Старт-Стоп система - съвети? Ford Focus Mk3
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 01 мар 2013, 14:51
- Модел на автомобила: unspecified
- Status: Извън линия
Старт-Стоп система - съвети? Ford Focus Mk3
Здравейте, колеги! От няколко месеца карам Focus 1.0 100ps със споменатата старт-стоп система. Въпросът ми е за съвет от колеги, които от по-отдавна карат такива автомобили, или от разбирачите във форума, някой да сподели някоя тънкост например и т.н.... През търсачката не можах да намеря подбна тема, затова пускам нова. Ако не е в правилния раздел, моля да бъде преместена.
Чудя се, например, под колко секунди на светофар няма смисъл от спирането на двигателя? Засега, най-вече от личен усет, ако приближавам светофар и видя, че му остават по-малко от 10-15 секунди, натискам копчето и двигателя не спира. Чудя се, дали това което правя се отразява на двигателя по-добре, отколкото гасене за 7-8-9 секунди, и после пак стартиране.
Също, допреди да се кача на Фокус-а бях до голяма степен привърженик на целогодишното каране на къси светлини. Сега - не чак толкова
Притеснението ми е от старта на двигателя при включени светлини - дали не прецаква акумулатора. Все пак никой нормален човек сутрин, като се качи в колата, не включва фарове и чак после да пали двигателя. При по-продължителни престои на светофар, фаровете се явяват допълнителен голям консуматор, и скъсяват времето, в което двигателят е спрял - системата по-скоро стартира двигателя, отколкото ако няма фарове. Уфф, даже нещо съм се вманиачил напоследък - като спре двигателя заради старт-стопа, си гася фаровете, като стартира ги пускам пак и т.н.... Накрая ще съм спестил някой друг лев от тоя старт-стоп, но пък ще трябва да сменям врътката за включване на фаровете, която сигурно ще ми излезе двойно
Та в тоя ред на мисли - споделете вашите старт-стоп размисли и страсти!
Чудя се, например, под колко секунди на светофар няма смисъл от спирането на двигателя? Засега, най-вече от личен усет, ако приближавам светофар и видя, че му остават по-малко от 10-15 секунди, натискам копчето и двигателя не спира. Чудя се, дали това което правя се отразява на двигателя по-добре, отколкото гасене за 7-8-9 секунди, и после пак стартиране.
Също, допреди да се кача на Фокус-а бях до голяма степен привърженик на целогодишното каране на къси светлини. Сега - не чак толкова


Та в тоя ред на мисли - споделете вашите старт-стоп размисли и страсти!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Старт-Стоп система - съвети? Ford Focus Mk3
Aко ще спазваш правилника, трябва да си на фарове непрекъснато докато участваш в движението. Чакането на светофар не е паркиране и си наравно с другите, дори и спрял.
Старт стопа за десет секунди изисква перфектен акумулатор и ел система. Преждевременното увреждане на акумулатор и други части може да е с по-висока цена за природата от разхода на гориво. Всяко производство си иска ресурсите. Мисля че в Швейцария, където за маниаци, са предвидили 30 секунди за граница. Трябва да са го обмислили. Може и да са 15 - провери.
Старт стопа за десет секунди изисква перфектен акумулатор и ел система. Преждевременното увреждане на акумулатор и други части може да е с по-висока цена за природата от разхода на гориво. Всяко производство си иска ресурсите. Мисля че в Швейцария, където за маниаци, са предвидили 30 секунди за граница. Трябва да са го обмислили. Може и да са 15 - провери.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Старт-Стоп система - съвети? Ford Focus Mk3
Приятел, колата ти е нова, а мисленето ти е като за стара. Дишай спокойно, инженерите все пак са мислили по този въпрос. Борд компютъра ти трябва да показва колко време е била в покой, и колко в движение, и като си направиш прехода- да го провериш, и да видиш къде е "киро на кирия". А когато вече става въпрос за 5-6 сек., просто отнеми газта лекичко за да преминеш с летящ старт през светофара.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Старт-Стоп система - съвети? Ford Focus Mk3
Дано да е служебна, та да не му плащаш ти ремонтите на това чудо...Като ги гледам на нашите служебни (обикновени дизелови бусчета) колко издържат стартерите с по 30-40 стартирания на ден...Колко различен може да е стартерът на старт-стопа.Разликата предполагам е в плавното стартиране, за да не усещаш кога пали и гасне. Иначе стартерът като нищо може да си е някой от Фиеста 85-ти набор.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 01 мар 2013, 14:51
- Модел на автомобила: unspecified
- Status: Извън линия
Re: Старт-Стоп система - съвети? Ford Focus Mk3
Първо - мерси за отговорите.
Колата не е служебна, и затова си давам зор да разсъждавам по темата
Ялта - в ситуацията, която си описал, постъпвам точно така. Думата ми беше за моментите, когато ще се наложи да съм спрял в покой за десетина секунди на светофар. Иначе сте прави - спирането на светофар наистина не е паркиране. Но и аз точно това писах - че ако е за десет секунди - просто изключвам системата, за да спестя едно (според мен в този случай ненужно) спиране и стартиране на двигателя. Ровил съм за инфо за тая система, и тук и в други форуми, като цяло от обясненията схванах, че спирането на двигателя от старт-стоп и гасенето на двигателя се различават. При старт-стоп, двигателя оставал един вид на stand-by. (Беше нещо, свързано с позицията на буталата, ако се не лъжа, но не разбрам чак до там.) Но пак си мисля, че се тормози двигател и акумулатор, при възобновяване на работата със светещи фарове.
За съжаление, останах с впечатлението, че като цяло този тип системи от скоро са сравнително масови и няма много-много мнения и впечатления за тях. Мисля си, че най-лесно избягването на излишно натоварване може да се избегне с някаква джаджа, която да изключва фаровете, когато СС-системата спре двигателя, и после пак да ги включва. Тук обаче отново стигаме до това, което писа diesel1.6, че в правилника пише друго...
Както и да е, спирам да се въртя в кръг из собствените си разсъждения:) Последно искам само да цитирам какво пише в ръководството (което ми се вижда малко крайно): "За постигане на максимална производителност на системата, изключвайте от скорост и отпускайте педала на съединителя при всяко спиране, което е по-дълго от 2 секунди"...
Колата не е служебна, и затова си давам зор да разсъждавам по темата

За съжаление, останах с впечатлението, че като цяло този тип системи от скоро са сравнително масови и няма много-много мнения и впечатления за тях. Мисля си, че най-лесно избягването на излишно натоварване може да се избегне с някаква джаджа, която да изключва фаровете, когато СС-системата спре двигателя, и после пак да ги включва. Тук обаче отново стигаме до това, което писа diesel1.6, че в правилника пише друго...
Както и да е, спирам да се въртя в кръг из собствените си разсъждения:) Последно искам само да цитирам какво пише в ръководството (което ми се вижда малко крайно): "За постигане на максимална производителност на системата, изключвайте от скорост и отпускайте педала на съединителя при всяко спиране, което е по-дълго от 2 секунди"...
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Старт-Стоп система - съвети? Ford Focus Mk3
Всъщност каква е тази точно система? С електрически стартер или стартиране на двигателя от единия цилиндър? Така пали моторът ми, като наглася буталото точно след ГМТ някъде и дам на контакт 

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4337
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Старт-Стоп система - съвети? Ford Focus Mk3
Стартера е различен (според Microcat), а акумулатора е с по-голям капацитет.S_C написа:Като ги гледам на нашите служебни (обикновени дизелови бусчета) колко издържат стартерите с по 30-40 стартирания на ден...Колко различен може да е стартерът на старт-стопа.Разликата предполагам е в плавното стартиране, за да не усещаш кога пали и гасне. Иначе стартерът като нищо може да си е някой от Фиеста 85-ти набор.
Колега карай си спокойно и остави колата да решава какво да прави. Все пак умни хора са я мислили тази система и поне 5-6 години не би трябвало да имаш никакви проблеми. Предполагам не си си купил новва кола с идеята да я карат и внуците.
Иначе за новата Мазда 6 четох за старт/стоп системата и наистина двигателя се гаси в точно определено положение на буталата и при рестартирането се подава искра и гориво, а стартера подава лек импулс колкото да завърти. Незнам при Форд дали е така.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Старт-Стоп система - съвети? Ford Focus Mk3
И при Форд така пали-спира вала в точно положение и пали с подаване на гориво и искра. Но поне в тоя материал за системата ,който четох, се твърдеше, че системата се подпомага и от стартера.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта