Ограничител на скороста
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ограничител на скороста
Имам един въпрос... Значи тези дни пътувах малко до Бургас и реших да пробвам възможностите на сиерата. Добре 1-2-3-4-5... 120...140...160...180 без проблем! Набираги доста доволно. Но 180...180...180... и каквото да правиш стрелката не мърда от там. Не иска и не иска да качи повече от това. Това не е ниска и нормална скорост така е но не вярвах, че е ограничена на толкова малко и изобщо пграничена ли е? Чичо ми има мазда 626 152коня 2.ои 16в. И има ограничение на 200. Чувал съм хора със сиера да се справят по-добре. Що за нещо е това? 



-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
На колко оборота ти е колата при тази скорост от 180км/ч.
Потърси данни в нета или ако си пробвал и знаеш на колко оборота ти е ограничителя на оборотите и направи сверяване.
Ако си достигаш този ограничител на 5-скорост по равен път и скороста ти тогава е 180км/ч., значи колата ти има мощност,но скоростите или диференциала са "къси".Решение може да бъде това да сложиш по дълги такива ако намериш или другото което може да направиш е чип-тунинг който освен че ще ти качи някое друго конче премахва или мести по нагоре ограничителя.
Другия варянт е колата да спира да ускорява на 180 защото не и достига мощност и въртящт момент на 5-та скорост и неможе да "избута" над тези километри,това означава да се хващаш и да почваш с тунинга и по двигателя
Потърси данни в нета или ако си пробвал и знаеш на колко оборота ти е ограничителя на оборотите и направи сверяване.
Ако си достигаш този ограничител на 5-скорост по равен път и скороста ти тогава е 180км/ч., значи колата ти има мощност,но скоростите или диференциала са "къси".Решение може да бъде това да сложиш по дълги такива ако намериш или другото което може да направиш е чип-тунинг който освен че ще ти качи някое друго конче премахва или мести по нагоре ограничителя.
Другия варянт е колата да спира да ускорява на 180 защото не и достига мощност и въртящт момент на 5-та скорост и неможе да "избута" над тези километри,това означава да се хващаш и да почваш с тунинга и по двигателя

- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега, твоя двигател не мога да го открия в книжката, щото тя е от 1990 нагоре. Но по това което виждам от другите двигатели, карбураторен 2.0 ОНС вдига мах 180, моя е DOHC EFi 125 к.с. и му дават мах скорост 195 км/ч От това излиза че твоя ще е някъде по средата, затова не виждам нищо странно че от 180 нагоре не дърпа. Това си е доста сериозна скорост. Не ги слушай другите какво ти говорят, тия 250 дето ги вдигат са само в сънищата им. На баща ми новата кола е 142 коня и има мах скорост 204 км/ч И това е нова кола, сам си прави изводи кое е реална скорост за другите коли.
- Cobra
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 10 апр 2005, 12:55
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София/Плевен
- Status: Извън линия
A...тука не съм съгласен...лично съм правил 165 на 3-та при едно изпреварване, иначе нямаше да съм тук сега.Имам 2-ма свидетели...ако щете ми вярвайте.(Че съм си глупав глупав съм, не прецених правилно ситуацията, ама това е отделен въпрос)nikolovvd написа:С какви гуми си?
На 3-та се вдигат 150км/ч и компютъра спира подаването на искра към двигателя.
На 4-та не съм пробвал. Става дума за колата от аватора.
Иначе Rick е прав..наистина към 195 му е макса + - още няколко, зависи и от някои други работи.
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
billy_boy
Интересно ще е да споделиш, при 180 км/ч на коко оборота "замръзва" за да не иска повече. Много ме съмнява да имаш някакъв ограничител в скоростта - за оборотите вероятно имаш. Но при ограничител на оборотите колата просто реве като луда на макс обороти и придърпва (защото компа спира горивото горе долу пред половин секунда, като паднат с 200-250 оборитите пак пуска и абе просто си придърпва). Можеш лесно да го провериш на 2ра, но не е хубаво за колата.
Интересно ще е да споделиш, при 180 км/ч на коко оборота "замръзва" за да не иска повече. Много ме съмнява да имаш някакъв ограничител в скоростта - за оборотите вероятно имаш. Но при ограничител на оборотите колата просто реве като луда на макс обороти и придърпва (защото компа спира горивото горе долу пред половин секунда, като паднат с 200-250 оборитите пак пуска и абе просто си придърпва). Можеш лесно да го провериш на 2ра, но не е хубаво за колата.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи незнам при 180 но при 100 ми е 2000 оборота точно при 3000 оборота вече е 160. 180 да кажем 4. Но мисля че дори и да имам ограничение на оборотите то не е на 4 за6тото съм ги двигал на 1ва и 2ра над това. Не съм се силил на 3та но на 2ра съм правил 120. Иначе колата не се тормозеше и пое тази скорост без да бича педала до дупка. Но не иска да помръдне стрелката дори малко макар и като го натисках до ламарина. Старата сиера съм я изцеждал тя беше 1,6 карб. и правеше 170 с педала до дупка но повече неможеше нямаше душа за повече просто. А иначе колата на 180 не се мъчеше можеше и повече но нещо я спира. Иначе гумите ми са 195/60/15 проверих за разлика в скороста заради гумите и отчитането на километража но то е някъде около 5 км да кажем че са 185... Колкото и да е двигателя имаше още на къде но нещо го спираше.


- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Вкараме в размисъл - значи този двг на максимална предавка трбва спокойно да може да се развърти до 5000 об. ; да са сложили ограничител ?, то той трябва де е електронен и да брои оборотите на дифа или скоростната кутия, просто друг начин няма, а не знам дали тогава въобще са слагали такива.
А иначе и това не е ниска скорост, все пак колата голяма и тежка - за сравнение на БМВ Е36 само 320 и нагоре преминават реално 200 км/ч.
А иначе и това не е ниска скорост, все пак колата голяма и тежка - за сравнение на БМВ Е36 само 320 и нагоре преминават реално 200 км/ч.
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи със сигурност при 100 на 5та са 2000 оборота а при 3 или три и малко за 160 така е да кажем дори 3500 да са 160 макс.ARR_ написа:Нещо не се връзва.Неможе веднъж разликата през 1000 оборота да е 60км/ч,а в следващия момент да е 20км/ч на една и съща предавка.billy_boy написа:Значи незнам при 180 но при 100 ми е 2000 оборота точно при 3000 оборота вече е 160. 180 да кажем 4


- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ама защо си вярваш на оборотомер и скоростомер при положение че редовно показват пълни глупости.
При 190 на километраж съм на 172 по GPS, оборотите ми при включени фарове, като си натисна копчето за стъклото да не може да го качва повече, се променят (според оборотомера, иначе двигателя си ги държи). Уредите на фордовете са толкова прецизни, та чак ми става смешно като се сетя преди защо не са ме спирали полицаите като минавам със 140 покрай тях
При 190 на километраж съм на 172 по GPS, оборотите ми при включени фарове, като си натисна копчето за стъклото да не може да го качва повече, се променят (според оборотомера, иначе двигателя си ги държи). Уредите на фордовете са толкова прецизни, та чак ми става смешно като се сетя преди защо не са ме спирали полицаите като минавам със 140 покрай тях


-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Имам в предвид,че ако е така като казваш при 180км/ч няма да си на 4000 оборота,а на по малко.Механикаbilly_boy написа:Значи със сигурност при 100 на 5та са 2000 оборота а при 3 или три и малко за 160 така е да кажем дори 3500 да са 160 макс.

Ето една формула за смятане на скороста:
Умножаваш предавателното число на 5 скорост по това на диференциала,делиш оборотите на двигателя с полученото число
например 5950:(4.11*0.76)=1905.21,това ти са оборотите на гумите в минута.
http://www.clubford.org/portal/content/view/104/95/
От тук взимаш диаметъра на гумите с които си в мм. и ги умножаваш по 3.14 за да получиш периметъра.Примерно ако гумите на колата са 205/55/15 диаметъра им е 607мм което умножено по 3.14 дава 1905.98мм или 1.905 метра.
Умножаваме оборотите на гумите в минута с периметъра на гумата и получаваме скороста в метри в минута.1.905*1905=3629метра в минута
3629*0.06=217.74км/ч ще се движи нашия примерен автомобил при 5950 оборота в минута

Разбира се е възможно малко отклонение заради периметъра на гумата който се влияе от много неща който могат да се измерят само в лабораторни условия-атмосферно налягане,температура на въздуха натовареност на колата и т.н.
Но като цяло формулата е по точна от километражите,а най-добрия начин според мен е по GPS,но не всички имаме възможност да измерваме така

-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
Челното съпротивление и триенето пречат на двигателя да вдигне високи обороти или ще ги вдига по-бавно,и заради това оказват влияние на максималната скорост.Обаче ако имаш достатъчно мощност да направиш тези обороти скороста ще ти е еднаква.Например ако теглиш каравана с 3000 оборота скороста ще ти е същата както при 3000 оборота без караваната.Поне така съм чувалnikolovvd написа:Формулата не е пълна, защото не отчита челното съпротивление и триенето. А те не се увеличана по линен закон. Формулата е вярна до някъде за безвъздушно пространство.

- red
- потребител
- Мнения: 888
- Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
- Местоположение: На изток от рая :)
- Контакти:
- Status: Извън линия
формулата е вярна, защото чрез нея се пресмята вече достигнатата скорост на движение.
триенето и съпротивленито наистина се увеличават нелинейно (съпротивлението се увеличава на квадрат), но те се от значение когато искаш да пресметнеш необходимата мощност за достигане на определена скорост. или с други думи със сто коня вдигаш х км/ч с двеста обаче няма да вдигнеш 2х км/ч.
триенето и съпротивленито наистина се увеличават нелинейно (съпротивлението се увеличава на квадрат), но те се от значение когато искаш да пресметнеш необходимата мощност за достигане на определена скорост. или с други думи със сто коня вдигаш х км/ч с двеста обаче няма да вдигнеш 2х км/ч.
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами да така е! На по малко съм.
Колеги оказа се че ограничитела на скороста се дължи на не качествено гориво! Значи вече направохме 200
И оборотите ми се съответно.
2000 - 100
4000 - 200
3500 - 160
на 5та скорост. Ето и снимки.
Това на газ. Интересното е обаче че на бмв 318i 115 кс. 100 са му чк на 3000 оборота.


2000 - 100
4000 - 200
3500 - 160
на 5та скорост. Ето и снимки.

Това на газ. Интересното е обаче че на бмв 318i 115 кс. 100 са му чк на 3000 оборота.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта