Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
- Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
Здравейте,
Свалях си дроселовата клапа на Фокуса, за да я почистя. TPS датчика (потенциометъра) смених с нов, оригинален. Необходимо ли е да бъде закачана на компютър, за да се обучи потенциометъра и дросела? Правят ли това в МП ? Питам, защото колата в движение и изключване от скорост държи обороти от порядъка на 1450-1500, а ги сваля до към 800 едва, когато спра в покой и двигателя работи, освободен от скорост. Досега съм карал все дизелови коли, а ми казаха, че това с тия високи обороти било характерно за бензиновите мотори заради нуждата от по-високи обороти при качване на предавките, т.е. самият процес да става по плавно..
Това с обучаването ми го каза собственик на Вектра Б, при която той е сменил целият дросел с датчика (капсуловани са заедно, което е гавра в потребителя, защото цената е 700лв..заедно, а те разделено не се продават както при Форд-а..)
Та и неговите обороти са били така високи, а след обучаването са нормализирани до 800 на празен ход.
Поздрави.
Свалях си дроселовата клапа на Фокуса, за да я почистя. TPS датчика (потенциометъра) смених с нов, оригинален. Необходимо ли е да бъде закачана на компютър, за да се обучи потенциометъра и дросела? Правят ли това в МП ? Питам, защото колата в движение и изключване от скорост държи обороти от порядъка на 1450-1500, а ги сваля до към 800 едва, когато спра в покой и двигателя работи, освободен от скорост. Досега съм карал все дизелови коли, а ми казаха, че това с тия високи обороти било характерно за бензиновите мотори заради нуждата от по-високи обороти при качване на предавките, т.е. самият процес да става по плавно..
Това с обучаването ми го каза собственик на Вектра Б, при която той е сменил целият дросел с датчика (капсуловани са заедно, което е гавра в потребителя, защото цената е 700лв..заедно, а те разделено не се продават както при Форд-а..)
Та и неговите обороти са били така високи, а след обучаването са нормализирани до 800 на празен ход.
Поздрави.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
Малко ме съмнява да се обучава каквото и да е по дросела. Там няма нищо компютърно просто един потенциометър който дава информация. Ако говорите да ресетнеш компа това е друго, но и при вектрата ме съмнява да се обучават тия неща. Карал съм два екошит двигатела на опел и нямаше никакви обучения. По скоро VSS трябва да се провери щом само в движение се вдигат оборотите. Ако е причината дросела нали се сещаш че и в движение и на място ще прави чалъми.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
Изключи акумулатора за 10-15мин, като го включиш отново компютъра ще провери датчиците и ще се адаптира към тях. Отначало може да се държи странно, но след известно време всичко ще дойде на място.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
На много коли дроселите се обучават през диагностика или настройват с помощта на измервателна апаратура, така че е възможно и да се налага да се обучи.

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
Много се съмнява да се обучават ама както кажете. Това всек пак не е космически кораб, дросел като дросел има и все пак говорим за 99 година кола. За компа на колата съм съгласен че се обучава но немога да се съглася и за дросела. Кои са тия много коли от същата година дето им се обучава дросел? Опел до 98 влагаха монота в астри и вектри.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
Доста от ВАГ групата са така тъпо направени ,ТПС ,стъпков мотор всичко едно цяло и то доста скъпо.При по-старите зетеци ТПС може да се намества в някакви граници ,но при ресет на компа ще се адаптира за новото положение.
-
- потребител
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 авг 2008, 07:53
- Модел на автомобила: Ford Focus MK 2.5, 2009г, 2.0 LPG, 145 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
Не знам дали е възможно, но след като пренощува една нощ колата на сутринта оборотите си бяха вече нормализирани и така вече няколко дни.. всичко е наред, мисля.
В МП казаха, че не се обучава дросела и потенциомера. Предлагат някаква услуга за 18лв., която доколкото разбрах ъпдейтва софтуера и ако има някакви характеристики от новият детайл, които трябва да се напаснат към компютъра, се изчистват..
В МП казаха, че не се обучава дросела и потенциомера. Предлагат някаква услуга за 18лв., която доколкото разбрах ъпдейтва софтуера и ако има някакви характеристики от новият детайл, които трябва да се напаснат към компютъра, се изчистват..
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Обучаване на дроселова клапа и потенциометър?
Казах тиBadKid написа:В МП казаха, че не се обучава дросела и потенциомера.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта