Страница 1 от 1
Проблем Дроселова клапа *ТПС ???
Публикувано: 25 дек 2012, 10:57
от plamen_032
При напълно затворена дроселова клапа ЕЛМ 327 (ТПСа) ми показва че
е отворена на 18.8 % нормално ли е това или трябва да го сменям?/? Дроселовата клапа е сваляна, почиствана и НЯма пролуки . Тоест уплътнява абсолютно плътно и при затворено положение въздух може да влиза само през клапана за празен ход. Колата сутрин гасне и пуши черен дим Форд мондео 2002г. 2.0 бензин 146 коня
Re: Проблем Дроселова клапа *ТПС ???
Публикувано: 25 дек 2012, 16:05
от opex
Не е нормално. Докато следиш стойностите плавно натискай педала на газта и виж как се променят за внезапни пропадания или пикове.
Re: Проблем Дроселова клапа *ТПС ???
Публикувано: 25 дек 2012, 18:18
от peigera
Както е казал колегата трябва да се следи работата на ТПС. Тя трябва да е съвсем линейна, плавна. Ако се променя рязко това значи, че има проблем в ТПС. По принцип е един най обикновен потенциометър и с времето се зацапва, износва и започва да работи не коректно. Аз съм си играл и си направих преди от ZETEK неговия ТПС го сложих на RS2000. Двата датчика са съвсем различни като захващане и корпус но станаха. Епоксидната смола направи чудеса.
Re: Проблем Дроселова клапа *ТПС ???
Публикувано: 25 дек 2012, 19:06
от plamen_032
работи постепенно май няма прескачания. Но не започва от 0 а от 18.8 и е до 90%
Re: Проблем Дроселова клапа *ТПС ???
Публикувано: 27 дек 2012, 13:15
от KOss
plamen_032 написа:работи постепенно май няма прескачания. Но не започва от 0 а от 18.8 и е до 90%
Точно така трябва да е! ТПС работи в допустими параметри, винаги трябва да е над 10% до 20% при отпуснат педал и около 90% на макс. газ. Ако показва 0% или 100% ТОГАВА имаш проблем, значи или е окъсил или е прекъснал, тоест - не работи. Не пипай нищо, всичко е в нормата!