Страница 1 от 2
Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 12:42
от radorecord
Привет колеги.С настъпване на новия закон за фаровете реших и аз да направя,така че да си спестя главоболия от забравени светлини.
Ситуацията е крайно проста.
От тънкия кабел на алтернатора взех сигнал + (когато заработи двг) и го мушнах директно на релето за фаровете.Така дори светят само фаровете отпред без габаритите отзад и се спестява малко енергия.
Но идва това "Но". Един приятел ел.техник ме "наплаши" че така мога да скапя алтернатора (каквото и да значи скапя).
Подчертавам че не съм спец в токовете

,акъла стига за това,което съм сътворил.
Та въпроса ми е.Има ли опасност за алтернатора или да си вържа кабелчето и да си къпя така както съм го намислил? Благодаря

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 13:01
от peigera
до динамото ти не отиват ли два кабела? Един дебел който е свързан в стартера и един тънък ако не се лъжа син. Не мисля, че ще си повредиш алтернатора.
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 13:14
от radorecord
Да така е. Дебелия е така както го каза,а тънкия е този,който гаси лампата за акумулатора в таблото и когато заработи двг протича 13.5,14 волта. Мисля че още му казват възбудителен.
Колата между другото е Ескорт 97-ма 1.6 16в
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 13:55
от baro
Здравей колега и аз съм вземал сигнал от там за схемата за закъснение която си направих.Но доколкото се сещам като се рових преди за схема ,го има и този вариант с 2 релета ,но и така както си го направил върши работа.
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 14:00
от peigera
ами според мен няма да се повреди но все пак зависи каква е изходната мощност на волт регулатора на динамото. Все пак е предвидено за една лампичка само да храни. Но не мисля, че ще се повреди де. А дори и да се повреди няма да повреди нищо друго а само така наречения четко държате, реле регулатор и тъка нататък което пък от своя страна няма да е лошо да се смени рано или късно. А пък са и евтини.
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 15:25
от expl0de
сложи еди диод на кабела от алтернатора да няма обратен ток до там. А ти през 0лата на ключа ли го върза, или дирктно. Като включиш късите да не ходи двоен ток до фаровете
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 15:33
от radorecord
Вързан е директно от малкото кабелче на алтернатора към "+" на релето на фаровете.
Получава се обратен ток когато фаровете са включени от ключа от волана и става една ситуация-изключвам автомобила от контактния ключ и колата продължава да работи

,като изключа фаровете от ключа на волана и чак тогава гасне колата.

Голям цирк беше първия път докато разбера WTF става тук !?
Значи предлагаш диод? Какъв трябва да бъде той?
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 17:54
от peigera
Ами примерно 1N4007 е идеален за целта. Вързваш анод там кудето няма чертичка диода да е свързан с тънкото кабелче от динамото. А катода там където е чертичката на диода да е към релето и тъка няма да може да връщаш плюс към динамото и колата ще си гасне когато и врътниш ключа.

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 18:37
от dreadx
:) peigera, то обратното май се получава при него - от динамото идва +12V и минава през ключа за фаровете и храни някакви релета дето би трябвало да се включват/изключват от контактния ключ. По-добре от синия кабел да управлява някакво малко реленце, което да подава от +контакт към управлението на релето за фаровете.
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 01 сеп 2012, 19:17
от radorecord
Благодаря за съвета,ще пробвам и ще пиша !
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 02 сеп 2012, 22:52
от Divia
А колега какво става когато пуснеш дългите светлини ?
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 02 сеп 2012, 23:32
от radorecord
Дългите са си дълги.Работят си нормално.Просто тая шмента капела дето съм я направил е такава ,че не влия на останалите светлини по някакъв начин.Все едно си пускаш фаровете от ключа само,че на същото място (където е ,+, на ключа )на релето за фарове идва ,+, от още едно място (кабелчето от алтернатора)
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 02 сеп 2012, 23:41
от Doin
Това е решението -
http://www.renault-bg.com/smf/index.php ... msg1362750" onclick="window.open(this.href);return false;
Както е казал колегата - един диод да не връща обратен ток, иначе останалото си направил.
Аз съм ги приготвил, но така и не можах да намеря подходящите кабели от ключа.
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 06 сеп 2012, 18:42
от radorecord
Моята работа няма да я бъде.Днес правих опит като на релето на фаровете дадох ,+, но преди това бях откачил буксите от ръчките от волана от където се включват фаровете.Със заработването на двг релето задейства и светим,въртя ключа за да гася колата и тя изгасва.В заключение идва да се констатира,че отиде ли ток ,+, различен от копчето(врътката от левия лост на волана),стават някакви магии и колата не иска да гасне. Така за мен остава втория вариант с пускане на силова верига директно към фаровете,минала през реленце,управлявано от малкото кабелче от алтернатораааа .
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 06 сеп 2012, 22:25
от baro
Колега направи го с две релета тогава ,първото да отпушва при запалване ,а то от своя страна да задейства второто което да затвори веригата за фаровете.
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 15 сеп 2012, 18:13
от toniboy
здравейте. следя темата и мисля и аз да пусна едни дневни светлини на фиестата, но се чудя кое е по добре дали да си взема лед диоди от тези

с планки за монтаж и всички крепежи и кабели, продават се в нета за 25 лв , имат и сертификат Е4 /одобрени за ползване като дневни от ЕС./ с 1 г гаранция. или да си взема модул DRL като този

и с малко помощ от приятел да се свърже към инсталацията на автомобила, и така няма да има нужда от диоди под бронята а ще се ползват фаровете, Устройството работи само при работещ двигател и автоматично се изключва при загасването му - плавно гасене, също и при включване на стандартни светлини. Кабелите са с различен цвят и дебелина, което улеснява монтажа на модула. Включва дневните светлини след стартиране на двигателя и бордовото напрежение достигне 13,4 V
Програмируеми функции:
Програмира се чрез светлинния клаксон. Има следните функции:
1.Активиране/деактивиране
2.Избор на сила на светене – 20%,25%,30%,35%,40%,50%
3.Функция „изпрати ме до вкъщи” за – 5,10,20,30 секунди
4.Звукови сигнали в работен режим

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 16 сеп 2012, 08:55
от radorecord
Аз съм за вградените.Първо че е по оригинално.Второ за тези с външно монтиране може да стане спор с някой чичко полицай,не са фабрични, съответно не стават и айде глобата,пък иди обяснявай за сертификати и ала бала и както са просветени по принцип,става една.Пък вътре във фара,ще те хване за салама

Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 16 сеп 2012, 10:04
от peigera
dreadx написа:
peigera, то обратното май се получава при него - от динамото идва +12V и минава през ключа за фаровете и храни някакви релета дето би трябвало да се включват/изключват от контактния ключ. По-добре от синия кабел да управлява някакво малко реленце, което да подава от +контакт към управлението на релето за фаровете.
Изтървах малко темата и не можах да се включвам и аз. Малко не те разбрах. Имаш в предвид от възбудителния да вземе управление за малко реле с което да си управлява вече консуматорите? Ами доста по добре би било тъка.
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 16 сеп 2012, 10:21
от peigera
toniboy написа:здравейте. следя темата и мисля и аз да пусна едни дневни светлини на фиестата ...
Тони, аз разработвам платка която да включва светлините както тази която си показал. Взаимствах идеи от Наско и доста ми помогнаха. Но не смятам да го правя да се регулира силата на светене като показания от теб модул, защото се получават едни смущения които пречат не само на радио приемниците в колата. За да се намали яркостта на светене се използва генератор на честота който управлява МОСФЕТ транзистор. Който пък е ключов транзистор и да се получи намаляна на лампите е необходимо да се включват и изключват доста бързо преди крушката да успее да светне нацяло. Което пък от своя страна е кара да работи само в режим на първоначално включване, което хем е мури много, хем и консумирания ток не е по малък понеже е винаги първоначален (голям). При схемното решение предоставено ми от Наско там фаровете се свързват всичките им светлини последователно (това е схемно решение вградено заводско при Ескортите в скандинавските страни) и дава възможност консумирания ток да е малък около 5 ампера го мерих и в същото време, да не се захранват нито инпулсно нито с нормалното си захранване крушките. Тъка живота им се увеличава многократно. Вече съм монтирал този модул за който писа ти и имах възможността да направя измервания. Не ми харесва лично на мен. Монтирах и схемата на Наско в колата на майка ми и ми допада доста повече.
paci: Бай Иване, нема нужда цитата да е по-голям от поста ти 
Re: Автоматично включване на фарове,въпрос.
Публикувано: 16 сеп 2012, 11:20
от toniboy
ще изчакам още малко но варианта на наско маи щее наи ефикасен и найвероятно така ще се прави, затова и писах тука да видя какво мислите и вие дали си заслужава да си взимам готов модул ,
