Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от diesel1.6 » 29 апр 2012, 10:28

14,4 В трябват
При форсиране се видига консумацията, износените четки или кривият колектор си влошават работата и други подобни. Свали си генератора и го огледай.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от fordmaniac » 29 апр 2012, 17:29

Както е казал и varby идеалното зареждане е 14V . Допустимия диапазон е 13.8 - 14.2 . Аз също заверявам акумулатори и това е изискването. Макар че за горна граница на някои коли и реле регулатори е дадено 14.7.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 30 апр 2012, 22:37

Новости от днес, в квалифициран сервиз в провинцията за ремонт на алтернатори ми замериха с техни уреди волтажа на алтернатора. Стойностите са: 14,03 v на празен ход, 13,73 v с пуснати фарове, 13,33 v с фарове и пуснат климатик с работеща перка на радиатора. Според тях няма никакво основание за ремонт на алтернатора, щом волтажа не е по- нисък от 13 v при тези консуматори. Склонен съм да им вярвам, а и процедурата по сваляне на алтернатора се оказа доста трудоемка- откачане на радиатор и предна броня. Засега така ще я карам, като ще следя стойностите! :-/:

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от fordmaniac » 01 май 2012, 09:33

Ако обиколиш малко повече, може да намериш и други "колеги" които да ти обяснят, че акумулатора е 12 волта и 12.5 е достатъчно да го зарежда.
Успех

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от bateto_toshko » 01 май 2012, 19:02

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 20 май 2012, 11:23

Значи купих си едно мултиметърче, за да мога да следя волтажа. Обаче забелязвам следната температурна зависимост. Тази сутрин измерих зареждането на студен мотор (т.е. алтернатора не е нагрят): 14,13 в. без товар, 13,92 в. с включени фарове. След това покарах до достигане на работна температура на мотора: 14,03 в. без товар и 13,76 в. с фарове.
Така ли трябва да е или това показва някакъв проблем в диодния блок? Благодаря!

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от BOROOO » 24 май 2012, 02:46

Колега, първо си виж какъв ти е алтернатора и после провери производителя какви параметри е посочил за модела. Някои модели алтернатори имат термистори.
В България има само един вид пътни знаци - пожелателни.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от lordextra » 06 юни 2012, 16:44

Дрън^2, хайде прочетете в този сайт http://amastercar.ru/articles/electrica ... r_11.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; за ТЕМПЕРАТУРНАТА компенсация в алтернаторите, / т.е. ако искате заверка на акомулатор, паркирате пред сервиза дето ще ви прави заверката, чакате 4 часа и сте Вие, м/у другото по добре да е студено навън/ и като запалите и чичката дето мери ще се пули на фарове и парно как имате по 14.2 волта и с кеф ще ви завери гаранцията.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 06 юни 2012, 17:59

Тогава излиза, че всички сервизи за заверка на гаранцията нарочно прибягват до тази хитринка, за да отказват заверка на гаранцията. Едва ли някой изчаква да му изстине автомобила, за да му проверят заряда... :mrgreen: :mrgreen: :-/:
Напряжение настройки, В ................................. 14,1±0,1 14,5+0,1

Термокомпенсация, мВ/°С ............................... —7+1,5 —10±2
Моят реле регулатор е с термокомпенсация 0,01 волт на градус. Замерванията ми са правени, на студен двигател и околна температура 20 градуса и температура около алтернатора при топъл двигател около 50 градуса. Значи имаме спад в напрежението около 0,3 волта. Ако това е вярно в сервизите трябва да отчитат термокомпенсацията на всеки регулатор преди да заверят гаранцията.

Потребителски аватар
eleena
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 28 ное 2005, 17:35
Модел на автомобила: ford escort1.6-zetec-1996г.-комби
Местоположение: Ст.Загора
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от eleena » 06 юни 2012, 18:42

Стига си вгорчавал живота си, алтернатора ти е напълно наред, когато лампата почне да ти присвятква че не зарежда, тогава му мисли. Иначе сега напразно ще си дадеш парите и нервите...

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 09 юни 2012, 19:02

Абе наред, наред ама май не е! Днес в София беше 32 градуса и имах доста градско каране. Спрях и на много горещ двигател замерих следните стойности 13,75 в. на празен ход без консуматори, и 13,41 волта с фарове. Изхождайки от термокомпенсацията на реле регулатора ми от 10 мили волта на градус, излиза че е напълно нормално да има спад на волтажа в сравнение с измерването на студен двигател, но дали е така на практика? Ето стойностите да си правите сами сметка:
1. При студен двигател и околна температура 20 градуса: 14,15 в на празен ход без консуматори и 13,90 в с фарове.
2. При загрят двигател и температура на корпуса на алтернатора повече от 80 градуса (едва си задържах ръката за 1 секунда) 13,75 в. на празен ход без консуматори, и 13,41 волта с фарове. Разлика от 0,5 волта...! :shock: :shock:

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от dreadx » 09 юни 2012, 23:21

Е нали сам каза по-горе, че разликата е 10 миливолта на градус, значи за 50 градуса е нормално 0.5 волта. Просто случаят е нетипичен, обаче не би трябвало чак толкова да се притесняваш след като нямаш никаква промяна в тези показатели от една година назад. Искам да кажа, че ако имаше нещо, което е тръгнало да се прецаква, то щеше за една година да е дало дефект. А ти и преди си мерил същите стойности. Има и регулатори, които работят на различни от 14.4V напрежения. Има и алтернатори, които на празен ход не зареждат с максималния ток акумулатора. Моят алтернатор (bosch-k1) и на празен ход дава над 14V, но не е задължително при всички да е така.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от nikolovvd » 12 юни 2012, 15:11

В Неделя направих замервания на зареждането на акумулатора.
Ето и резултатите:
1. Напрежение при загасен двигател - 12.62V
2. При запален двигател на 800 об./мин. - 14.24V
3. При работещ двигател със запалени фарове - 14.25V
4. При работещ двигател със запалиени фарове и включен климатик - 14.18V
5. При работещ двигател със запалиени фарове и включен климатик при 2000 об./мин. - 14.23V
6. При работещ двигател със запалиени фарове и включен климатик при 3000 об./мин. - 14.28V
7. Напрежение непосредствено след изключване на двигателя - 13.11V, като постепено спада.
Предполагам, че при 2000-3000 оборота без включени консуматори напрежението ще достигне 14.4, но ще трябва да го измеря, за да съм по-категоричен.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 26 юли 2012, 23:02

Колеги още си карам безпроблемно така: на студен двигател 14,2 волта, на топъл 13,8 без консуматори, а с консуматори съответно на студен 13,9 в. и на топъл 13,65 в. Имам 0,4 градуса температурна компенсация на реле- регулатора. Доста се разрових из нета и се оказва се, че наистина бошовските алтернатори (естествено с оригиналните си регулатори) имат температурна компенсация на зарядното напрежение. Долната графика едно към едно копира поведението на моя алтеранатор:

VEHICLE CHARGING VOLTAGE GRAPH

Изображение

[Source: Bosch]

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 29 сеп 2012, 20:45

Още карам така и засега съм нямал проблеми. Реших преди две седмици да заредя акумулатора да не би да се е разредил, но за 30 минути вдигна 15,37 волта и остана там. Значи изобщо не се затормозява при това зареждане.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 21 фев 2013, 10:33

Противно на приетата практика, аз проблеми с напрежението подавано от алтернатора през зимата нямам. Имам през лятото, тогава тези куци реле регулатори на Bosch направо умират с голямата им температурна компенсация. Сега като запаля примерно на -10 градуса, волтажа е супер 14.30 волта без фарове и 14.10 с фарове. А през лятото е ужас при палене при 30 градуса 14.05 в. без фарове и 13.85 с фарове. При достигане на работна температура на двигателя и съответно затопляне на алтернатора до около 70 градуса 13.85 без консуматори и 13.65 с консуматори, а ако включа климатика пада до 13.30 волта. На пролет ще трябва да се направи профилактика.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 15 сеп 2013, 10:36

Алтернаторът се предаде под вещото управление на баща ми, на 252 000 км. или 16 години. Де да беше така и с новите автомобили... :mrgreen: :mrgreen:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта