Прословутите кабели на свещите.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Прословутите кабели на свещите.
Преди няколко дена, след като съм карал колата вече около година, най-после обърнах внимание на кабелите на свещите.
Направи ми впечатление, че връзката към свещите има луфт. Кабелите щракват върху свещта, но после като разклатя кабела нагоре-надолу се движи леко и хлабаво. Когато се вгледах под гумената изолация се вижда една метална тръбичка с две пружиниращи пъпки, чиято идея явно е била да се нахлузи на свещта и двете пъпки да опират за контакт. Отрязах 4 парчета от многожилен меден проводник и го намотах така, О---- че при слагането капачката да се затъкне плътно на свещта по продължение на проводника.
Не знам как ми е убягнало, но въпреки основното изучаване на DIS-а чак сега забелязах, че свещите са свързани последователно две по две.
Така си е нарисувано и на схемата. Веригата се затваря от единия край на бобината през една от двете свещи, по корпуса на двигателя и през другата свещ обратно в бобината. Това означава, че при лоши връзки ще се наруши работата не на един, а на два цилиндъра едновременно.
Може би е поредният пренебрегнат от мен проблем, заради който съм похабил не-малко литри бензин.
При вас има ли такива "разхлабени кабели"?
Направи ми впечатление, че връзката към свещите има луфт. Кабелите щракват върху свещта, но после като разклатя кабела нагоре-надолу се движи леко и хлабаво. Когато се вгледах под гумената изолация се вижда една метална тръбичка с две пружиниращи пъпки, чиято идея явно е била да се нахлузи на свещта и двете пъпки да опират за контакт. Отрязах 4 парчета от многожилен меден проводник и го намотах така, О---- че при слагането капачката да се затъкне плътно на свещта по продължение на проводника.
Не знам как ми е убягнало, но въпреки основното изучаване на DIS-а чак сега забелязах, че свещите са свързани последователно две по две.
Така си е нарисувано и на схемата. Веригата се затваря от единия край на бобината през една от двете свещи, по корпуса на двигателя и през другата свещ обратно в бобината. Това означава, че при лоши връзки ще се наруши работата не на един, а на два цилиндъра едновременно.
Може би е поредният пренебрегнат от мен проблем, заради който съм похабил не-малко литри бензин.
При вас има ли такива "разхлабени кабели"?
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1612
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прословутите кабели на свещите.
Здравей.
При високото работното напрежение и ниския протичащия ток повишеното контактно съпротивление от не добре закопчаващи се накрайници не може да окаже влияние на искрата и от там на запалването и протичането на горивния процес. Отражение на разхода е нереално да се получи!
Със слагането на многожилния проводник в лулите рискуваш пробив в изолацията със съпътстващи проблеми в искроподаването, така че не го препоръчвам някой да последва съвета ти.
Абсолютно си прав за последователното свързване на свещите.
Поздрави
При високото работното напрежение и ниския протичащия ток повишеното контактно съпротивление от не добре закопчаващи се накрайници не може да окаже влияние на искрата и от там на запалването и протичането на горивния процес. Отражение на разхода е нереално да се получи!
Със слагането на многожилния проводник в лулите рискуваш пробив в изолацията със съпътстващи проблеми в искроподаването, така че не го препоръчвам някой да последва съвета ти.
Абсолютно си прав за последователното свързване на свещите.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Прословутите кабели на свещите.
И аз така си мислех, но сега колата върви различно. С досегашното каране съм развил едни вредни навици - тръгване на първа при 1500-2000 об. на полу-съединител, после втора до 35-40 км.ч, трета до 50 и на 4-та карах между 55-60 км.ч., за да има мощност колата да върви.fordmaniac написа:При високото работното напрежение и ниския протичащ ток повишеното контактно съпротивление от не добре закопчаващи се накрайници не може да окаже влияние на искрата и от там на запалването и протичането на горивния процес.
Още не съм го тествал как ще е при по-висока скорост, но тръгвам и почти веднага минавам на втора до 20-30, трета между 30-40 и към 60 вече 4-та или 5-та скорост все е ок. Преди мистериозно ми изчезваше мощността в ниските обороти и не можех да карам градско на 5-та с 60. Това не е ли било ефект точно от лошо запалване?
А разходът е пряко свързан с това, защото когато ги няма конете пак натискаш колата да върви както ти се иска - за сметка на разхода.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта