Проблем при запалване на колата
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 01 фев 2013, 15:24
- Модел на автомобила: fiesta, 1.4
- Status: Извън линия
Проблем при запалване на колата
Здравейте,
пише ви млад шофьор на Форд Фиеста Хетчбек 1996 г., който не е много запознат като цяло с колите:) Затова въпросът ми към вас може да бъде зададен малко неправилно.
Колата е автоматик!
Проблема ми е следният:
Сядам в колата, и завъртам ключа малко - колкото да светне таблото (таблото светва,всичко ок), но когато продължа да я паля вече и се чува един звук "тък" и нищо не става, и като върна ключа обратно, се чува звук от цъкане (тъка, тъка, тъка..
) в продължение на 5-6 секунди. След това ако опитам пак да я запаля и даже не светва таблото, или много слабо и нищо не става. По принцип това се случва сравнително рядко, един ден се получи и на другия ден всичко беше наред и си я карах колата в продължение на седмица, после пак стана така..
Онзи ден без да искам, уж много бързах и завъртях много бързо ключа и се прецака по същия начин и сега се появиха и допълнителни симптоми
) когато пак опитам да я запаля се чува звук и от радио устройството за панела (все едно съм му сложил диск и върти нещо).
Отделно бих искал да отбележа, че имах проблеми с акумулатора, беше паднал, зареждах го, уж накрая се оправи, но се появи този проблем,за който ви говоря. Когато колата не е включена мога да слушам музика от панела...което за мен означава, че проблема не е в акумулатора. (а и го носих на продавач на акумулатори да го гледа и каза, че нищо му няма).
Та имате ли идея какъв е проблема и защо не мога да запаля колата? Все си мисля, че е нещо дребно, защото се оправя на другия ден по принцип... но сега нещо закучи, два дена вече опитвам и не става..
Извинявам се за дългите обяснения и за вероятните незнания от моя страна. Надявам се някой да ме разбере
п.с. смятах, че ако успея да я запаля този път, щях да я карам на майстор, но сега като не пали ще трябва да се дърпам, а се опитвам да избегна това и за това ви пиша:)
Благодаря!
пише ви млад шофьор на Форд Фиеста Хетчбек 1996 г., който не е много запознат като цяло с колите:) Затова въпросът ми към вас може да бъде зададен малко неправилно.
Колата е автоматик!
Проблема ми е следният:
Сядам в колата, и завъртам ключа малко - колкото да светне таблото (таблото светва,всичко ок), но когато продължа да я паля вече и се чува един звук "тък" и нищо не става, и като върна ключа обратно, се чува звук от цъкане (тъка, тъка, тъка..

Онзи ден без да искам, уж много бързах и завъртях много бързо ключа и се прецака по същия начин и сега се появиха и допълнителни симптоми

Отделно бих искал да отбележа, че имах проблеми с акумулатора, беше паднал, зареждах го, уж накрая се оправи, но се появи този проблем,за който ви говоря. Когато колата не е включена мога да слушам музика от панела...което за мен означава, че проблема не е в акумулатора. (а и го носих на продавач на акумулатори да го гледа и каза, че нищо му няма).
Та имате ли идея какъв е проблема и защо не мога да запаля колата? Все си мисля, че е нещо дребно, защото се оправя на другия ден по принцип... но сега нещо закучи, два дена вече опитвам и не става..
Извинявам се за дългите обяснения и за вероятните незнания от моя страна. Надявам се някой да ме разбере

п.с. смятах, че ако успея да я запаля този път, щях да я карам на майстор, но сега като не пали ще трябва да се дърпам, а се опитвам да избегна това и за това ви пиша:)
Благодаря!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване на колата
Не знам от автоматиците какви двигатели има.
1.3, 1.25, 1.4 или Дизел
Ще е хубаво да си оправиш профила.
96та също не говори нищо
Може да е МК3 които се произвеждат до 1995та и да е регистрирана 1996та
М/у МК3 и MK4 има доста разлики.
Ако акумулатора е наред значи имаш хлабава връзка.
Почисти и стегни клемите на акумулатора.
Повече от това не мога да гадая щом не знам какъв е двигателя.
На моята има една снадка на тънкия кабел до шалтера. Там ми е правила мизерии
1.3, 1.25, 1.4 или Дизел
Ще е хубаво да си оправиш профила.
96та също не говори нищо

М/у МК3 и MK4 има доста разлики.
Ако акумулатора е наред значи имаш хлабава връзка.
Почисти и стегни клемите на акумулатора.
Повече от това не мога да гадая щом не знам какъв е двигателя.
На моята има една снадка на тънкия кабел до шалтера. Там ми е правила мизерии
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 01 фев 2013, 15:24
- Модел на автомобила: fiesta, 1.4
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване на колата
Благодаря за отговора:) Единствено мога да ти кажа, че е 1.4 друго инфо не мога да дамpaci написа:Не знам от автоматиците какви двигатели има.
1.3, 1.25, 1.4 или Дизел
Ще е хубаво да си оправиш профила.
96та също не говори нищоМоже да е МК3 които се произвеждат до 1995та и да е регистрирана 1996та
М/у МК3 и MK4 има доста разлики.
Ако акумулатора е наред значи имаш хлабава връзка.
Почисти и стегни клемите на акумулатора.
Повече от това не мога да гадая щом не знам какъв е двигателя.
На моята има една снадка на тънкия кабел до шалтера. Там ми е правила мизерии

Ще направя това, което препоръча и ще тествам!
п.с. проблема се появи когато за първи път извадих падналия акумулатор, така че според мен е много вероятно да се оправи, а дано де

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване на колата
За съжаление, акумулатора ти не се е оправил 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване на колата
То цялото захранване пада, затова се рестартира и CD-то. Светни някоя лампа - например плафона в купето и виж когато върти дали лампата угасва.
Ако със сигурност е читав акумулатора, провери клемите - свали ги, ако са окислени ги изчегъртай (по желание може да ги намажеш с вазелин, за да не влиза влага и да не се окисляват отново). Също и изводите на акумулатора, за които се закачат клемите - ако са хванали някакъв окис ги изчегъртай. Виж и където отиват кабелите дали са захванати добре и да няма нещо разхлабено. Минусовия кабел е закачен за шасито. Също освен дебелите кабели на клемите има закачени и едни по-тънки - да не са разхлабени. Провери и зареждането на акумулатора - когато работи двигателят на акумулатора да има 14V. Ако е стоял дълго време разреден (например ако колата дълго не е била ползвана), може да е заминала някоя клетка и като запали да позарежда и да държи ток известно време, но това не значи, че е наред.
Ако със сигурност е читав акумулатора, провери клемите - свали ги, ако са окислени ги изчегъртай (по желание може да ги намажеш с вазелин, за да не влиза влага и да не се окисляват отново). Също и изводите на акумулатора, за които се закачат клемите - ако са хванали някакъв окис ги изчегъртай. Виж и където отиват кабелите дали са захванати добре и да няма нещо разхлабено. Минусовия кабел е закачен за шасито. Също освен дебелите кабели на клемите има закачени и едни по-тънки - да не са разхлабени. Провери и зареждането на акумулатора - когато работи двигателят на акумулатора да има 14V. Ако е стоял дълго време разреден (например ако колата дълго не е била ползвана), може да е заминала някоя клетка и като запали да позарежда и да държи ток известно време, но това не значи, че е наред.
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 01 фев 2013, 15:24
- Модел на автомобила: fiesta, 1.4
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване на колата
Поизчегъртах и поизчистих с дестилирана вода клемите и наоколо и успя да запали веднага
Ще проверя отново дали акумулатора е окей 
Благодаря ви много за времето, което отделихте да ми обърнете внимание!
Много здраве!


Благодаря ви много за времето, което отделихте да ми обърнете внимание!
Много здраве!

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване на колата
Радвам се, че си се оправил. Но ако пак се появи проблема мисля, че никак няма да е лошо да се види таблото с предпазителите. Това тък-тък-тък няколко пъти ми се струва да е реле. Дали на имобилайзер от не-фабрична аларма или нещо от сорта.
Струва ми се, че може да има нещо вързано на тая линия на захранване, към която пистата на предпазителя е тръгнала да заминава. След като си наместил добре клемите е дошло достатъчно напрежение и не разпада веригата при контакт. На бившия ми Ескорт така бях с бензиновата помпа през алармата - пистата тръгнала да заминава и един път има ток и върти, друг път откачи и щракат релетата в кутията на алармата. Особено в по-влажно и студено време. Просто си го имай като вариант.
Струва ми се, че може да има нещо вързано на тая линия на захранване, към която пистата на предпазителя е тръгнала да заминава. След като си наместил добре клемите е дошло достатъчно напрежение и не разпада веригата при контакт. На бившия ми Ескорт така бях с бензиновата помпа през алармата - пистата тръгнала да заминава и един път има ток и върти, друг път откачи и щракат релетата в кутията на алармата. Особено в по-влажно и студено време. Просто си го имай като вариант.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта