Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
BadKid
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?

Мнение от BadKid » 21 ное 2013, 16:42

Здравейте,

Свалях си дроселовата клапа на Фокуса, за да я почистя. TPS датчика (потенциометъра) смених с нов, оригинален. Необходимо ли е да бъде закачана на компютър, за да се обучи потенциометъра и дросела? Правят ли това в МП ? Питам, защото колата в движение и изключване от скорост държи обороти от порядъка на 1450-1500, а ги сваля до към 800 едва, когато спра в покой и двигателя работи, освободен от скорост. Досега съм карал все дизелови коли, а ми казаха, че това с тия високи обороти било характерно за бензиновите мотори заради нуждата от по-високи обороти при качване на предавките, т.е. самият процес да става по плавно..

Това с обучаването ми го каза собственик на Вектра Б, при която той е сменил целият дросел с датчика (капсуловани са заедно, което е гавра в потребителя, защото цената е 700лв..заедно, а те разделено не се продават както при Форд-а..)

Та и неговите обороти са били така високи, а след обучаването са нормализирани до 800 на празен ход.

Поздрави.

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?

Мнение от urgan » 21 ное 2013, 17:21

Малко ме съмнява да се обучава каквото и да е по дросела. Там няма нищо компютърно просто един потенциометър който дава информация. Ако говорите да ресетнеш компа това е друго, но и при вектрата ме съмнява да се обучават тия неща. Карал съм два екошит двигатела на опел и нямаше никакви обучения. По скоро VSS трябва да се провери щом само в движение се вдигат оборотите. Ако е причината дросела нали се сещаш че и в движение и на място ще прави чалъми.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?

Мнение от HACKO » 21 ное 2013, 19:20

Изключи акумулатора за 10-15мин, като го включиш отново компютъра ще провери датчиците и ще се адаптира към тях. Отначало може да се държи странно, но след известно време всичко ще дойде на място.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?

Мнение от Didibao » 22 ное 2013, 01:20

На много коли дроселите се обучават през диагностика или настройват с помощта на измервателна апаратура, така че е възможно и да се налага да се обучи.
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?

Мнение от urgan » 22 ное 2013, 15:05

Много се съмнява да се обучават ама както кажете. Това всек пак не е космически кораб, дросел като дросел има и все пак говорим за 99 година кола. За компа на колата съм съгласен че се обучава но немога да се съглася и за дросела. Кои са тия много коли от същата година дето им се обучава дросел? Опел до 98 влагаха монота в астри и вектри.
Изображение

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?

Мнение от baro » 22 ное 2013, 16:12

Доста от ВАГ групата са така тъпо направени ,ТПС ,стъпков мотор всичко едно цяло и то доста скъпо.При по-старите зетеци ТПС може да се намества в някакви граници ,но при ресет на компа ще се адаптира за новото положение.

BadKid
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?

Мнение от BadKid » 23 ное 2013, 17:15

Не знам дали е възможно, но след като пренощува една нощ колата на сутринта оборотите си бяха вече нормализирани и така вече няколко дни.. всичко е наред, мисля.

В МП казаха, че не се обучава дросела и потенциомера. Предлагат някаква услуга за 18лв., която доколкото разбрах ъпдейтва софтуера и ако има някакви характеристики от новият детайл, които трябва да се напаснат към компютъра, се изчистват..

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?

Мнение от urgan » 23 ное 2013, 21:07

BadKid написа:В МП казаха, че не се обучава дросела и потенциомера.
Казах ти :D
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта