Страница 1 от 2
					
				Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 08 ное 2013, 22:02
				от kosta69
				Здравейте колеги!
Въпроса ми е следният;
През юли 12г. сложих нов акумулатор ''Banner''
http://www.bannerbatterien.com/backend/ ... 090101.pdf
На етикета пише че, не е обслужваем и аз наистина до сега не съм го поглеждал.Днес свалих капака да го видя- не че има проблем,просто ей така и забелязах че, под етикета има ревизионни капачки.
Наистина ли не е обслужваем или аз съм закъснял с проверката?
Може ли да се зарежда на зарядно ако трябва и трябва ли да се развиват капачките? Не че не съм зареждал акумулатори и знам как, ама този ме шашка.
Благодаря ви предварително !
 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 08 ное 2013, 23:27
				от ЯЛТА
				Може да се зарежда, ако е необходимо. Отгоре има ли "око"- прозорче, ако има то като погледнеш в него трябва да е зелено,- което показва че акумулатора е добре, ако е черно-е "заминал". Но може да са използували старата кутия без прозорче, тогава трябва да се довериш на описанието.
			 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 09 ное 2013, 14:12
				от kosta69
				На предишният акумулатор имаше прозорче, но на този няма.
За сега няма да го пипам,защото още е в гаранция.Намерих статии за акумулатори в които пише че,електролита на необслужваемите е по-гъст от другите и не се изпарява толкова лесно.Може би затова капачките са запечатани с фолио, за да не се отварят често.
			 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 09 ное 2013, 18:11
				от GAZ66
				Другия вариант е да питаш това което те интересува,  от където си го купил.
			 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 11 ное 2013, 09:25
				от Ribar
				Колега,
Необслужваем акумулатор означава, че той не е с класическия електролит - разредена с вода сярна киселина с определена плътност при заредено състояние, т.е. не се налага периодочно да се проверява нивото на електролита и да се долива дистилирана вода при нужда. При необслужваемите пак електролита е със сярна киселина (все пак това е оловен акумулатор), но там нещата са по-различни.
Няма акумулатор, който да не се зарежда, ако напрежението му при покой падне под определено ниво. Той затова е акумулатор. Нали и самият автомобил го зарежда. 
Само да добавя. При класическите оловни акумулатори истинският критерий за състоянието на акумулатора е плътността на електролита. При тях можеш да я измериш през ревизионните отвори.
Поздрави!
			 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 11 ное 2013, 20:35
				от kosta69
				Ribar написа:Колега,
Необслужваем акумулатор означава, че той не е с класическия електролит - разредена с вода сярна киселина с определена плътност при заредено състояние, т.е. не се налага периодочно да се проверява нивото на електролита и да се долива дистилирана вода при нужда.
Благодаря за отговора, колега!
Това означава ли,че капачките не се развиват при зареждане на зарядно устройство извън колата?
 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 11 ное 2013, 20:57
				от ЯЛТА
				Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
			 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 11 ное 2013, 21:09
				от kosta69
				ЯЛТА написа:Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Колега ЯЛТА,това исках да разбера.
Мерси!
 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 16 ное 2013, 16:58
				от dreadx
				Аз точно на "необслужваем" съм виждал как електролитът е паднал доста под нивото на оловните пластини и акумулаторът е офирясал от това, че никой не е отвивал капачките да го следи и да долива вода ако се наложи. Естествено ако акумулаторът е в гаранция няма да му я признаят ако видят, че е разлепвал стикерите и е отвивал капачките..
			 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 16 ное 2013, 20:42
				от dimkar
				А как се проверява нивото на електролита на необслужваем акумулатор? Моите са Varta Silver Dynamic и не виждам от къде може да стане това.
			 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 16 ное 2013, 21:37
				от kosta69
				dimkar написа:А как се проверява нивото на електролита на необслужваем акумулатор? Моите са Varta Silver Dynamic и не виждам от къде може да стане това.
Колега,виж тук.Това е инструкция за експлоатация за тези акумулатори.
Дано да съм помогнал.
http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 150x75.pdf 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 16 ное 2013, 21:57
				от peigera
				ЯЛТА написа:Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Е на един такъв не обслужваем аз го отворих, долях си му вода и си го имам вече 4 години. И за момента не е дал признак, че се скапва.
 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 16 ное 2013, 23:04
				от dimkar
				Как го отвори? Не виждам къде има капачки:
 
В тази инструкция не пише нищо за проверка нивото на електролита.
 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 17 ное 2013, 01:14
				от HACKO
				dimkar написа:Как го отвори? Не виждам къде има капачки:......
Има, там където са на старите акумулатори, лепенката ги покрива, махни я и ще ги видиш.
 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 17 ное 2013, 11:14
				от peigera
				Точно където е казал Наско. Отлепя се лепенката и има едно пластмасово капаче. То е залепено, отлепих го с права (плоска) голяма отвертка и отдолу са капачетата.
			 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 17 ное 2013, 16:35
				от dimkar
				Добре де, на обикновените акумулатори си има капачета, през които може да се долива вода. На необслужваемите не са предвидени такива екстри. Тогава защо е необходимо да разлепвам етикети, капаци и т.н.? Би трябвало да не се налага проверка. Иначе защо им викат необслужваеми? Питам, защото това са ми първите акумулатори от този вид. Вече направиха 2,5 години и са пушки. Май месец догодина им изтича гаранцията и дотогава не бих направил нищо, с което да им наруша външния вид. Но след това не се знае.
			 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 17 ное 2013, 18:38
				от HACKO
				Да де, нищо не се прави. Това дето го пишем за разлепване на етикети, отваряне на капачки, доливане е като изпадне в "клинична смърт" 

 , да се изцеди и последната искрица живот, ако е останала такава. Ако нищо не стане  

 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 17 ное 2013, 19:18
				от dimkar
				Ясно.
peigera написа:...Е на един такъв не обслужваем аз го отворих, долях си му вода и си го имам вече 4 години. И за момента не е дал признак, че се скапва.
Това след колко години експлоатация на акумулатора го направи?
 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 22 ное 2014, 13:11
				от toniboy
				От 4 месеца карам с този акумулатор. 
 

Още е в гаранция , необслужваем и няма око . 
4дена колата не съм я карал температурата на вън е около 10 градуса и днес слизам въртя и много трудно едва превъртя стартера и релетата зачаткаха. 
Замерих напрежението 11.5 v , очевидно недостатъчно да запали. Викнах приятел закачихме кабели и докато пъхна ключа и запали - но какво се получи музиката свирна а панела на радиото е в къщи. Възможно ли е 4 дена да е свирило  без панел и да е паднало напрежението + алармата свири,свети 2 дена от бурята?
Та въпроса ми е сега покарах малко колата и вече си пали нормално но трябва ли да го закача на зарядното да го зареждам 8-10 часа или  да го оставя алтернатора да си го зареди или дозареди сам ? 
колата я карам на къси разстояния 25км на ден . 
Явно плеъра нещо е дал фира  а ми казаха като махам панела пурво да го изключвам а аз направо си го свалям  . Но пък после като паля без него не ми е свирвало музика, за всеки случай го рестнах от копчето му.  Има модели  докато свири радиото може да махнеш панела и да сложиш диск,
От друга страна е вържано към боша като изкарам ключа и спира , за да работи трябва клуча да е на полу контакт да отключи волана и тогава тръгва след това вече е контакт за лампите и стартиране.  Утечка нещо да има  мерена е 0.02 мом , мисля беше за гаранцията,
 
			
					
				Re: Необслужваем акумулатор
				Публикувано: 22 ное 2014, 17:42
				от HACKO
				Задължително зареждане със зарядното. За да го възстанови алтернатора, трябва да идеш поне два пъти до София.