Лампата на акумулатора свети-несвети

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от Nebhotep » 19 май 2012, 22:54

Хора първо замервайте зареждането без и под товар и тогава се хвърляйте в по- големи ремонти. Аз напук на софийските шарлатани, които продават акумулатори и едва ми завериха гаранцията на новия акумулатор не се хвърлих в скъпи ремонти на алтернатора. На празен ход без товар заряда ми е 13,93 в., а с включени фарове 13,72 в. и изобщо не се притеснявам. От 12 месеца волтажът не се е променял, а стария акумулатор беше сменен, защото изкара над 8 години. При който и специалист в София да отидеш ще ти каже, че този волтаж е нисък и акумулатора скоро ще се скапе, да ама не....
Поствам и начина за измерване от ръководството за ремонт на ескорт:
Проверка на напрежението
на генератора
• Свържете волтметър към положителния и отрицателния
полюс на акумулатора.
• Запалете двигателя. По време на запалването на
двигателя напрежението може да спадне go 9.5V.
• Повишете честотата на въртене на коляновия
вал до 4000 об/мин. Напрежението трябва да бъде
от 13.7 go 14.6V. Това е доказателство, че генераторът
и регулаторът на напрежението работят
нормално.
• Проверете стабилно ли е регулирането на напрежението.
За целта включете дългите светлини
на фаровете и повторете измерването при честота
на въртене 4000 об/мин. Измереното напрежение
не бива да е с повече от 0.4V по-ниско
спрямо предишното измерване.
* Ако измерените стойности на напрежението се
различават от посочените, дайте генератора за
проверка в специализирен сервиз.

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от eleena » 20 май 2012, 13:48

Ако визираш мен, написах че мерих, когато зарежда е 13.8, когато прекъсне 12.2, че и по- малко ако се е изтощил акумулатора. Затова последно смятам, че е от четките, а диодите са здрави щом дава нормален заряд, когато не е прекъснал.

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от eleena » 22 май 2012, 15:19

Вчера смених четките и алтернатора зарежда вече нормално, но както винаги открих други повреди, направо ми идва да я бутна в дерето...
Последна промяна от eleena на 22 май 2012, 21:59, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от Nebhotep » 22 май 2012, 18:46

Стана ли врътката без да се сваля самия алтернатор? Обясни по- подробно моля!

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от eleena » 22 май 2012, 18:58

Алтернатора трябва да се откачи напълно, но тъй като не успях да го извадя от "дупката", така както беше вътре го обърнах с капака нагоре , развих 3-та болта , натиснах 3-та щифта навън, после дръпнах капака и той излезе. После развиваш 2-та болта, държащи блока на регулатора с четките и той излиза. После по обратния път. За да разглобиш алтернатора трябва да махнеш хидравличната помпа, да развиеш болтовете на компресора и да го мръднеш настрани, за да не пречат тръбите. Също така махаш и паразитната ролка , за да работиш по- лесно. Хидравличната помпа се демонтира, като махнеш ролката държейки контра с шестограм в оста, показват се 3 болта, развиваш, а от другата страна има още един болт. Компресора се държи на 4 болта, намиращи се отдолу +една странична планка с два болта.
После при монтажа е малко трудно напъхването на алтернатора на мястото му, но с повече упоритост става. Самият алтернатор се държи на един дълъг болт отдолу и два странични болта от двете страни горе.
Последна промяна от eleena на 22 май 2012, 21:58, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от Nebhotep » 22 май 2012, 19:52

А за какво е нужно разглобяване на хидравлична помпа? Може би има смисъл ако нямаш канал, но ако работиш отдолу...!

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от eleena » 22 май 2012, 21:52

За да развиеш десния горен болт на алтернатора. Или трябва да махнеш компресора, но после трябва да го пълниш с фреон. Е, ако можеш без разглобяване на помпата... Аз не можах.

Потребителски аватар
toniboy
потребител
потребител
Мнения: 1391
Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Лампата на акумулатора свети-несвети

Мнение от toniboy » 25 май 2012, 16:14

смених регулатора с нов и проблема с лампата е решен . цена 15 лв.наложи се да свалим динамото за да изкараме старата плочка но малките болтове с които е захванат май са 5.5 мм, странно имам малки камъни и 5 мм е малък а в 6 мм главата на болта превърта и с малки клещи развих болтовете, старите четки едва около 1 см се подаваха /можби и по малко да е било спрямо новите/ . сега като я покарах малко замерих стоиностите и всичко си доиде на място 14.50 v и 14 .20 някъде с пуснати консуматори , акумолатора сутринта ми показа почти 13v . :D ето и цени ако на някой му се наложи да сменя нещо- диодна плочка 40 лв регулатор 15лв, четки 2.50 лв втулки мисля че 2 лв бяха , ново динамо 110 лв- за фиеста бензин 1.3 _friends_

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта