Страница 1 от 1

Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик

Публикувано: 02 сеп 2006, 08:41
от bialk
Здравейте

Имам Форд Ескорт 1,6 MI 1994 г. От известно време перката на радиатора спря да се включва . След принудително окъсяване на кабелите на буксата на датчика - вентиратора се включи. Купих нов датчик за 17 лева. При поставянето му обаче перката веднага се включи и сега работи постоянно - дръпна ли буксата спира. Въможно ли е да са ми продали повреден датчик - как мога да проверя да ли е изправен. Този датчик само на течност ли работи и ли и на сухо.
Когато сменях датчика -намира се над термостата- не потече никаква течност от там. Малко над него се намира горния маркуч за радиатора и той е празен. В разширителния съд имам течност под мимимума.

Публикувано: 02 сеп 2006, 12:08
от The seven
Май си имаш въздушна възглавница в охладителната система. Въздуха е с по висока температура от охлаждащата течност и датчика подава сигнал за включване на перката. Обезвъздуши си системата и пробвай пак как ще се държи. Едва тогава ако пак си върти нон стоп, може да се подозира датчика.

Публикувано: 03 сеп 2006, 22:56
от bialk
Перката се включва още при подаване на контакт - не може въздухът да е загрял до 90 градуса за част от секундата.
Ако взема друг датчик може ли да го пробвам на възух без да го завивам. Или условието е да има допир до охлаждащата течност.

Публикувано: 03 сеп 2006, 23:47
от J6B
тва е щот не е работила до сега и сега неможе да се нарадва че си има нов датчик да я командва :lol:

би трябвало да може,мисля че не му трябва вода все пак датчика е загрят до температурата в магазина 20-30 градуса и не би трябвало да се включи перката..
да не са ти продали друг датчик,за друг модел...

Публикувано: 04 сеп 2006, 10:41
от orlinm
Май датчика не е читав, каква марка е? Помня като продавах части за Форд имахме датчици такива, от Турция купени на килограм и един на всеки 5-8 се оказваше дефектен. Ако можеш отиди до тоя магазин и ги накарай да ти го сменят, ако трябва пред тях направи смяната да провериш дали пак така ще се включва.

Публикувано: 05 сеп 2006, 16:21
от nikineo
Има два вида датчици за Форд едните са с отворена верига,когато са студени и като загрее водата затварят веригата и перката включвал Точно такъв ти трябва,а другите са обратно затворена верига и като загрее водата отварят и перката включва. Такъв си сложил в момента.Мисля че тези бяха за по-новите Ескорди.Аз имам точно датчик какъвто ти трябва и примен стана като при теб като го смених,но моя датчик трябва да е като този който си сложил в момента.С радост ще ти го дам датчика,но съм от Дряново и не знам как да стане

Публикувано: 05 сеп 2006, 16:35
от nikolovvd
Прост начин за проверка:
1. Вземи една крушка за 12 волта.
2. Запой по една жица за двата края.
3. Запой един от свободните краища от крушката за датчика, а другия към някой адаптор за 6, 9 или 12 волта (какъвто намериш) или за някоя батерия.
4. Сложи една тенджера на котлона.
5. Потопи датчика във водата и чакай.

Ако крушката угасне, когато водата заври, то датчика ти е обратен на твоя. Прекъсва веригата, когато трябва да я включи.
Ако крушката неще да угасне, то тогава върни датчика - той е 100% дефектен.

П.П. Ако имаш омметър можеш да пропуснеш крушката и адаптора или батерията. Направо го свържи с датчика и гледай кога ще прекъсне веригата (ще покаже голямо съпротивление), ако го покаже.

Публикувано: 06 сеп 2006, 00:28
от shark
И най-важното не забравяй да си долееш охлаждаща течност и да си обезвъздушиш системата! Защото може да стане голяма беля :shock:

Публикувано: 07 сеп 2006, 12:43
от bialk
Проверих с още един нов датчик - 117C -112C .Същата работа при закачване на буксата перката се включва. Значи става въпрос за затворена верига . Някой ме посъветва ,че може да е от самата букса - при поставяне на датчика да окъсява двата проводника и да затваря веригата. Това го проверих като пъхнах два пирона в буксата - перката не се включи. Значи ми трябва друг вид датчик. Добре де но ако този датчик е обратен защо като загрея двигателя до червената зона не ми изключва перката ? Няма ли някакво реле , което може да създава проблеми.

Публикувано: 07 сеп 2006, 16:15
от bialk
nikineo написа:Има два вида датчици за Форд едните са с отворена верига,когато са студени и като загрее водата затварят веригата и перката включвал Точно такъв ти трябва,а другите са обратно затворена верига и като загрее водата отварят и перката включва. Такъв си сложил в момента.Мисля че тези бяха за по-новите Ескорди.Аз имам точно датчик какъвто ти трябва и примен стана като при теб като го смених,но моя датчик трябва да е като този който си сложил в момента.С радост ще ти го дам датчика,но съм от Дряново и не знам как да стане
Няма логика ,защото като дръпна буксата трябва да върти перката - а тогава тя прекъсва.

Публикувано: 07 сеп 2006, 16:59
от Tuz
Странно но мой прител има същия проблем на ориона.
Каква марка ти е датчика?

:)

Публикувано: 19 сеп 2006, 17:39
от pelinkov
Добре де какво ти пречи вземи купи си един мултицет сложи го да мери съпротивление или ако си купил с пищялка го сложи на пищялката ако дадеш на двете клеми требва да ти показва безкрайно съпротивление съответно на пищалката не трябва да пищи, като го нагрееш до съответната температура трябва да покаже 0 ohm или пищалката да пищи :))

относно датчик на перката

Публикувано: 26 окт 2006, 13:52
от luben
здравей,

имах същия проблем на форд орион 1.8 дизел. перката работи постоянно, смених датчика и не се оправи.

оказа се че буксата която влиза в датчика се е прецакала - вътре една от жиците се беше стопила и правеше късо и между другото по-този начин изгорих един нов датчик - оправих си буксата и всичко е ок

Re: Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик

Публикувано: 21 яну 2021, 14:42
от Pandicha
Оф и при мен се появи таз простотия Фор Ескорт комби 1.8 бензин. Буксата е наред, махам я перката спира да върти, тия дни ще проверя датчик, който е сменян лятото на 2020. И да питам, това влияе ли върху разхода на гориво? Скоро засичах "кръчмарската" колко гори на извънградско - 8.3 на 100 - нормално ли е?

Re: Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик

Публикувано: 21 яну 2021, 17:24
от pepy1
Влияние на разхода може да окаже запецнал термостат в отворено положение. Тогава и 14 ще ти гори. Кръчмарската не е точно мерене, На мен повече от 7 в тежки зимни условия не помня за ми е харчел. Пък и не казваш това газ или бензин е? Предполагам, че ако измериш пълно-пълно ще влезеш в нормата.

Re: Перката на радиатора работи постоянно след смяна на датчик

Публикувано: 21 яну 2021, 18:27
от Pandicha
Бензин, засичането - пълня до горе, правя един преход 400 км, зареждам пак до горе и така.