Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 05 юни 2005, 08:07
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 1994
- Status: Извън линия
Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик
Здравейте
Имам Форд Ескорт 1,6 MI 1994 г. От известно време перката на радиатора спря да се включва . След принудително окъсяване на кабелите на буксата на датчика - вентиратора се включи. Купих нов датчик за 17 лева. При поставянето му обаче перката веднага се включи и сега работи постоянно - дръпна ли буксата спира. Въможно ли е да са ми продали повреден датчик - как мога да проверя да ли е изправен. Този датчик само на течност ли работи и ли и на сухо.
Когато сменях датчика -намира се над термостата- не потече никаква течност от там. Малко над него се намира горния маркуч за радиатора и той е празен. В разширителния съд имам течност под мимимума.
Имам Форд Ескорт 1,6 MI 1994 г. От известно време перката на радиатора спря да се включва . След принудително окъсяване на кабелите на буксата на датчика - вентиратора се включи. Купих нов датчик за 17 лева. При поставянето му обаче перката веднага се включи и сега работи постоянно - дръпна ли буксата спира. Въможно ли е да са ми продали повреден датчик - как мога да проверя да ли е изправен. Този датчик само на течност ли работи и ли и на сухо.
Когато сменях датчика -намира се над термостата- не потече никаква течност от там. Малко над него се намира горния маркуч за радиатора и той е празен. В разширителния съд имам течност под мимимума.
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Май датчика не е читав, каква марка е? Помня като продавах части за Форд имахме датчици такива, от Турция купени на килограм и един на всеки 5-8 се оказваше дефектен. Ако можеш отиди до тоя магазин и ги накарай да ти го сменят, ако трябва пред тях направи смяната да провериш дали пак така ще се включва.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
- Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
- Status: Извън линия
Има два вида датчици за Форд едните са с отворена верига,когато са студени и като загрее водата затварят веригата и перката включвал Точно такъв ти трябва,а другите са обратно затворена верига и като загрее водата отварят и перката включва. Такъв си сложил в момента.Мисля че тези бяха за по-новите Ескорди.Аз имам точно датчик какъвто ти трябва и примен стана като при теб като го смених,но моя датчик трябва да е като този който си сложил в момента.С радост ще ти го дам датчика,но съм от Дряново и не знам как да стане
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Прост начин за проверка:
1. Вземи една крушка за 12 волта.
2. Запой по една жица за двата края.
3. Запой един от свободните краища от крушката за датчика, а другия към някой адаптор за 6, 9 или 12 волта (какъвто намериш) или за някоя батерия.
4. Сложи една тенджера на котлона.
5. Потопи датчика във водата и чакай.
Ако крушката угасне, когато водата заври, то датчика ти е обратен на твоя. Прекъсва веригата, когато трябва да я включи.
Ако крушката неще да угасне, то тогава върни датчика - той е 100% дефектен.
П.П. Ако имаш омметър можеш да пропуснеш крушката и адаптора или батерията. Направо го свържи с датчика и гледай кога ще прекъсне веригата (ще покаже голямо съпротивление), ако го покаже.
1. Вземи една крушка за 12 волта.
2. Запой по една жица за двата края.
3. Запой един от свободните краища от крушката за датчика, а другия към някой адаптор за 6, 9 или 12 волта (какъвто намериш) или за някоя батерия.
4. Сложи една тенджера на котлона.
5. Потопи датчика във водата и чакай.
Ако крушката угасне, когато водата заври, то датчика ти е обратен на твоя. Прекъсва веригата, когато трябва да я включи.
Ако крушката неще да угасне, то тогава върни датчика - той е 100% дефектен.
П.П. Ако имаш омметър можеш да пропуснеш крушката и адаптора или батерията. Направо го свържи с датчика и гледай кога ще прекъсне веригата (ще покаже голямо съпротивление), ако го покаже.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 05 юни 2005, 08:07
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 1994
- Status: Извън линия
Проверих с още един нов датчик - 117C -112C .Същата работа при закачване на буксата перката се включва. Значи става въпрос за затворена верига . Някой ме посъветва ,че може да е от самата букса - при поставяне на датчика да окъсява двата проводника и да затваря веригата. Това го проверих като пъхнах два пирона в буксата - перката не се включи. Значи ми трябва друг вид датчик. Добре де но ако този датчик е обратен защо като загрея двигателя до червената зона не ми изключва перката ? Няма ли някакво реле , което може да създава проблеми.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 05 юни 2005, 08:07
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 1994
- Status: Извън линия
Няма логика ,защото като дръпна буксата трябва да върти перката - а тогава тя прекъсва.nikineo написа:Има два вида датчици за Форд едните са с отворена верига,когато са студени и като загрее водата затварят веригата и перката включвал Точно такъв ти трябва,а другите са обратно затворена верига и като загрее водата отварят и перката включва. Такъв си сложил в момента.Мисля че тези бяха за по-новите Ескорди.Аз имам точно датчик какъвто ти трябва и примен стана като при теб като го смених,но моя датчик трябва да е като този който си сложил в момента.С радост ще ти го дам датчика,но съм от Дряново и не знам как да стане
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
- Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
- Местоположение: Враца
- Контакти:
- Status: Извън линия
:)
Добре де какво ти пречи вземи купи си един мултицет сложи го да мери съпротивление или ако си купил с пищялка го сложи на пищялката ако дадеш на двете клеми требва да ти показва безкрайно съпротивление съответно на пищалката не трябва да пищи, като го нагрееш до съответната температура трябва да покаже 0 ohm или пищалката да пищи )
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 23 окт 2006, 15:50
- Модел на автомобила: Ford Orion 1.8d - 1988
- Status: Извън линия
относно датчик на перката
здравей,
имах същия проблем на форд орион 1.8 дизел. перката работи постоянно, смених датчика и не се оправи.
оказа се че буксата която влиза в датчика се е прецакала - вътре една от жиците се беше стопила и правеше късо и между другото по-този начин изгорих един нов датчик - оправих си буксата и всичко е ок
имах същия проблем на форд орион 1.8 дизел. перката работи постоянно, смених датчика и не се оправи.
оказа се че буксата която влиза в датчика се е прецакала - вътре една от жиците се беше стопила и правеше късо и между другото по-този начин изгорих един нов датчик - оправих си буксата и всичко е ок
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 юли 2010, 18:10
- Модел на автомобила: Ford Escort 1996, Combi
Ford Orion - Status: Извън линия
Re: Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик
Оф и при мен се появи таз простотия Фор Ескорт комби 1.8 бензин. Буксата е наред, махам я перката спира да върти, тия дни ще проверя датчик, който е сменян лятото на 2020. И да питам, това влияе ли върху разхода на гориво? Скоро засичах "кръчмарската" колко гори на извънградско - 8.3 на 100 - нормално ли е?
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4778
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик
Влияние на разхода може да окаже запецнал термостат в отворено положение. Тогава и 14 ще ти гори. Кръчмарската не е точно мерене, На мен повече от 7 в тежки зимни условия не помня за ми е харчел. Пък и не казваш това газ или бензин е? Предполагам, че ако измериш пълно-пълно ще влезеш в нормата.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 08 юли 2010, 18:10
- Модел на автомобила: Ford Escort 1996, Combi
Ford Orion - Status: Извън линия
Re: Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик
Бензин, засичането - пълня до горе, правя един преход 400 км, зареждам пак до горе и така.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 61 госта