да излъжем МАФ датчика
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
- Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
- Status: Извън линия
да излъжем МАФ датчика
Маф датчика променя работата на мотора и на газ/знам че на теория не може да бъде ,но и при две коли с повреден такъв датчик съм го засякъл при вкл и изкл датчик колата променя работата и разхода на гориво/и газ/.
Въпроса ми е следния ако мафа променя стойностите на съпротивлението които дава на процесора на ЕКУто в аутодата дават параметри от 500 ома до 5 Кома Ако мафа работи като НТЦ или ПТЦ датчик го ще го излъжа от всякаде ,като му дам еднакви стойности на съпротивление и ДА питам оше нещп в ауто дата дават краче 5 и земя =12волта на краче 1-2 м/у 500-5кома.какво се подава към ЕКУ то от 3-4 и каде трябва да бъдат стойностите на съпротивление по ниски или по високи.Благодаря предварително.
Въпроса ми е следния ако мафа променя стойностите на съпротивлението които дава на процесора на ЕКУто в аутодата дават параметри от 500 ома до 5 Кома Ако мафа работи като НТЦ или ПТЦ датчик го ще го излъжа от всякаде ,като му дам еднакви стойности на съпротивление и ДА питам оше нещп в ауто дата дават краче 5 и земя =12волта на краче 1-2 м/у 500-5кома.какво се подава към ЕКУ то от 3-4 и каде трябва да бъдат стойностите на съпротивление по ниски или по високи.Благодаря предварително.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: да излъжем МАФ датчика
Не трябва да го лъжеш, трябва ти и на Газ, от него идва информацията за промяната на гъгъла на предварение при ускорение. Ако го емулираш в някакво положение фиксираш предварението и колата съвсем ще загуби динамика, от което разхода ще се завиши. По-добре си намери един втора употреба и подмени твоя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: да излъжем МАФ датчика
Здравей прочети темата за МАФ има много писано и полезно инфо.Да излъжеш ЕКУ то не е лесно МАФ а връща различни стойности на напрежение в границите от 0 до 5 волта към него спрямо преминалия въздух.Това няма как да го постигнеш с еталонно съпротивление.
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
- Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
- Status: Извън линия
Re: да излъжем МАФ датчика
благодаря ви
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: да излъжем МАФ датчика
MAF-a има отношение най-вече към подаваното количество гориво от бензиновите инжектори, ъгъла на предварение зависи от датчика за температура на двигателя (антифриза) и от степента на натоварване на двигатела и положението както и ъгъла на (включително скоростта на промяна на) положението на отваряне на дроселовата клапа.
Но понеже този компютър работи с постоянна интерполация между данните на всеки един сензор при двигателя когато е загрял може да има промяна и на обикновена газова - въпроса е дали е положителна или отрицателна тя, както и дали по всяко време или в определени моменти.
Иначе при газов инжекцион, където подаването на газ се емулира по данни от импулсите към бензиновите инжектори МАФ-а очевидно е доста критичен елемент.
Колкото до самата същност на темата - МАФ-а може да се лъже лесно и има ефект и на бензин и на газов инжекцион. Прави се като се свърже тример с подходящо съпротивление като се прекъсне проводника връщащ сигнал към компютъра и се ползва масата към МАФ-а за 'опора'. Гарантирано смъква разхода ако не друго. Но ако се прекалява ще набие грешка в компютъра и ще забива муцуна над определени високи обороти. И определено е добре да се "тунира" прецизно с аналогов волтметър вързан към сигнала от ламбда сондата, да се види кога държи мотора в положение на бедна смес за да не се прегрее.
Още нещо - след връзването на тримера показанията от МАФ-а към компютъра не се изменят в линейна зависимост. Например без тример с двигател на празен ход (~880об.) може да връща 0.75 волта, а при 3000об. 1.5в. (реални данни всъщност, а и потвърдени от Аутодата) - след слагане на тример на празен ход може да връща примерно 0.7в, но на 3000об. да връща 1.3в - т.е. стъпката расте много с повишаване на оборотите. Така че се настройва спрямо стила на шофиране. Аз нещо май съм позагубил тръпката оборотите да са често в лютеницата и рядко минавам дори 2500об. за това съм с "обеднени" настройки.
п.с. доста ми се струва, че и някъде другаде в тема съм писал за това
Но понеже този компютър работи с постоянна интерполация между данните на всеки един сензор при двигателя когато е загрял може да има промяна и на обикновена газова - въпроса е дали е положителна или отрицателна тя, както и дали по всяко време или в определени моменти.
Иначе при газов инжекцион, където подаването на газ се емулира по данни от импулсите към бензиновите инжектори МАФ-а очевидно е доста критичен елемент.
Колкото до самата същност на темата - МАФ-а може да се лъже лесно и има ефект и на бензин и на газов инжекцион. Прави се като се свърже тример с подходящо съпротивление като се прекъсне проводника връщащ сигнал към компютъра и се ползва масата към МАФ-а за 'опора'. Гарантирано смъква разхода ако не друго. Но ако се прекалява ще набие грешка в компютъра и ще забива муцуна над определени високи обороти. И определено е добре да се "тунира" прецизно с аналогов волтметър вързан към сигнала от ламбда сондата, да се види кога държи мотора в положение на бедна смес за да не се прегрее.
Още нещо - след връзването на тримера показанията от МАФ-а към компютъра не се изменят в линейна зависимост. Например без тример с двигател на празен ход (~880об.) може да връща 0.75 волта, а при 3000об. 1.5в. (реални данни всъщност, а и потвърдени от Аутодата) - след слагане на тример на празен ход може да връща примерно 0.7в, но на 3000об. да връща 1.3в - т.е. стъпката расте много с повишаване на оборотите. Така че се настройва спрямо стила на шофиране. Аз нещо май съм позагубил тръпката оборотите да са често в лютеницата и рядко минавам дори 2500об. за това съм с "обеднени" настройки.
п.с. доста ми се струва, че и някъде другаде в тема съм писал за това
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: да излъжем МАФ датчика
Това определя кога, а количеството въздух, което постъпва в д-ля определя колко да се промени предварението.opex написа:...., ъгъла на предварение зависи от датчика за температура на двигателя (антифриза) и от степента на натоварване на двигател и положението както и ъгъла на (включително скоростта на промяна на) положението на отваряне на дроселовата клапа.
.....
Мода, който предлагаш определено ще работи при работещ дебитомер, но човека пита как да замени не работещ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: да излъжем МАФ датчика
о да, еми при неработещ маф няма как да се получи просто. Емулацията /или лъгането/ е винаги на базата на нещо друго. Но няма такова. Може да изчислява теоретичен обем въздух спрямо капацитет и обороти на двигателя, но съпротивлението на елемента и в последствие връщаното напрежение зависи от други неща като температура на въздуха, влага и т.н. за които искат трети елементи за измерване. Освен това както писах характеристиките не са линейни - а как се изчислява това за да се контрира.. Няма как. МАФ-ове лесно се намират 2ра ръка.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 20 ное 2012, 19:10
- Модел на автомобила: fiesta 1.25z tech
- Status: Извън линия
Re: да излъжем МАФ датчика
а ще има ли ефект с контактния спрей с който колегите пускат датчика
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: да излъжем МАФ датчика
'пуска' предполагам е 'пръска'? Спрея е за чистене, не за поправка
Т.е. определено си струва да се почисти, даже се препоръчва на определен период, но дали това върши работа се мери с уред и се проверяват данните спрямо заводските в Хайнес, Аутодата, Толеранс и т.н. Ако прекалено много време е стоял набъкан с мърсотии и е работил така обикновено прегрява и прегаря.

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта