Проблем при запалване на колата

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
wintergreen88
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 01 фев 2013, 15:24
Модел на автомобила: fiesta, 1.4
Status: Извън линия

Проблем при запалване на колата

Мнение от wintergreen88 » 01 фев 2013, 15:44

Здравейте,
пише ви млад шофьор на Форд Фиеста Хетчбек 1996 г., който не е много запознат като цяло с колите:) Затова въпросът ми към вас може да бъде зададен малко неправилно.
Колата е автоматик!
Проблема ми е следният:
Сядам в колата, и завъртам ключа малко - колкото да светне таблото (таблото светва,всичко ок), но когато продължа да я паля вече и се чува един звук "тък" и нищо не става, и като върна ключа обратно, се чува звук от цъкане (тъка, тъка, тъка.. :D) в продължение на 5-6 секунди. След това ако опитам пак да я запаля и даже не светва таблото, или много слабо и нищо не става. По принцип това се случва сравнително рядко, един ден се получи и на другия ден всичко беше наред и си я карах колата в продължение на седмица, после пак стана така..

Онзи ден без да искам, уж много бързах и завъртях много бързо ключа и се прецака по същия начин и сега се появиха и допълнителни симптоми :)) когато пак опитам да я запаля се чува звук и от радио устройството за панела (все едно съм му сложил диск и върти нещо).

Отделно бих искал да отбележа, че имах проблеми с акумулатора, беше паднал, зареждах го, уж накрая се оправи, но се появи този проблем,за който ви говоря. Когато колата не е включена мога да слушам музика от панела...което за мен означава, че проблема не е в акумулатора. (а и го носих на продавач на акумулатори да го гледа и каза, че нищо му няма).

Та имате ли идея какъв е проблема и защо не мога да запаля колата? Все си мисля, че е нещо дребно, защото се оправя на другия ден по принцип... но сега нещо закучи, два дена вече опитвам и не става..

Извинявам се за дългите обяснения и за вероятните незнания от моя страна. Надявам се някой да ме разбере :)

п.с. смятах, че ако успея да я запаля този път, щях да я карам на майстор, но сега като не пали ще трябва да се дърпам, а се опитвам да избегна това и за това ви пиша:)
Благодаря!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7886
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем при запалване на колата

Мнение от paci » 01 фев 2013, 16:01

Не знам от автоматиците какви двигатели има.
1.3, 1.25, 1.4 или Дизел
Ще е хубаво да си оправиш профила.
96та също не говори нищо :) Може да е МК3 които се произвеждат до 1995та и да е регистрирана 1996та
М/у МК3 и MK4 има доста разлики.

Ако акумулатора е наред значи имаш хлабава връзка.
Почисти и стегни клемите на акумулатора.
Повече от това не мога да гадая щом не знам какъв е двигателя.
На моята има една снадка на тънкия кабел до шалтера. Там ми е правила мизерии

wintergreen88
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 01 фев 2013, 15:24
Модел на автомобила: fiesta, 1.4
Status: Извън линия

Re: Проблем при запалване на колата

Мнение от wintergreen88 » 01 фев 2013, 16:38

paci написа:Не знам от автоматиците какви двигатели има.
1.3, 1.25, 1.4 или Дизел
Ще е хубаво да си оправиш профила.
96та също не говори нищо :) Може да е МК3 които се произвеждат до 1995та и да е регистрирана 1996та
М/у МК3 и MK4 има доста разлики.

Ако акумулатора е наред значи имаш хлабава връзка.
Почисти и стегни клемите на акумулатора.
Повече от това не мога да гадая щом не знам какъв е двигателя.
На моята има една снадка на тънкия кабел до шалтера. Там ми е правила мизерии
Благодаря за отговора:) Единствено мога да ти кажа, че е 1.4 друго инфо не мога да дам :?
Ще направя това, което препоръча и ще тествам!
п.с. проблема се появи когато за първи път извадих падналия акумулатор, така че според мен е много вероятно да се оправи, а дано де :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем при запалване на колата

Мнение от HACKO » 01 фев 2013, 18:15

За съжаление, акумулатора ти не се е оправил *dead001*
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Проблем при запалване на колата

Мнение от dreadx » 01 фев 2013, 20:37

То цялото захранване пада, затова се рестартира и CD-то. Светни някоя лампа - например плафона в купето и виж когато върти дали лампата угасва.
Ако със сигурност е читав акумулатора, провери клемите - свали ги, ако са окислени ги изчегъртай (по желание може да ги намажеш с вазелин, за да не влиза влага и да не се окисляват отново). Също и изводите на акумулатора, за които се закачат клемите - ако са хванали някакъв окис ги изчегъртай. Виж и където отиват кабелите дали са захванати добре и да няма нещо разхлабено. Минусовия кабел е закачен за шасито. Също освен дебелите кабели на клемите има закачени и едни по-тънки - да не са разхлабени. Провери и зареждането на акумулатора - когато работи двигателят на акумулатора да има 14V. Ако е стоял дълго време разреден (например ако колата дълго не е била ползвана), може да е заминала някоя клетка и като запали да позарежда и да държи ток известно време, но това не значи, че е наред.

wintergreen88
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 01 фев 2013, 15:24
Модел на автомобила: fiesta, 1.4
Status: Извън линия

Re: Проблем при запалване на колата

Мнение от wintergreen88 » 02 фев 2013, 14:39

Поизчегъртах и поизчистих с дестилирана вода клемите и наоколо и успя да запали веднага :) Ще проверя отново дали акумулатора е окей :)
Благодаря ви много за времето, което отделихте да ми обърнете внимание!
Много здраве! :)

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем при запалване на колата

Мнение от opex » 02 фев 2013, 14:56

Радвам се, че си се оправил. Но ако пак се появи проблема мисля, че никак няма да е лошо да се види таблото с предпазителите. Това тък-тък-тък няколко пъти ми се струва да е реле. Дали на имобилайзер от не-фабрична аларма или нещо от сорта.
Струва ми се, че може да има нещо вързано на тая линия на захранване, към която пистата на предпазителя е тръгнала да заминава. След като си наместил добре клемите е дошло достатъчно напрежение и не разпада веригата при контакт. На бившия ми Ескорт така бях с бензиновата помпа през алармата - пистата тръгнала да заминава и един път има ток и върти, друг път откачи и щракат релетата в кутията на алармата. Особено в по-влажно и студено време. Просто си го имай като вариант.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта