колата ми пали когато си поиска

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
maniakaaa
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 24 фев 2013, 00:59
Модел на автомобила: Ford puma 1.7 Zetec 16V
Status: Извън линия

колата ми пали когато си поиска

Мнение от maniakaaa » 24 фев 2013, 01:08

здравеите колеги имам проблем при паленето зна4и няма зна4ение дали колата е топла или студена дали 6те стои 2 дена без да е палена или 2 4аса без да е палена просто понякога пали цял ден а на другия ден пали да кайем 4 пати на 5-тия пут отказва да запали..пали когато си поиска тоест бих казал 80% от слу4аите пали а 20% не6те ... Зна4и на4ина по които се слу4ват нещата е 4е когато дам на контакт светват лампите от таблото като дам о6те веднуй клу4а да запаля абсолутно никаква реакция! нито стартер варти нито нищо единствено само лампи4ките по таблото стават по бледи о6те малко и 6те изгаснат вру6там клу4а и пак су6тата работа... оставям я за 4ас два вкарвам клу4а и пак су6тата работа няма никои ! Наи интересното е 4е и трябва то4но 1 метар за да запали при наи малкото бутане и веднага запалва...Вупроса ми кум вас е от какво мойе да е това ... бендикс на стартера ли 4етки ли ..клемород ли ... искам само да уто4ня 4е све6тите са ми на босч сменил сам ги преди 200 км и сам взел нов горивен филтар .. наистина си нямам и на идея от какво мойе да е ... Но ме обземат 4увства 4е мойе да е от масата и от тоците защото когато ми монтираха музиката и поставяха кабела за 6асито 4овека ме попита дали ми пали колата ... и каза 4е купето било 9 волта ... 4ак се изумявам какво да правя колеги моля ви са сувети помагаите !!! Благодаря предварително :)Колата е форд Пума 1.7 16V

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: колата ми пали когато си поиска

Мнение от freeqwerty » 24 фев 2013, 10:07

При ескорта това го прави ,когато има проблем с ел.таблото.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: колата ми пали когато си поиска

Мнение от essex » 24 фев 2013, 11:14

Стартер, шалтер :) или както казва колегата таблото с релетата.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

maniakaaa
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 24 фев 2013, 00:59
Модел на автомобила: Ford puma 1.7 Zetec 16V
Status: Извън линия

Re: колата ми пали когато си поиска

Мнение от maniakaaa » 24 фев 2013, 17:31

някакви други предположения колеги имате ли ? ходих днес и ми казаха че таблото е наред друго не съм проверявал.

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: колата ми пали когато си поиска

Мнение от peterdi_bg » 25 фев 2013, 14:25

Към казаното до тук - прегледай и ако трябва си стегни клемите на акумулатора.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: колата ми пали когато си поиска

Мнение от madboy » 26 фев 2013, 17:04

Аз смених шалтера. Имаше луфт, мизерия и на ръка се усещаше как върви много по-трудно от новия. При мен го правеше само в студено време и то от време, на време. Първоначално обаче смених едно, две релета за стартера, за да съм сигурен, защото и това е вариант- ефекта е същия.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

freeqwerty
потребител
потребител
Мнения: 167
Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
Местоположение: София Красна Поляна
Status: Извън линия

Re: колата ми пали когато си поиска

Мнение от freeqwerty » 26 фев 2013, 18:56

maniakaaa написа:някакви други предположения колеги имате ли ? ходих днес и ми казаха че таблото е наред друго не съм проверявал.
Свалиха ти цялото ел.табло ли? Ако да прегледаха ли го за студени спойки,окисления и т.н?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: колата ми пали когато си поиска

Мнение от HACKO » 26 фев 2013, 20:16

Проблема с таблото го има само при Ескорт МК-5, МК-6 и МК-7, Фиестите нямат проблем (поне засега никой не се е оплакал), така че проблема няма да е от таблото.
Феномена със стартера обаче го има във всички модели на Форд, май засега само човек със Мондео не е споменавал, има го във Ескорт, Фиеста и Фокус. Обсъждали сме го и преди доста подробно и никой досега не е се е справил с проблема на 100%. Една от вероятните причини може да са износени четки, тъй като масата на бобината на щалтера минава през тях (незнайно защо а не директно на корпуса на шалтера). Но пък никой не може да обясни защо ако е от четки, като откаже, буташ пали, гасиш веднага и стартера работи, при положение, че при палене на бутане стартера не се завърта.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: колата ми пали когато си поиска

Мнение от Mondeo18TDI96 » 27 фев 2013, 07:06

преди моооого (15+) години имах орион 1.6Д - имах подобен проблем:
почна да пали когато си иска ...
майсторите свалиха стартера и той беше наред.
тогава видяха и проблема - износени зъби на маховика (към който се зацепва бендикса) - всъщност те знаеха за подобни проблеми (не им беше за пръв път)!
при гасене, двг. спира почти винаги спира на едно и също място .. и маховика винаги на него се зацепва с бендикса.
поради износване на зъбите в това място, не винаги върти. ако се случи да спре на друга позиция - пали без проблем.
при топъл двг. вероятността да завърти е по-голяма .. (на зъбите им е малко по-лесно)
решението беше да обърнат маховика (от другата страна зъбите му са непокътнати) - с разглабяне ....
(като се бутне колата на скорост - се променя позицията на маховика и паленето е на 100%)

ако ходиш на майстор, като свали стартера да погледне и зъбите на маховика.

PS: казваш че не върти стартера - горното се отнася за въртящ се стартер на празен ход (може и да не го чуваш)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта