Страница 1 от 1
Ескорт МК4 къси и дълги (фарове) да светят заедно?
Публикувано: 16 фев 2013, 15:51
от denises26
Здравейте. На Ескорта (МК4) съм сменил оригиналните фарове с двусекционни. Проблема, е че сега когато пусна дълги, късите угасват (логично все пак са правени за H4, а сега има 2х H1). Искам да направя така, че късите да не гасят при пускане на дългите тъй, като дългите светят много насочено и само с тях не става. Имате ли идея как може да стане при положение, че колата си има релета и за къси и за дълги? Четох във VW форума за някаква врътка с ключа за фаровете, но ако някой може да ми даде схема за свързване с цветовете на кабелите ще му бъда много благодарен.

Re: Ескорт МК4 къси и дълги (фарове) да светят заедно?
Публикувано: 16 фев 2013, 16:02
от OgiDogi
denises26 написа:Здравейте. На Ескорта (МК4) съм сменил оригиналните фарове с двусекционни. Проблема, е че сега когато пусна дълги, късите угасват (логично все пак са правени за H4, а сега има 2х H1). Искам да направя така, че късите да не гасят при пускане на дългите тъй, като дългите светят много насочено и само с тях не става. Имате ли идея как може да стане при положение, че колата си има релета и за къси и за дълги? Четох във VW форума за някаква врътка с ключа за фаровете, но ако някой може да ми даде схема за свързване с цветовете на кабелите ще му бъда много благодарен.

Ако са близо едно до друго, с един диод да подаваш напрежение обратно към намотката на релето за късите. Явно, за да предпазят крушката и рефлектора от прегряване, е направено релетата да се изключват взаимно или направо веригите се прекъсват от лостчето. С диода си решаваш проблема - при включени къси не се подава напрежение към релето на дългите (диодът е включен в обратна посока), а при дълги през диода се подава напрежение и към релето на късите.
"-"реле дълги"+"---|>|---"+"реле къси"-"
diesel1.6 написа:Или от изхода на релето за дълги захранваш и управлението на релето на късите. Така като светнеш дълги, ще светнат и късите.
Така ще изпушат проводници, защото ще захрани дългите директно през лостчето, когато е на къси.
Re: Ескорт МК4 къси и дълги (фарове) да светят заедно?
Публикувано: 16 фев 2013, 16:06
от diesel1.6
Или от изхода на релето за дълги захранваш и управлението на релето на късите. Така като светнеш дълги, ще светнат и късите.
Re: Ескорт МК4 къси и дълги (фарове) да светят заедно?
Публикувано: 17 фев 2013, 00:19
от denises26
"-"реле дълги"+"---|>|---"+"реле къси"-" Ако наистина е толкова елементарно ще е супер. Благодаря за бързия и ясен отговор.

Re: Ескорт МК4 къси и дълги (фарове) да светят заедно?
Публикувано: 17 фев 2013, 01:23
от HACKO
denises26 написа:"-"реле дълги"+"---|>|---"+"реле къси"-" Ако наистина е толкова елементарно ще е супер. Благодаря за бързия и ясен отговор.

Още по-елементарно е. Сваляш пластмасата на волана, намираш съответните кабели за къси и дълги и поставяш диода между тях.
Само трябва да провериш има ли релета на фаровете или се управляват директно от ключа. Доколкото си спомням на МК3 (МК4 е със същата инсталация) късите са без реле, има гнездо но е поставен мост. Ще трябва да замениш моста с реле или да използваш диод поне за 15А.
П.П. Какви са пък тези фарове с две секции за МК4? Пусни една снимка.
Re: Ескорт МК4 къси и дълги (фарове) да светят заедно?
Публикувано: 17 фев 2013, 10:13
от diesel1.6
denises26 написа:"-"реле дълги"+"---|>|---"+"реле къси"-" Ако наистина е толкова елементарно ще е супер. Благодаря за бързия и ясен отговор.

Ако има релета, трябва да управляваш реето за късите с релето за дългите. Не знам какво разбираш под реле, виж в уикипедия за сверяване на понятията и избягване на грешки.
Или сложи диод, както казват - струва стотинки.
Re: Ескорт МК4 къси и дълги (фарове) да светят заедно?
Публикувано: 17 фев 2013, 17:53
от denises26
Знам какво представлява релето и съм сигурен, че има и за къси и за дълги, защото съм губил, както само къси така и само дълги.

Моята идея беше точно това, да управлявам от лостчето, но незнам кои цветове са, как мога да разбера?
Re: Ескорт МК4 къси и дълги (фарове) да светят заедно?
Публикувано: 17 фев 2013, 18:39
от HACKO
Като свалиш Пластмасата на волана, търси Кафяв с Жълта ивица (къси) и Кафяв с Бяла ивица (дълги). Трябва да сложиш диода да пропуска от дълги към къси а обратно да спира. Как се разбира кои са кабелите, със волтмер или още по-лесно със пробна лампа.
Това че си губил само къси или само дълги не значи, че има релета, може да е от проблем в ключа. Да, на схемата има релета, но както казах на моя Орион 83 (аналогичен на Ескорт МК3), на мястото на релето заводски имаше поставен мост.
Re: Ескорт МК4 къси и дълги (фарове) да светят заедно?
Публикувано: 18 фев 2013, 17:47
от denises26
Направих го с диод между кабелите на ръчката. Сега имам и къси и дълги светещи заедно при подаване на дълги. Благодаря много на всички отзовали се. Темата може да бъде заключена. >:D<: