Страница 1 от 1

Въпрос за подгяващи свещи на ТД 1.8

Публикувано: 05 ное 2006, 11:10
от schumi
Има ли смисъл да проверявам подгряващите свещи на мондеото след като пали и при минус 4? Възможно ли е все пак някоя да не работи и да пали при тази температура?
Благодаря!

Публикувано: 05 ное 2006, 11:51
от shaby
Съмнявам се... Моя се зореше и на 20 градуса през лятото и като ги смених стана супер. Твоя щом пали и на студено би трябвало всичко да е ОК :)

Публикувано: 05 ное 2006, 12:36
от schumi
Аз си мисля дали е възможно да има проблем дори и с една.

Публикувано: 05 ное 2006, 12:53
от shaby
На мен ми беше прекъснала само четвъртата и пак палеше за 5-6 секунди. Пак ти казвам моето мнение - щом казваш че и на студено ти пали леко, значи просто не ми се вярва да имаш проблемна свещ

Публикувано: 05 ное 2006, 16:53
от Луки
ако не работи дори само една ще имаш проблем при паленето

Публикувано: 05 ное 2006, 19:58
от schumi
Мерси за отговорите, няма да си играя да проверявам свещите!!!

Публикувано: 14 ное 2006, 23:58
от sali_k
При моя двигател 1,8Д (без турбо) ако е изгоряла едната свещ няма палене. Дори лятото въртя 10 минути!
А да палиш при -4 при изгоряла свещ е абсурд. Ако не вярваш откачи кабела на едната свещ и опитай да запалиш - невъзможно е :D .

Твоят въпрос има и друга страна.
Свещите с течение на времето променят своите характеристики. Дадена свещ може да работи, но да бъде с намален капацитет (загрява до по-ниска температура например). Това да се определи една свещ дали загрява до температурата на която е разчетена и за секундите при които се достига тази температура изисква специална апаратура и ще струва колкото няколко свещи.
Аз ти препоръчвам да провериш по каталог живота на твоите свещи (брой цикли) и ако си ги надминал може да се сменят за да не те остави колата на пътя.
Все пак ако запалиш първия път след това е лесно дори и с повредена свещ.
Искам да дам един съвет към колегите при палене със изгоряла свещ:
Полейте горивопроводите, дюзите и филтъра с кофа гореща вода.
Ако не запали повторете процедурата.
Ефекта от топлата вода е поразителен. Пазете алтернатора от заливане!

Публикувано: 15 ное 2006, 01:48
от snaiperisto
Кви хора сте вие бе , като палите по 10мин. при плюсови температури що за боклуци карате...по добре си трайте а не плямпайте простотий от рода на "ако дори една свещ не бачка нема палене" , щото мойте дизели палят и без подгряване...даже единия нямаше реле на свещите като го купих па си палеше за 3-4 секунди...

.

Публикувано: 15 ное 2006, 10:24
от dreidrei
При мен ситуацията е следната - преди време като паднаха температурите под нулата с едно подгряване не щеше да пали (или по изклиучение, но много трудно), на втория опит обаче палише без грешка. Един майстор ми каза да не я мъча (докато не разбера каква е причината и не я отстаня) и в големи студове да подгрявам 2 пъти (давам на контакт, като изгасне лампата изключвам и пак така) преди да пробвам да запаля. Пробвах веднъж (щото после времето се затопли) - запали веднага (за част от секунда). Но явно нещо не е наред, кое е най-вероятната причина?
Ще е по-лесно ако знам някои неща (компресия и т.н.) ама чакам отворените врати на МП... (та, като отворих дума - какво става? ще има ли такова нещо скоро)...

Публикувано: 15 ное 2006, 11:11
от sali_k
snaiperisto написа:Кви хора сте вие бе , като палите по 10мин. при плюсови температури що за боклуци карате...по добре си трайте а не плямпайте простотий от рода на "ако дори една свещ не бачка нема палене" , щото мойте дизели палят и без подгряване...даже единия нямаше реле на свещите като го купих па си палеше за 3-4 секунди...

.
Незнам кое е глупост това което аз казвам или това което ти пишеш.
Нали правиш разлика между 1,8 Д и 1,8 ТД.
И това да палиш без свещи твоите дизели според мен е пълната простотия. Какви са тия дизели дето така палят 1,8 ТД или какво?.
Хайде да покажеш как става това палене, че ми стана интересно.
Какво разбираш под палене без подгряване?
В момента в който подадеш контакт се включва подгряването и ако не
чакаш няколко секунди подгряването се осъществява в процеса на палене.
Навярно знаеш, че нагревателните свещи имат време за подгряване.
За моята кола имаше 3 , 8 или 20 секунди.
Ако твоите свещи са 3 секундни това, не означава, че не подгряваш, а подгряването става много бързо.
Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?

А това дали колите са ни боклуци е друг въпрос.
Според мен хич не са боклуци.

Публикувано: 15 ное 2006, 12:52
от Drake
sali_k написа: Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?
Аз моя ескорт (1.8Д) съм го палил на 2 свещи когато кабела от релето беше прекъснал. Трудно, ама пали на -2 - -3 градуса.

Публикувано: 15 ное 2006, 13:55
от sali_k
Drake написа:
sali_k написа: Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?
Аз моя ескорт (1.8Д) съм го палил на 2 свещи когато кабела от релето беше прекъснал. Трудно, ама пали на -2 - -3 градуса.
Ако това е ел. схемата как става така, че при прекъсване на кабела от релето имаш захранване на 2-те свещи?
Може би имаш предвид прекъснат мост между свещите или при теб схемата на захранване е друга?

Публикувано: 15 ное 2006, 15:08
от Drake
Да, точно това имах предвид - прекъснат свързващ кабел. На схемата от лявата страна на съединението с кабела от релето.

Публикувано: 15 ное 2006, 16:00
от sali_k
То в такъв случай излиза, че може да палим и с повредена свещ при добри параметри на двигателя.

Аз не съм много убеден, но щом има хора които казват, че може да приемем, че е така.

Публикувано: 15 ное 2006, 16:29
от Vaklin
С две изгоряли и една на която и грее само върха изобщо не пали...

Публикувано: 15 ное 2006, 17:53
от snaiperisto
sali_k написа:
snaiperisto написа:Кви хора сте вие бе , като палите по 10мин. при плюсови температури що за боклуци карате...по добре си трайте а не плямпайте простотий от рода на "ако дори една свещ не бачка нема палене" , щото мойте дизели палят и без подгряване...даже единия нямаше реле на свещите като го купих па си палеше за 3-4 секунди...

.
Незнам кое е глупост това което аз казвам или това което ти пишеш.
Нали правиш разлика между 1,8 Д и 1,8 ТД.
И това да палиш без свещи твоите дизели според мен е пълната простотия. Какви са тия дизели дето така палят 1,8 ТД или какво?.
Хайде да покажеш как става това палене, че ми стана интересно.
Какво разбираш под палене без подгряване?
В момента в който подадеш контакт се включва подгряването и ако не
чакаш няколко секунди подгряването се осъществява в процеса на палене.
Навярно знаеш, че нагревателните свещи имат време за подгряване.
За моята кола имаше 3 , 8 или 20 секунди.
Ако твоите свещи са 3 секундни това, не означава, че не подгряваш, а подгряването става много бързо.
Я някои да каже палил ли е двигател 1,8Д на форд без подгревателни свещи?

А това дали колите са ни боклуци е друг въпрос.
Според мен хич не са боклуци.
Ами мойте дизели са многообсъжданият в този форум 1.8ТД и Ауди 100 2.0 5цилинъра ТД , та на въпроса ти как палят : забравяш че си се качил на дизел , въртиш и пали ... а Аудито...знаеш че си се качил на дизел ама знаеш че не му работи релето за свещите (даже го бях извадил за мостра) и ПАЛИ за 2-3 секунди , в последствие му сложих реле от някъф Форд (с една клема по-малко) и са пали по-бързо.

Та мисълта ми е че при читав мотор и без подгряване пали ...


А ти колега ако си мислиш че си величая дизелите (особено Форда) си в грешка (справка-профила ми).

Публикувано: 21 ное 2006, 08:12
от nikineo
И моята пали без свещи в момента.Релето ми се прецака и съм го извадил за мостра и вече 3 дена карам без свещи.