Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 18 апр 2012, 14:44

Здравейте, днеска си купих нов акумулатор Berga Power Block (високия клас), 60 Ah, 540, че стария беше на 8 години и едва изкара зимата. Отивам в Ауто Хит да ми заверят гаранцията и изненада, на празен ход без консуматори 13,8 V, при включени фарове и вентилатор на парното 13,55- 13.60 V. Пича вика трябва минимум 13,8 под товар, хубаво че ме изпраща техен познат и ми завериха гаранционната карта, но ми казаха че ако има проблеми в бъдеще при такова зареждане от 13,5 v няма да признаят гаранцията.
Сега въпросът е дали това зареждане от 13,5 v под товар е проблем според вас? Според Ауто Хит проблема е в четките на алтернатора, но пък аз си знам, че съм карал с акумулатор с много намален капацитет и на преклонна възраст и единствено трудно въртеше при температури под -15 градуса. Преди няколко дни с един познат с мултицет мерихме зареждането и беше около 13,65 v при включени консуматори и 13,9 v без консуматори. Възможно ли е в тази фирма да правят въртели с уредите, за да не признават гаранции...?
Благодаря!

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от varby » 18 апр 2012, 17:12

По памет говоря и мисля,че стойностите при зареждане под товар бяха 13.8-14.2V.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от dimkar » 18 апр 2012, 17:37

На празен ход трябва да е 14.2-14.4V за да е нормално. При теб е доста по-ниско напрежението.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 18 апр 2012, 18:52

Принципно сте прави за напреженията, аз искам да се посъветвам с вас дали да пипам нещо по алтернатора, като се има предвид че изкарах тази зима с много стар акумулатор, който ако толкова беше нисък зарядния ток от генератора отдавна да се е сринал!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от paci » 18 апр 2012, 19:10

А що мен и 2та пъти като съм си купувал акумулатор са ме карали да покарам 10тина дена и тогава да ида на проверка и заверка на гаранцията?
Логиката е, че акумулатора трябва да поработи за да влезе в час и тогава да се мери.
И 2та акумулатора които съм купувал са били пресни пресни като производство.

Покарай и пак премери.
Ако се налага си направи профилактика на алтернатора за твое лично спокойствие.
Защото ако имаш проблем със зареждането, акумулатора може да изкара периода на гаранция и малко след това да се скапе.

varby
потребител
потребител
Мнения: 409
Регистриран: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Фокус МК3 1.6 EcoBoost 150 к.с.2011 г. .
Местоположение: гр. Силистра
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от varby » 18 апр 2012, 19:14

По добре направи един профилактичен преглед за да не те изненада неприятно в най-неподходящия момент.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от dimkar » 18 апр 2012, 19:42

Миналата пролет смених акумулаторите и на двете коли. Заверката на гаранционните карти я направиха без проблем. На самите акумулатори въобще не им трябваше "време да влизат в час". :) Това за първи път го чувам.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от diesel1.6 » 18 апр 2012, 20:54

Възможно е да си се минал с новия акумулатор и проблемът да е предизвикан от генератора ти. Ако не си го проверявал през последните години, ще е в твоя полза да го направиш.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 18 апр 2012, 22:14

Абе стария, че си беше за смяна си беше! При запалване падаше на около 9,8 волта даже и след 8 часово зареждане и гъстотата на електролита показваше, че почти е свършил. Преди точно една година съм мерил с моя познат зареждането и пак си беше около 13,6-13,7 волта под товар. След седмица ми предстои по- дълъг път и пак ще го замерваме да видим дали ще дигне малко волтажа иначе отива на профилактика. И в други форуми четох, че ако веднага се сложи нов неизползван акумулатор му трябва време на алтернатора да го зареди и след това волтажа се нормализира. Вярно ли е това?
Последна промяна от Nebhotep на 18 апр 2012, 22:44, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от dimkar » 18 апр 2012, 22:21

Nebhotep написа:...Преди точно една година съм мерил с моя познат зареждането и пак си беше около 13,6-13,7 волта под товар...
Ако не вземеш мерки и новият акумулатор скоро ще стане за смяна. :)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от ЯЛТА » 18 апр 2012, 22:33

Не се заблуждавай, вземи мерки по отстраняване на проблема в алтернатора,- я четки, я реле-регулатора . Не трябва да е такова зареждането, има проблем.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 18 апр 2012, 22:48

Колеги става въпрос за 8 годишен акумулатор, а може и повече, смятам че си е свършил работата доста добре. Знаете, че съм маниак по поддръжка на колата си и ако има проблем не съм спокоен докато не го отстраня.
Май месец най -вероятно ще направя профилактиката, но не смятам че тази разлика от 0,3 волта в напрежението ще доведе до срив в новия акумулатор за около месец. Колата се кара 65/35 % в полза на извънградското или около 1 500 км. месечно.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от dimkar » 18 апр 2012, 23:30

Nebhotep написа:...Сега въпросът е дали това зареждане от 13,5 v под товар е проблем според вас?...
Нали това ти беше въпросът? Отговорът е, че има проблем. Дали ще го решиш или не си е твоя работа. :)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от nikolovvd » 19 апр 2012, 08:48

Напрежението при работещ двигател трябва да е 14.4 волта (+/- 0.1), както се писали колегите! Ако свалиш някоя оригинална крушка ще видиш, че напрежението обозначено на корпуса е 14.4V. Ако веднага след генератора свържеш осцилоскоп може да се види проблема. Най-вероятно е повреден единия диод и едната фаза липсва. На съвременните коли изправителните диоди и регулатора са едно цяло и се сменя цялото устройство, приличащо на мощен транзистор. По-ниското напрежение няма да повреди акумулатора, но винаги ще остава недозареден (не се използва пълния капацитет) и при градско ще се изтощава по-бързо.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 19 апр 2012, 11:45

Лошото е, че при моя алтернатор Bosch 0 120 485 029 (14V 40-70A),достъпът до реле регулатора става, когато се свали самия алтернатор.

Изображение

Изображение

Насочиха ме към Fransizkup, където за около 60 лева ще ремонтират моя алтернатор или мога да си закупя нов за 80 лева. И какво показва бързата сметка:
1. Сваляне и качване на алтернатор - 60 лева;
2. Ремонт на алтернатор - 60 лева.
ОБЩО= 120 лв. Горе- долу, колкото нов акумулатор, а не се знае дали проблема е в него.

Първо ще проверя обтягането на ремъка, вразката между алтернатора и акумулатора и масите на двигателя и купето и тогава ще се хвърлям на скъпите ремонти... :mrgreen:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от diesel1.6 » 19 апр 2012, 12:26

Свалянето и слагането е по 5-10 лв, разглобяване, проверка и сглобяване 20, частите според колкото трябва - 20 - 50 лв. Виждам че живееш в София, ако там е по-скъпо сигурно си струва заради хубавото място.
Ти ако искаш си карай колата докато върви - всеки си избира. За мен е по-лесно колата да върви докато я карам. Почти същото, само написано в обратната посока. Кой каквото може.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 19 апр 2012, 14:55

Много ясно се изразих по- горе, че ако нещо не работи както трябва се поправя веднага, който не е чел темата за колата ми нека го направи: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 39&t=46849" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;, а може да погледне и тук какво съм сменил и какво ми е струвало: http://www.spritmonitor.de/en/detail/301678.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Просто това, че някакъв мултицет с незнайна марка е показал нещо си за мен не е основание веднага да се впускам в необмислени ремонти, които може да не доведат до желания резултат и затова се консултирам с форума и черпя от опита ви, съответно ще се консултирам и с майсторите, на които вярвам. Благодаря за мненията!

MarKol
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 09 дек 2011, 14:30
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,25 DHF 2001
Opel Vektra
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от MarKol » 19 апр 2012, 16:22

Съвремените цифрови мултицети рядко дават отклонение повече от една десета ( дори и евтините ) а и това лесно се установява , дано твоите майстори се справят с по-малко труд и материали ! Пробвай да измериш заряда по следния начин : минусовата сонда на мултицета я бучиш в минусовия полюс на акум. и започваш с плюсовата сонда от извода на генератора ( най-дебелия кабел ) после сравняваш с нормално измереното на полюса на акумулатора , после правиш обратното замерване като забучиш плюсовата сонда на мултицета на плюса на акум. а с минусовата мериш първо на корпуса на генератора и после сравняваш с минуса на акум. . Всички тези замервания трябва да са под товар т.е. включени повече консуматори ( фарове , отоплител на стъкло и вентилатор парно на макс. примерно ) , добре е също да го направиш след като си покарал по-дълго да речем 15 мин. . По този начин се проверяват стабилноста на всички силови връзки и кабели от генератора към акум. , понякога има разлика в замерванията до 0,3 волта на плюса и повече на минуса поради окислени или лоши връзки , клеми и лошо кербовани кабелни обувки особено при стари автомобили и общите загуби са от 0,07 до 0,6 V . Успех !!!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от dreadx » 19 апр 2012, 21:52

Аз от всичко написано до тук разбрах, че в гаранционния сервиз са измерили 13.6V и са ти казали че зареждането не е наред. Ти самият си измерил преди няколко дни същото зарядно напрежение, но въпреки това се съмняваш дали в сервиза не лъжат..?
Nebhotep написа:Преди няколко дни с един познат с мултицет мерихме зареждането и беше около 13,65 v при включени консуматори и 13,9 v без консуматори.
Nebhotep написа:Преди точно една година съм мерил с моя познат зареждането и пак си беше около 13,6-13,7 волта под товар.
Ако преди една година напрежението е било същото, значи изключваме вариантите със износени четки, замърсени контакти и др., понеже за една година нямаше да се задържат на същото полу-работещо положение. Съмнявам се регулаторът да регулира на 13.6V, но не е изключено и трябва да се провери. При всички положения алтернаторът трябва да се профилактира, и може би ще се окаже прекъснала някоя от трите фази, или някой от съответстващите им диоди. Преди да свалиш алтернатора направи измерванията, както ти ги е обяснил колегата по-горе - може и по кабелите да намериш проблеми.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Нов Акумулатор и заверка на гаранцията!

Мнение от Nebhotep » 29 апр 2012, 09:57

Последни измервания с качествения мултицет на моя познат. На празен ход баз включени консуматори стойностите са 13,90-13,92 v. С включени фарове напрежението на празен ход пада съответно на 13,70 v, независимо от повишване на оборотите на 2000. Даже при форсиране до 4000 напрежението пада на 13,67 v.
Според Хайнес:
Проверка на напрежението
на генератора
• Свържете волтметър към положителния и отрицателния
полюс на акумулатора.
• Запалете двигателя. По време на запалването на
двигателя напрежението може да спадне go 9.5V.
• Повишете честотата на въртене на коляновия
вал до 4000 об/мин. Напрежението трябва да бъде
от 13.7 go 14.6V. Това е доказателство, че генераторът
и регулаторът на напрежението работят
нормално.
• Проверете стабилно ли е регулирането на напрежението.
За целта включете дългите светлини
на фаровете и повторете измерването при честота
на въртене 4000 об/мин. Измереното напрежение
не бива да е с повече от 0.4V по-ниско
спрямо предишното измерване.
* Ако измерените стойности на напрежението се
различават от посочените, дайте генератора за
проверка в специализирен сервиз.
т.е. изпълнявам изискванията волтажът ми да не пада с повече от 0,4 v спрямо измереното без фарове напрежение.

Защо обаче пада болтажът при форсиране на двигателя, дали няма пробил диод?
Следва в Понеделник посещение на квалифициран сервиз за ново измерване и евентуално за ревизия на алтернатора ако има нужда. До момента никакъв проблем с акумулатора въпреки че 14 дни колата беше карана градско на къси разстояния.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 50 госта