги сменя, тъй като алтенатора не успях да го изкарам от двигателния отсек- разглобих хидравличната помпа, една ролка, компресора го освободих от болтовете, няколко водни съединения, но не можах да изкарам алтенатора от горе- просто не става.Четох, че става и от долу, но като гледам има една греда, която минава отдолу и продължава чак до горе и не виждам как ще стане дори и да махна корите и да освободя радиатора. Затова на място разглобих капака и извадих четките с регулатора. Надявам се, че в понеделник, като ги сменя, всичко да е ОК, стига да мога да сглобя всичко, че днес цял ден си играх, голям зор беше...

Потребителски аватар
toniboy
потребител
потребител
Мнения: 1391
Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от toniboy » 19 май 2012, 22:07

и аз съм с подобен проблем , утре започвам от кабели букси, но като цяло се съмнявам в четките и регулатора. преди 15 месеца купих чисто нов генератор и акумолатор, и до днес никакви ядове , но от няколко дена ми мъждука лампата на акумолатора много слабо, _friends_ с прочетеното до тука и малко помощ ще се оправя само да дойдат почивните дни. _friends_

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта