кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
motorista65
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 03 окт 2013, 17:16
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v zetek
Status: Извън линия

кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от motorista65 » 07 окт 2013, 20:11

Здравейте Колеги.от седмица съм собственик на форт ескорт 1.6i 16v на zetek хечбек.Купен от първи собственик от мотопфое и подържан в сервиз.
Минах 500 км,добре беше и сега изведнъж изчезнаха мигачите,чистачките(задна и предни) и вентилатора на отоплението.След обстоен демонтаж и преглед установих че проблема е в кутията с предпазителите.Там влиза захранване и не излиза само на тези 3 уреда.След поставяне на "мост" от съседен бушон всичко си заработва дори когато колата не е на контакт.въпоса ми е : Има ли реле което да ги захранва,когато колата е на контакт защото при нормална работа те спират след завъртане на ключа в позиция 0.А с мост не спират,тоест рискувам да забравя примерно вентилатора на парното и да духне акумолатора.
Също ме интересува,тази кутия с предпазители,да я рзглобя или да търся друга, ако няма реле по веригата което да изкючва уредите.Моето първоначално съмнение бе че вътре са изгорели захранващите пътечки към тези уреди,но пък може и да е външно реле което е залепнало.
прочетох тук всичко за схемите но за сега не се ориентирам добре.Благодаря преварително на отзовалите се на въпроса ми .

motorista65
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 03 окт 2013, 17:16
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v zetek
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от motorista65 » 08 окт 2013, 18:27

Колеги,след кратко мислене и четене по въпроса,разглобих кутията,не открих нищо,сглобих я,монтирах я и всичко си тръгна нормално.Вероятно докато пак се скапе.през това време мисля да търся друга таква за резерв.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10847
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от ЯЛТА » 08 окт 2013, 18:46

Ескорт страда от студени спойки в бушонното табло, след години се окисляват, и проблема е налице.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

motorista65
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 03 окт 2013, 17:16
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v zetek
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от motorista65 » 08 окт 2013, 21:13

Благодаря за мнението колега.И аз стигнах до същото заключение след по обстоен прочит на форума.За съжаление не открих нищо видимо от мен и мултицета,до колкото мога да се ориентирам в ел схемите на кола.То разлика никава от мотоциклетите,само малко по дълги кабели и релета в изобилие.
Последна промяна от motorista65 на 09 окт 2013, 14:11, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от HACKO » 09 окт 2013, 19:00

Ето една тема по въпроса за таблото, от личен опит казвам, че е по-добре да си купиш друго табло за 15-20лв от някой пукт за вторични суровини, отколкото да се занимаваш с ремонт на твоето.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 1%80%D1%82
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

motorista65
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 03 окт 2013, 17:16
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v zetek
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от motorista65 » 11 окт 2013, 20:34

Благодаря за насоките,и аз така съм решил,но за сега не откривам моя модел,вчера прерових 3 морги,над 7 автомобила и не съвпадат напълно кутиите,най четсто липсва един "пин" от долна страна на единия клейморед и разлика в релетата и мостовете от горната страна.
Все пак благодаря за отзивите по тази изтъркана за вас тема и ако някой има информация или може да помогне в търсенето на кутията,то аз ще почерпя. :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от HACKO » 11 окт 2013, 20:47

Разлика има само в годината на производство до95 и след това. Няма значение мотора и купето, поне при Бензиновите (има съмнение че при Дизелите има разлика спрямо бензина, но не е потвърдено), в момента съм със табло от Ескорт седан Зетек 93-94г.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

airheadme
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 22 сеп 2005, 12:08
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v '96 5d hatch
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от airheadme » 11 окт 2013, 21:10

Аз също си патя с бушонното табло. В един момент си бях взел от дизел от съответните ми години. След като пренаредих ВСИЧКИ видими релета, диоди, мостчета и предпазители от старото на новото табло, проблемните ми уреди тръгнаха. Обаче упорито отказваше да угасне двигателя, като изключа от контакт. Продадох го и си намерих следващо от бензин. Сега имам индикации, че няма да ми е последното. :D

motorista65
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 03 окт 2013, 17:16
Модел на автомобила: ford escort 1.6 16v zetek
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от motorista65 » 12 окт 2013, 23:55

Вече си мисля да проследя,кой от двата моста на мястото на релетата подава ток при контакт и да започна да си правя нови електрически връзки към проблемните уреди,разбира се като се съобразявам с предпазители и дебелина на проводника според консумацията.
При условие че не намеря от хечбек 97 ма година.От публикуваната тук информация,както и от другите сайтове,бушоните и релетата ми са подредени по различен начин.Колата е купена от Мотопфое 97-ма и установих че доста са "разпердушинени"сноповете кабели от монтаж и демонтаж плюс един мост между два кабела на горния клейморед като колата е подържана изцяло в сервиза им.На практика ми трябва захранване което да не е директно от акумолатора а да се изключва от контактния ключ.Ако все пак няма ще се сложи реле и пак ще стане.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от HACKO » 13 окт 2013, 00:02

Иди на срещата в Бургас, говори с Иван-peigera ще ти бъде много полезно.
А както писах по-горе трябва ти табло от Бензинов Ескорт след 96г, без значение купе и двигател.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

airheadme
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 22 сеп 2005, 12:08
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v '96 5d hatch
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от airheadme » 13 окт 2013, 00:04

Или пък може да си потърсиш втора ръка за 15-20лв. и да стискаш палци. ;) Тука из форума има немалко. Печелиш, че е оригинално и няма да правиш импровизации. Но пък не си сигурен кога ще те остави и то. :)

Едит: Квото каза НАСКО. :)

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от Филипов » 19 окт 2013, 15:10

Преди да прочета във форума че въпросното табло прави проблеми и аз си имах.

При мен не врътваше бензиновата помпа и не можеше да пали. След тъпи изказвания на няколко пишман майстора че ми е дефектна бензинова помпа и трябвало да се сменя, но тя пък е в резервоара под задната седалка се оправих сам. Глупаците нищо не знаеха и обясняваха че въртяла непрекъснато. Установих че работи само 2-3 секунди при подаване на контакт. При мен като извадя куплинга идваше напрежение, обаче при проба с лампа тя не светваше. Та им теглих майната.
Свалих таблото, огледах го под лупа, не открих студени/лоши спойки. Презапоих го цялото - около 1 час работа. Оттогава 4 години нямам никакъв проблем. Като не разбирате дайте го някой да го презапои, вместо да ровите из моргите за друго. Ще стане по-бързо, по-евтино и по-качествено.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от synthez 3D » 19 окт 2013, 16:39

И аз на времето имах подобни проблеми с бушонната кутия на Ескорта. Разглобих я и презапоих всички спойки и след това всичко заспа. От тогава, никакви проблеми. Предполагам,че ако не можеш ти да я презапоиш, ще намериш някой приятел който е на ти с поялника :D .
Изображение

Потребителски аватар
StoNelHa
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 08 юни 2012, 07:51
Модел на автомобила: Ford Escort Combi 1.6 16v 1996г
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от StoNelHa » 10 яну 2014, 12:47

Здравейте, и при мен вчера се получи нещо подобно.
Изчезнаха мигачите, чистачките (предни и задна заедно със системата за пръскане) и климатика. Интересното е обаче, че преди около 2 седмици свалях таблото с бушоните и за по-сигурно презапоих всички спойки. Бушоните са здрави, склонен съм да приема, че и в таблото с бушони не е проблема.
Ако имате някакви идеи къде да търся моля споделете.

Забравих да кажа, че става въпрос за ескорт комби 1.6 16v 1996г

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от HACKO » 10 яну 2014, 13:03

StoNelHa написа:..... Интересното е обаче, че преди около 2 седмици свалях таблото с бушоните и за по-сигурно презапоих всички спойки. ....
А разгъна ли платката или презапои само които спойки видя на повърхността?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
StoNelHa
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран: 08 юни 2012, 07:51
Модел на автомобила: Ford Escort Combi 1.6 16v 1996г
Status: Извън линия

Re: кутията с предпазители,реле или нагоряла пътечка в платките.

Мнение от StoNelHa » 10 яну 2014, 13:05

HACKO написа:
StoNelHa написа:..... Интересното е обаче, че преди около 2 седмици свалях таблото с бушоните и за по-сигурно презапоих всички спойки. ....
А разгъна ли платката или презапои само които спойки видя на повърхността?
Презапоих всички и от двете страни на панела. Опитах и с няколко пити вадене и вкарване на буксите при волана за лостчетата обаче без резултат.
Аварийните мигачи работят и ел. мотора на парното също. Климатика не работи.


Сега като проверих се оказа, че като включа мигач и чистачки и на предпазителите няма ток. На предпазителя за климатика има ток, но не тръгва.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта