Страница 1 от 1
Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 06 яну 2013, 13:52
от sveto
Здравейте! Имам Транзит с два акумулатора, които трябва да сменя. Видях, че в Метро има на промоция Fairline 75Ah za 120лв и след като четох по различни форуми мнения за тях реших, че мога да рискувам (защото за мен тази марка бе неизвестна) и се засилих да купувам. В магазина обаче забелязах, че стартовия ток е 570А, което ми се стори малко (при положение, че на Монбат-а до него бе 720А). Реших да се насоча към Fairline 92Ah със стартов ток 800А за 142лв, който за мое учудване беше на големина колкото 75Ah ( другите марки около него бяха с поне 10см по-дълги и не биха се хванали на местата в буса). В крайна сметка не купих нищо защото се оказа, че в моя град няма сервиз, където да ми заверят гаранцията, но възникнаха няколко въпроса, на които нямам отговор и ще съм благодарен на всички, които изразят мнение.
1. Ако взема 92Аh-овите ще има ли проблем със зареждането, при положение, че в книгата за модела са посочени 72Ah-ови?
2. Дали ще е голям риск, ако не заверя гаранцията ( най-близкия сервиз е на 50км и отиване с буса до там ще обезсмисли евтината покупка, а и все още нямам ГО и винетка)?
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 06 яну 2013, 15:00
от ЯЛТА
Не смятам че ще има проблем със зареждането. А ако си сигурен в зареждането мисля че не е проблем и веднага след покупката да минеш за гаранционна заверка. След монтажа им се замерва единствено,- зарядката на алтернатора при повишена консумация, с една дума зареждането на алтернатора. Процедурата отнема 3 мин.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 06 яну 2013, 15:28
от sveto
[quote="ЯЛТА"]Не смятам че ще има проблем със зареждането.
Благодаря за мнението. Относно заверката на гаранцията проблема е, че отивам в Метро с кола, защото на буса нямам гражданска и винетка, а и на нафта ми излиза 2 пъти по-скъпо отколкото с колата (на газ)
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 06 яну 2013, 20:20
от ЯЛТА
Значи винаги има компромисен вариант. Целта е да се замерят някакви стойности, обаче никой не може да докаже на коя кола са били, за кой акумулатор се отнася точно замерването, с една дума ето ти предпоставка за корупционна схема. Демег обясняваш ситуацията, правят ти оферта,- плащаш, и готово. Това се отнася за сервиза в който правят заверка на гаранционната карта.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 07 яну 2013, 16:04
от diesel1.6
Транзита нали е с 12 в инсталация, и двата акумулатора са за двигателя - свързани успоредно? Ако е така, вземи по-малките. Завери си гаранцията, случва се да помага.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 07 яну 2013, 18:05
от ЯЛТА
diesel1.6 написа:Транзита нали е с 12 в инсталация, и двата акумулатора са за двигателя - свързани успоредно?
Има сигурно и "нафтова печка", та за това е с два.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 07 яну 2013, 22:08
от sveto
diesel1.6 написа:Транзита нали е с 12 в инсталация, и двата акумулатора са за двигателя - свързани успоредно? Ако е така, вземи по-малките. Завери си гаранцията, случва се да помага.
Да, 12 волта е и акумулаторите са свързани успоредно. Няма печка, не знам защо е с два акумулатора, но старите Транзити са всичките така.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 07 яну 2013, 22:18
от diesel1.6
Вероятно всичко с общ капацитет над 100 Ач е достатъчно. Генераторът ще зарежда и големите без проблем, но дали трябва да са чак такива?
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 07 яну 2013, 22:38
от sveto
diesel1.6 написа:Вероятно всичко с общ капацитет над 100 Ач е достатъчно. Генераторът ще зарежда и големите без проблем, но дали трябва да са чак такива?
Предполагам, че по-мощните ще се товарят по-малко при палене и от там ще имат по-дълъг живот, но понеже не съм специалист за това реших да попитам.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 07 яну 2013, 23:03
от diesel1.6
Така е, но акумулаторите си заминават с течение на времето дори и да се глезят. Имал съм служебен транзит 2,5д, с два беше. Палеше веднага до -10, по-студено не е ставало. Изглеждаха малки. Не знам какви трябва да бъдат точно за този случай.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 08 яну 2013, 00:58
от opex
Какъв ще е акумулатора зависи колко иска стартера. И подгревните свещи.
Останалото зависи от динамото и дали самия автомобил зарежда добре акумулатора.
Ако се сложат 2 акумулатора, просто ще се зареждат по-бавно и ако колата се кара от тук до там, а не без да се гаси по 2-3 часа ще е въпрос на време и 2-та акумулатора да си заминат.
Ако стоеше пред мен лично въпроса щях да направя така: на автомобила да си има акумулатор за палене, но за зор в студени сутрини и екстремни ситуации - да имам един резервен хубав/нов акумулатор с хубави кабели отстрани, да му дам помощ. И двата едновременно не.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 08 яну 2013, 09:17
от sveto
opex написа:
Ако стоеше пред мен лично въпроса щях да направя така: на автомобила да си има акумулатор за палене, но за зор в студени сутрини и екстремни ситуации - да имам един резервен хубав/нов акумулатор с хубави кабели отстрани, да му дам помощ. И двата едновременно не.
Проблемът е, че буса е с два акумулатора по принцип, така е произведен.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 08 яну 2013, 10:44
от ЯЛТА
Логично, и нормално. Микробусът е на 30 год., двигателя голям, със старата концепция дизели, каращи се с гъсто масло. Всичко се отнася към онези години, за това и конструкцията е такава, а щом и в днешно време е ЖИВ, е показател за качеството на тогавашните технологии.
Re: Два акумулатора на Транзит - въпрос
Публикувано: 09 яну 2013, 11:30
от sveto
ЯЛТА написа: Микробусът е на 30 год., а щом и в днешно време е ЖИВ, е показател за качеството на тогавашните технологии.
Така е, аз съм много доволен. Когато полагаш нужните грижи всичко е наред, за това не искам да експериментирам и "побългарявам".