главно захранване на ЕЕС-IV - кои пинове?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
главно захранване на ЕЕС-IV - кои пинове?
Без значение ескорт или мондео компютрите са им еднакви - EEC-IV.
На кой/кои пинове (изводи, крачета идва главното захранване на компютъра?
Пояснявам:
На пин 1 има постоянен + 12v. Той е през слаб '3А' предпазител и е за поддржане на паметта на компютъра /грешки, обучение и т.н./.
Когато се запали колата (или се подаде на контакт, същото) се подава +12v за захранване на компютъра, който вече от него пуска различни линии на 12v за сензори или си понижава до 5v и пуска за други линии до сензори (примерно TPS, MAF, стъпковото за работа на място).
На кои пинове идва това основно захранване? Питам, защото искам да го дублирам през управляемо реле (както сме говорили в друга тема за директен +12v към бобината от акумулатора) с кондензатор и диод, защото инсталацията има някъде слабо място от годините вероятно ИЛИ има допълнително закачени консуматори на тази линия (като компютър на газовия инжекцион), което ми е трудно да проверявам в момента.
п.с. предполагам от мерене до тук, че е най-вероятно да са 37 и 57. И двете са с еднаква окраска проводници, и на двата идва едновременно +12v през едно реле в кутията с предпазителите, което на места го срещам като "system relay" (в Toleranc) или "engine control relay" (в Autodata), където на последната и схемата сочи същото макар и малко неясно, въпроса е дали са само тези или има и на още пинове..
На кой/кои пинове (изводи, крачета идва главното захранване на компютъра?
Пояснявам:
На пин 1 има постоянен + 12v. Той е през слаб '3А' предпазител и е за поддржане на паметта на компютъра /грешки, обучение и т.н./.
Когато се запали колата (или се подаде на контакт, същото) се подава +12v за захранване на компютъра, който вече от него пуска различни линии на 12v за сензори или си понижава до 5v и пуска за други линии до сензори (примерно TPS, MAF, стъпковото за работа на място).
На кои пинове идва това основно захранване? Питам, защото искам да го дублирам през управляемо реле (както сме говорили в друга тема за директен +12v към бобината от акумулатора) с кондензатор и диод, защото инсталацията има някъде слабо място от годините вероятно ИЛИ има допълнително закачени консуматори на тази линия (като компютър на газовия инжекцион), което ми е трудно да проверявам в момента.
п.с. предполагам от мерене до тук, че е най-вероятно да са 37 и 57. И двете са с еднаква окраска проводници, и на двата идва едновременно +12v през едно реле в кутията с предпазителите, което на места го срещам като "system relay" (в Toleranc) или "engine control relay" (в Autodata), където на последната и схемата сочи същото макар и малко неясно, въпроса е дали са само тези или има и на още пинове..
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: главно захранване на ЕЕС-IV - кои пинове?
И защо точно от компютъра, такова напрежение има на много по-достъпни места. Например на бобината. 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: главно захранване на ЕЕС-IV - кои пинове?
Искам да го подам на компютъра, не да взимам от него.
Проблема е, че както казах дали заради инсталацията, хлабави връзки или пуснати други консуматори на тази линия, напрежението към компютъра има голям пад. Да речем поне половин волт без нищо друго включено. Последствията от това са по-големи от нормалното колебания в показанията връщащи сензорите сензорите афектиращо работата на мотора, инжектори (въпреки, че те са на горе-споменатото реле) и т.н. по-бавно загряване на ламбда сондата (нагревателя и е на тая линия), по-некоректно отчитане на сондата за гориво в резервоара и пр.
За това искам да дублирам линията или в най-добрия случай - пусна нова директна през предпазител от акумулатора, с кондензатор с един диод към него за стабилизиране и дори напрежението да има лек пад (както се усеща при пускане на фарове, охлаждаща перка, нагревател на задното стъкло и др.) това да не се отразява на компютъра. Работата му става още по-прецизна.
Проблема е, че както казах дали заради инсталацията, хлабави връзки или пуснати други консуматори на тази линия, напрежението към компютъра има голям пад. Да речем поне половин волт без нищо друго включено. Последствията от това са по-големи от нормалното колебания в показанията връщащи сензорите сензорите афектиращо работата на мотора, инжектори (въпреки, че те са на горе-споменатото реле) и т.н. по-бавно загряване на ламбда сондата (нагревателя и е на тая линия), по-некоректно отчитане на сондата за гориво в резервоара и пр.
За това искам да дублирам линията или в най-добрия случай - пусна нова директна през предпазител от акумулатора, с кондензатор с един диод към него за стабилизиране и дори напрежението да има лек пад (както се усеща при пускане на фарове, охлаждаща перка, нагревател на задното стъкло и др.) това да не се отразява на компютъра. Работата му става още по-прецизна.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: главно захранване на ЕЕС-IV - кои пинове?
Ако става въпрос за "Мондео I 2.0 4х4 Ghia хечбек" ...
Според двете програми, които си споменал в пъривя си пост, са наистина 37 и 57 (плюс при контакт) - през 20А предпазител и реле.
Но освен тях също и на пин 8 (плюс при контакт) - през реле и 15А предпазител.

Според двете програми, които си споменал в пъривя си пост, са наистина 37 и 57 (плюс при контакт) - през 20А предпазител и реле.
Но освен тях също и на пин 8 (плюс при контакт) - през реле и 15А предпазител.

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: главно захранване на ЕЕС-IV - кои пинове?
Да, на пин 8 се появяват 12v през от релето на бензиновата помпа - за 1-2 сек. на контакт и за постоянно докато работи колата, което ме кара да си мисля, че е по-скоро "сигнални" +12 отколкото "товарни". Също както се появява +12 от релето за климатика или от ключето зад педала на спирачката.
Най-много ме интересува какво означава "ECM switched earth" за пин 37, пише го в Аутодата като се мине с мишката върху картинката отстрани в таблицата с пин-изводите /ама как се стигаше до нея не помня/
Най-много ме интересува какво означава "ECM switched earth" за пин 37, пише го в Аутодата като се мине с мишката върху картинката отстрани в таблицата с пин-изводите /ама как се стигаше до нея не помня/
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта