Страница 1 от 1
Кога трябва да се смени акумулатора?
Публикувано: 30 ное 2013, 18:16
от BIGFORDFAN
Здравейте колеги, понеже от известно време имам сериозни притеснения дали акумулатора ми е ''заминал'' и реших да се допитам до форума. Става въпрос за Мондео мк1 1.8 ТД, преди 3 години си взех VARTA 74Ah, 750А Silver, втора ръка, но много запазен. Това ще му е трета зима, но вече забелязвам че не върти както първата година. По принцип е висок клас и е ''яко куче'', та затова реших да го занеса на ''доктор'' по акумулатори, за профилактика (дозареждане, доливане на електролит и т.н.). Човекът обаче ми каза че е ОК, тества го с товарна вилка и държеше 9.3V, което според него е добре и няма нужда от зареждане. Сутрин обаче като паля чакам да подгрее хубаво докато изгаснат свещите и след това дооооста бавно завърта, като винаги си пали в крайна сметка, но лампата на АБС продължава да свети още 4-5 секунди. Та сега се чудя какво да правя, излишни пари за нов нямам, но в краен случай ще купя, просто колата се кара всеки ден и няма как.
Re: Кога трябва да се смени акумулатора?
Публикувано: 30 ное 2013, 19:16
от teoto
Проблема с бавното въртене може да е от стартера.
Re: Кога трябва да се смени акумулатора?
Публикувано: 30 ное 2013, 19:32
от eodor
На товарна вилка с такъв волтаж е пътник . Кажи на "доктора " да ти тества един редовен пред теб . На бензинова кола предполагам може да удържи още , но дизелът с неговите свещи и товар при палене събарят бързо . Този акумулатор не може дори да захрани работния волтаж на свещите . Дозареди си го ,може и да "дойде на себе си " малко .
Re: Кога трябва да се смени акумулатора?
Публикувано: 30 ное 2013, 19:45
от BIGFORDFAN
Със сигурност е ''пътник'', аз и не очаквам да изкара много още, но поне ми се иска до лятото да избута. Иначе ме притеснява че няма как да пробвам с друг акумулатор как ще върти, за да сравня, но ако колата е работила до скоро, тя пали от 1 оборот, а пък рано сутринта е тегавото въртене. Трудно ще го оставя и за зареждане, защото нямам втори, а колата се кара всеки ден (за съжаление).
Re: Кога трябва да се смени акумулатора?
Публикувано: 30 ное 2013, 22:40
от S_C
На 9,3 волта е с единия крак в кофата.Още на първите по-сериозни студове много вероятно да влезе и с другия.Така,че...мисли за смяна-дизела си иска яка батерия.
Re: Кога трябва да се смени акумулатора?
Публикувано: 30 ное 2013, 23:10
от BIGFORDFAN
Явно ще се сменя при първа възможност, просто е с висок стартов ток и исках да го ползвам още известно време, но ''майстора'' ми каза че щом държи 9.3 под товар и не пада, значи е ОК. Ще се оглеждам обаче за поне 720А стартов ток, за да нямам проблеми с новия.
Публикувано: 01 дек 2013, 00:16
от OgiDogi
Това не пречи да направиш една профилактика на стартера - хубаво почистване на остърганият графит от четките в каналите и около колектора, почистване на редуктора и втулките на ротора + гресиране с MoS2 смазка за карета. И моят въртеше с мъка, докато не го почистих и смених четките.