Страница 1 от 1
Доливане на акумулатор...
Публикувано: 11 юли 2013, 23:52
от knockouta
Здравейте колеги

Не бях писах и чел отдавна, но ми падна акумулатора понеже не бях карал колата доста време и реших да намеря отговор тук... та намерих си зарядно и викам я да отворя да видя как е водата и гледам леко празничко, търсих нещо което да бележи макс. за ниво, но не видях и така долях на око колкото да покрие плочите, абе и отгоре... и сега видях къде била тази "човка" и се оказа че съм сложил отгоре 8-10мм вода в повече. Въпроса е проблем ли е ? и ако да какво да правя

Искам също да замеря и какви стойности трябва да подава алтернатора и да ми дадете някакви цифри с които да сравнявам. Също така приемем съвети за подръжка на акумулаторът, когато колата не се кара повече от 1-2 месеца.
Благодаря предварително!
П.С търсих подобна тема за да не отварям нова, но всичко беше много старо

Re: Доливане на акумулатор...
Публикувано: 12 юли 2013, 01:11
от petkomz
Привет! Не е трябвало да му наливаш вода много над "човката", но не е чак толкова фатално ако го заредиш правилно. Внимавай при зареждането да не надвишаваш 14.4 волта (с толкова трябва да зарежда и алтернатора на автомобила ако всичко е изправно, но при включени много консуматори е нормално да падне до13.8 - 13.9 волта) защото не е добре за акумулатора! Правилното зареждане е с малък ток (което е и по-продължително), като следиш амперметъра можеш да се ориентираш за зареждането - при зареден акумулатор стрелката трябва да клони към 0 ампера. Добре е зарядното да има възможност за регулиране на тока, както и волтметър и амперметър за да следиш показанията. Аз използвам старата руска школа с монтиран цифров волтметър и съм много доволен!

Успех!
Re: Доливане на акумулатор...
Публикувано: 12 юли 2013, 09:04
от madboy
petkomz написа:.... като следиш амперметъра можеш да се ориентираш за зареждането - при зареден акумулатор стрелката трябва да клони към 0 ампера. ................
Аз на стар акумулатор под 2,5 А, не съм виждал да падне тока, ако ще е и два дни да се зарежда.
На нов е логично да падне към 0А, но не ми се е случвало още да заредя чисто нов акумулатор.
knockouta написа:Здравейте колеги

.............. и така долях на око колкото да покрие плочите, абе и отгоре... и сега видях къде била тази "човка" и се оказа че съм сложил отгоре 8-10мм вода в повече. ............. Също така приемем съвети за подръжка на акумулаторът, когато колата не се кара повече от 1-2 месеца.
..............
П.С търсих подобна тема за да не отварям нова, но всичко беше много старо

Нали не си долял чешмяна вода?
Най-добрата поддръжка е да свалиш акумулатора и да го държиш на стайна температура. Иначе зависи от температурите навън- през ден, през два палиш колата и да работи поне десетина минути.
На заминаващ си вече акумулатор, зимата се беше наложило да слезна към 1,00 през нощта, да запаля и да поработи малко колата, защото ми трябваше задължително колата за сутринта.
П.П. Старите теми седят, точно за да не се отварят нови теми.
Re: Доливане на акумулатор...
Публикувано: 12 юли 2013, 09:40
от ЯЛТА
knockouta написа:и се оказа че съм сложил отгоре 8-10мм вода в повече.
Рискуваш евентуално да започне да "кипи" акумулатора. Ако се случи, единственото което може и трябва да направиш е да измиеш там където се е стичало по металните части. Мие се с вода със сода бикарбонат,- това е с цел да не отваряш път на ръждата.
Но може и да не започне да кипи.
Re: Доливане на акумулатор...
Публикувано: 12 юли 2013, 11:27
от petkomz
madboy написа:petkomz написа:.... като следиш амперметъра можеш да се ориентираш за зареждането - при зареден акумулатор стрелката трябва да клони към 0 ампера. ................
Аз на стар акумулатор под 2,5 А, не съм виждал да падне тока, ако ще е и два дни да се зарежда.
На нов е логично да падне към 0А, но не ми се е случвало още да заредя чисто нов акумулатор
Тук малко не съм съгласен! Има разлика между стар и изправен акумулатор. На предишната ми кола - Мондео МК2 дизел, акумулатора който беше на повече от 6 години (толкова го карах аз, а колко са били преди това не знам, защото купих колата с него) и редовно зимата като си го дозареждах стрелката падаше почти до 0 ампера.
Re: Доливане на акумулатор...
Публикувано: 12 юли 2013, 11:57
от madboy
То има разлика също между нов и фабричен.
С тези по-евтините 2-3 години и вече е стар и неизправен.
Re: Доливане на акумулатор...
Публикувано: 12 юли 2013, 12:07
от knockouta
Благодаря за отговорите,
Аз го заредих с по малко от 1/10 от тока. Акумулаторът е 65Ah и го заредих с 2-3А. Зарядното ми е ново, но няма регулатор по ток и напрежение. Заредих акумулаторът до 14.4 - 14.50 волта. Стрелката на амперметърът беше на 0 или малко над нея. На 14.4в акумулаторът започна да се чува как кипи, но не се виждаше през отворите, явно не беше още "бурно" както чета на други места, но след като мина 14.4в реших да го спирам. Сега мисля да му направя този цикъл - тренировъчен или нещо такова беше. Ще му закача една крушка от фар и ще чакам да падне до 11в и после пак пълен заряд. Може да го повторя и още един път.