Датчик включване на перката >?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Датчик включване на перката >?

Мнение от I.Stoyanov » 14 окт 2013, 22:23

Здравейте, имам леки чуденки със системата от датчици на моето фордче. А именно - преди няколко дни имах инцидент, поради невключване на перката ми гръмна радиатора :shock: , подмених го, за щастие други щети няма. Проблемът е датчика. Дотук нищо неясно нали ?! Само дето моя вентилатор е на 2 скорости - 1-ва е през резистор, който подозирам че не работи. Преди включваше само 2-ра степен, но не съм имал проблеми сега и тя не работи. Датчика, който я пуска е с 4-ри крачета и се намира на тялото на термостата. Всичко е ясно, само се питам, защо имам още 1 датчик на горния маркуч на радиатора и висящи свободни букси около датчика (той самия си е включен).
Изображение
- това е въпросният датчик на маркуча. Като разкача неговата букса и я закъся, подам напрежение или каквото и да било нищо не се случва ! Та за какво е тоя датчик при полужение че имам този :
Изображение



Поздрави !
п.п. някакви идеи, за замяна на резистора на 1-ва степен. Още не съм го тествал, ма друг виновник няма, освен него :arrow:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от Любо » 15 окт 2013, 10:13

Втория датчик да не е за уреда на таблото? Ако е за него, като окъсиш крачетата стрелката на таблото трябва да отиде във външния край на червения сектор.
Втората степен трябва да сработи при доста висока температура... нещо като 102 градуса ми се върти в главата. По показанията на таблото - преди червено, но към края на надписа.
Относно резистора за първа стапен - виж дали не е изгорял само термо бушона. Струва стотинки и може да се подмени само той.

I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от I.Stoyanov » 15 окт 2013, 14:44

Днес взех датчик Clarostat на Vernet, цената е доста добра, не че правя реклама. Та на него пише:
*първа степен - 100*-95*
*втора степен - 110*-105*
След малко ще отида да го сменя да видим какво ще стане. А втория датчик НЕ е за таблото. Този за таблото е с ч краче и е на дамия блок ! Според мен е резервен или има нещо общо с климатика, макар че на датчика пише 112*-118* :lol: . Както и да е ще го мисля, след като подкарам прва степен. Тази термо защита къде да я дира ?

Поздрави !

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от Любо » 15 окт 2013, 15:57

На самия резистор. Резистора всъщност е едно голямо съпротивления сложено върху пластмасова подложка. На същата тази подложка е и въпросния термо бушон. Вързан е, ако правилно си спомням последователно на самото съпротивление.
Принципно като авто част върви цялото комплект и не е втино, за това ти предложих да го провериш и ако в термо съпротивлението е проблема да смениш само него.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от opex » 15 окт 2013, 17:36

Коя година е ескорта? Какъв 1.6 е двигателя? Има ли климатик?
На 1.6 16в 90кс датчика за таблото е на термостатното тяло отдолу. Има едно голямо зелено реле зад акумулатора, което командва перката на радиатора. То пък се командва от датчика на маркуча след радиатора, като се окъсят /не мога да кажа сега кои/ пинове на буксата перката трябва да тръгне (ако е здрава тя и/или релето). Не може да се сбърка или да стане късо - с един мост се пробват комбинациите.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от I.Stoyanov » 15 окт 2013, 21:01

Проблема е решен или по-скоро локализиран - релето (м@миц@тамУ). На втора степен бачка, ма на първа неще. Какво ли не правих, релето го отворих още в началото, закъсявъйки го тръгваше, обаче контактните пластини бяха нагорели и не даваше контакт. Почистих и нещата тръгнаха, дори стария датчик май си е годен. Незнам дали да го сменям - вие как ще процедирате >?
* датчика вкл'чва първа степен на 2/3 , тоест когато стрелката подмине О (norm) , n- е най-близо до червеното. Не съм пробвал дали ще включи 2-ра степен, но би следвало да се включи съвсем малко преди червеното. Новия датчик е при мен, но все още не съм го монтирал, ама така и така го взех, по-добре е да го бодна, да не стане пак някой пИниз.

Поздрави и благодаря на отзовалите се :)

I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от I.Stoyanov » 20 окт 2013, 14:31

Направих аутопсия на датчика (стария) :mrgreen: - прецакан отвсякъде. Първа степен включева на полужение 2/3 от зоната на датчика. Втора я няма :shock: . И случилото се при мен е - прецакано реле за първа работеща, работещо реле за 2ра не работеща ... С новия датчик и ревизия на релето всичко се нагласи. Датчика сега включва точно по средата и изключва когато стрелката стигне М (най малката степен) втора би следвало да се включи малко след това. Такс нещата си идват в ред. И съвета ми към всички е - тествайте си датчика и релето, че за такава дреболия миже да си отворите ОГРОМНО главоболия и разходи :)

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от essex » 20 окт 2013, 20:53

Колега Стоянов, би ли ми обеснил някой неща, защото при мен и 2-те степени не работят и добре че видях как отива към червеното за да пусна климатика и да се охлади.
Първата степен на вентилатора само от датчика на маркуча ли зависи ? Релето влиза ли в работата на първа степен?До колкото знам има и някакво термо реле
Втората степен от релето ли зависи само ? Ако не работи релето значи и перката няма да се пусне на 2-рата степен ?
видях че буксата и датчика са много мръсни, става дума за този дето е на маркуча с 4 кабела, свалих букста и какво да видя вс е зелено-синьо и метални пинове никъде не се виждаха и разбрах че точно там е и спукан маркуча и леко е сулзело за да стане така, погледнах и букста на релето но там е като чисто ново :mrgreen: взех си маркуч със датчик но нямах време да го сменя.
Ако ми дадеш отговори на горните въпроси ще ми се изяснат нещата.
Как може да се провери дали релето бачка?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от carrot » 22 окт 2013, 12:55

И двете степени зависят (едновременно) от датчика (тоя с 4-те пина) и от релето :D:
Ако датчика не включва (той тоя датчик всъщност не е датчик :D: , а термоключ) нито на първа, нито на втора степен - няма да завърти перката. Може да се тества с окъсяване на буксата. само дето не се сещам в момента кои пинове....
Ако има проблем с резисторния блок на първата степен също няма да работи на първа степен, но ще работи на втора.

п.с.
тъй, сетих се откъде съм гледал схемите, (тъй като и хайнес и етцолд точно там не са коректни) -> аутодата, wiring diagrams - air conditioning.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от essex » 22 окт 2013, 15:24

Как да замеря резисторния блок ? Разбрах кой кабел е маса, на другите 3 кабела има по 12 волта :-/: може би е 12 волта за 1-ва степен, 12 волта за 2-ра степен и резисторния блок. Първа степен датчика и резисторния блок, а втора степен датчика и релето.
Чудя се дали да играя на руска рулетка като правя късо масата с който и да е от 3-те кабела :D: дали ще изгори нещо ?
Датчика за температурата на таблото от долната част на термостата ли се намира, защото днес като сменях спукания маркуч го залях с антифриз и ми се стори че започна да показва неверни показания стрелката на таблото, пипам маркуча за големия кръг (от термостата към радиатора) и е доста горещ, накрая реших да пусна климатика да охлади, защото не ми се прави двигател и приключих.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от carrot » 23 окт 2013, 11:32

Ъъъъ, нещо не те разбрах *00147*

Датчика управлява релето, от него тока въри през резистора (за първата степен само) после е перката.
Към датчика отиват 4 кабела - 2 кабела х12V (маса няма!, излизат още 2 кабела - като включи има 12V), като стане 100-тина гр., цъква, 12-те V хукват към релето, то превключва и пуска ток през резистора към перката - първа степен.
Като стане към 110 гр. датчика пак цъква (втория контакт), 12-те V пак хукват към релето, то превключва и пуска ток към перката - втора степен.
Резисторния блок има съпротивление (по бегъл спомен) около 0.7 ома.

Като си сменил маркуча (и датчика), вземи "свари" стария датчик със закачен омметър да видиш дал включва.
Ето я схемата Изображение

S24 - датчик
K12 - реле
R46 - резистор
sw - черно
sw rt - черно-червено
sw bl - черно - синьо
ws - бяло
ge - жълто
br - кафяво

I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от I.Stoyanov » 23 окт 2013, 12:31

Малко късно видях, че сте писали, ама имах да готвя протокол по ХИМИЯ :lol: .
Ще започна по реда на веригата, макар че колега по горе го е обяснил.
От акумулатора имаш +, който минава през контактния клю (когато дадеш на контакт само тогава работи), след това този + отива на датчика (този с 4 крачета). Датчика служи за прекъсвач, който затваря веригата на определена тмпература - първа степен на 100градуса, втора към 110*, съответно затваря на 95* и на 100*. От датчика + са отива към релето, което на свой ред "пуска" ток към перката в зависимост 1-ва или 2-ра степен.
При теб 99% е датчика. Можеш да го провериш много просто по метода на изключване. Откачаш буксата с 4-те жици дето е на датчика на темостатното тяло (под маркуча на радиатора влизащ в блока). На въпросната букса крачетата са разположени несиметрично. Които и крачета да закъсиш нищо няма да се случи или ще тръгне перката или не :mrgreen: . Но попринцип крачвтата са 2-по близо разположени и 2 по раздалечени. 2-те близките са за 1-ва и 2-ра степен, закъсяваш едно от тях с едно от раздалечените. Само на едното тръгва, тоест имаш 1 излишно краче ( подозирам че е за отчитане на температурата, но то не се ползва в случая). Както и да е та, вадиш датичка и закъсяваш докато не тръгне :D , сам ще разбереш коя е 1-ва и коя 2-ра степен. При мен се случи следното:
Датчика включваше само 1-ва степен, но над 100градуса, така си и карах, но след като релето бе хванало нагар :D: първа степен не работеше и тъй като втора не ключва от самия датчик (релето за 2-ра работи) стрелката отиде в червеното. След смяната на датчика и почиставнето на релето всичко си дойде на място, НО при теб съм сигурен, че поне 1-ва степен работи, защото релето за 1-ва степен от датчика и от климатика е на едно. Тоест щом като пуснеш климатика перката работи значи, че релето работи, поне на първа. За втора пробата с окъсяването на пиновете на буксата на датчика.
Дано да схвана. Провери при първа възможност и ако всичко работи с окъсяване - датчик. Нов е към 23лв (Френски), така че не е особено непосилен 8) , а е жезнена необходимост.

Поздрави !

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от essex » 24 окт 2013, 18:13

Значи при закъсяване и 2-те степени на перката се пускат, което значи че проблема от датчика е проблема. Замерих и датчика под термостата и ми показа 6600 ома , при положение че е 10-12 градуса ? Ако гледам от тази http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=11&t=10047 тема стойностите за температурен датчик за антифриза и за въздуха, значи че датчика за таблото е наред.
Премерих и термо резистора и 0.8-0.9 ома.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

I.Stoyanov
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 10 сеп 2013, 09:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от I.Stoyanov » 24 окт 2013, 19:09

Сменяй датчикА, както казах не е скъп, а от него зависи ВСИЧКО.


* едит - затова недолбвам колите с ел.перки - заради един датчик може да ти замина целия двигател :twisted:

Поздрави !

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от ЯЛТА » 24 окт 2013, 19:44

* едит - затова недолюбвам колите с ел.перки - заради един датчик може да ти замина целия двигател
Сложи един светодиод да ти показва кога се е включила перката да върти.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Датчик включване на перката >?

Мнение от essex » 03 ное 2013, 11:11

Проблема мисля че се оправи, тъй като точно това водно съединение беше протекло точно при датчика, аз взех друго втора ръка със датчик.
При стария датчик с буксата видях че се е окислило в зелено-син цвят, почистих добре буксата и сега първата степен мисля че ми я включва на R.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта